De cymas die ik heb verzameld door de tijd heen zijn over het algemeen gebouwd als een tank en hebben vooral enkel de behoefte aan een andere barrel en bucking, ben benieuwd of deze net zo zijn!

Heb nog geen g36 in mn arsenaal dus wie weet een keer voor bij de verzameling..
 
Hoi!
Even ter introductie: ik zit in de ledenraad van de NABV, mijn naam is Maurice Vermeul.
De NABV is van plan een 'welkomspakket' te gaan ontwikkelen.
Dus, nieuwe spelers een kant en klaar bundeltje informatie aanbieden van leuke velden, waar je wat kunt kopen en hoe de wetgeving in elkaar steekt. Eigenlijk wat we hier bespreken alleen dan onder de vlag van de NABV.
@Maffo, zou jouw stuk als input gebruikt mogen worden of misschien vind je het leuk om hier eens over mee te denken?
 
Ik heb altijd al gezegd dat er iets van een folder mee zou moeten komen met je eerste pasje. Ik ben zeker bereidt om daarover mee te denken, stuur maar een bericht

Goedemorgen!
Wat een positieve reactie, super.
Ik heb gister contact gehad met Pamela, dat is de nieuwe communicatie adviseur van de NABV.
Zij pakt dit project op en gaat zich verdiepen in de stukken.
Wordt vervolgd :)
 
zou lekker zijn. heb nu uren zitten internetten om beetje wegwijs te worden in Airsoftwereldje.
 
Morning allen!
Vorige week op bezoek geweest om vanuit de ledenraad te kijken wat de stand van zaken is omtrent het "beginnershandboek" om het maar even zo te noemen.
Pamela, de communicatie adviseur, is gestart met het opmaken van een format.
Dus wat willen wij er in, waar moet de informatie te vinden zijn en hoe moet het gepresenteerd worden.
In een app? Liever tekst of een filmpje? dat soort afwegingen .
Ze gaf aan op korte termijn met @Maffo in contact te willen komen omtrent zijn beginnersguide dus we zijn lekker onderweg.

Wat de instructievideo's betreft, met thema's als: "Wat heb ik nodig om te gaan airsoften" en "waar moet ik op letten bij het aanschaffen van mijn eerste replica" staan al in de planning om opgenomen te worden.

Kortom, we zijn weer lekker onderweg :)!

even een kleine spoiler: we gaan met de ledenraad en NABV veel meer filmpjes opnemen.
dus ook bijvoorbeeld een interview met de oudste speler of spelers die met vader, zoon en opa gaan spelen (die zijn er namelijk, super leuk toch!). Kortom, meer invulling aan het youtube kanaal en een gezicht geven aan de airsofters in Nederland en de mensen achter de NABV :)

Groeten!
Maurice Vermeul
Ledenraadslid
 
  • Leuk
Waarderingen: Tjeerd L, Crix en lj.nl
Denk dat je als eerste video van de beginner series het beste kan beginnen met wat airsoft wel/niet is en de gentleman's game mindset.

Alle kleine beetjes helpen om ervoor te zorgen dat de nieuwe aanwas net zo goed mee speelt als de rest :D
 
  • Leuk
Waarderingen: MauriceV92
Absoluut waar, we zijn wat de video's betreft nog lekker plannen aan het schrijven wat we uit willen lichten en wat de goede volgorde zou moeten zijn. We nemen je reactie zeker mee :)!
 
Goed om te horen @MauriceV92 . Ik zou voor suggesties voor het 'beginnerspamflet' (werktitel) een losse thread maken. Ik hoor graag van Pamela als ze zover is.
 
Wat de instructievideo's betreft, met thema's als: "Wat heb ik nodig om te gaan airsoften" en "waar moet ik op letten bij het aanschaffen van mijn eerste replica" staan al in de planning om opgenomen te worden.


Leuk om te zien dat de nabv na 6 jaar er toch eens een ei over gaat leggen  :D:D:D
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dodgy
Goeie video inderdaad alleen klein beetje achterhaald imho.
Zou zelf een beginner dit aanraden:
Voor echt budget
Swisseye raptor 35,-
Cyma ak (nieuwere serie schieten best decent)
ben je voor 200-250,- klaar

En als je iets meer te besteden hebt
Swisseye raptor 35,-
specna arms edge (vaak in de aanbieding 200,- +/-)
2x lonex flash mag 50,- / 5x ares amoeba midcaps 50,-
Goedkoop vestje heb je al voor 50,-
2x 7,4v 1450mah lipo 40,- / titan stick 2600mah 7,4v 31,95
b6ac 50,-
invadergear / dump kleding setje 50-100,-
450,- en je hebt een leuk setje

#crye or die
Grapje gaat om t plezier wat je er mee hebt en niet om in welke kleren je rond loopt al denkt meer dan de helft van de airsofters die op een skirm komen aan zetten dat, deze gedachte gang had ik eerst ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dodgy
kijk ook eens op hobbyking.com
Heb je gelijk ook betere kwaliteit!

Edit: ook simpele(maar kwalitatief erg goede) smartchargers heb je voor een heel stuk minder daar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Roy Pie
7000 :O waar krijg je die in kwijt?

Li-ion van TITAN power, leuk voor alles basis qua internals maar ga je upgraden dan zijn ze niet optimaal gezien ze niet grote burst aan stroom kunnen leveren. Die dingen zijn ook aardig aan de prijs, maar goed je kan er wel een heel weekend mee spelen.

Het ging mij trouwens om de Lipo's die werden genoemd bij Nederlandse winkels zijn die gewoon echt te duur terwijl de productie van de meeste merken toch wss in China gebeurd of een ander land waar lithium uit de grond wordt getrokken en de kosten goedkoop zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dodgy