Bedankt Maffo! Veel info die ik zeker kan gebruiken. Zo hoeft niet iedereen het wiel zelf weer uit te vinden.
 
Dank allen! Ik hoor graag van jullie als jullie nog specifieke elementen missen.
 
Winkelaanbevelingen uitgebreid.
ziet er goed uit maar mis in mijn eigen opinie qua winkels, Bunker 501 and Tactical loadout.

en qua gun zeker de G&G cm16. als beginner met een budget van 200 euro zit jet met een G&G cm16 raider 2.0 zeker goed.
 
ziet er goed uit maar mis in mijn eigen opinie qua winkels, Bunker 501 and Tactical loadout.

Vind Bunker501 altijd mega duur en voor de service hoef je niet zoveel extra te betalen. Replica's beter gewoon uit Polen, Tsjechië of Frankrijk halen qua prijs.
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor
Vind Bunker501 altijd mega duur en voor de service hoef je niet zoveel extra te betalen. Replica's beter gewoon uit Polen, Tsjechië of Frankrijk halen qua prijs.

thanks voor je reactie, je hebt daar waarschijnlijk gelijk in, maar sommige mensen kopen liever iets local vanwege garantie soms. liever support ik een winkel in nederland dan iets uit het buitenland.
 
thanks voor je reactie, je hebt daar waarschijnlijk gelijk in, maar sommige mensen kopen liever iets local vanwege garantie soms. liever support ik een winkel in nederland dan iets uit het buitenland.

Ik probeer ook zeker local te promoten hoor. Echter zijn er in NL ook stuk betere opties en is in mijn ervaring de garantie bij Bunker501 niet beter dan bij een gunfire.
 
Ik probeer ook zeker local te promoten hoor. Echter zijn er in NL ook stuk betere opties en is in mijn ervaring de garantie bij Bunker501 niet beter dan bij een gunfire.
ik hoor graag wat de betere opties zijn. ben zelf redelijk nieuw op airsoft gebied.
 
Hallo allen, ik zit al een tijdje na te denken over een belangrijke iets dat nog mist in de beginnershandleiding: upgrades voor beginners.
De focus zal vooral liggen op aeg's, maar wil eventueel ook wel gbb pistolen erbij betrekken. Als je hier tips of opmerkingen voor hebt, ik hoor ze graag!
 
  • Leuk
Waarderingen: MadBinton
GBB pistolen, met uitzondering van die van TM misschien, hebben vooral altijd baat bij een betere barrel / je huidige oppoetsen en een kwaliteitsbucking, is wat daar als eerste bij mij opkomt. Scheelt voor veel modellen zoveel dat je een bordje ipv op 30m 5/5 kan raken met 5/5 op 50m.

Denk dat een GBBP onderhouds tips voor beginners stukje ook welkom is? Gas erin laten zitten of niet, iets anders dan Green gebruiken, verschillende sterktes, Slide / loop onderhouden etc.
 
Wat ik bij een side arm gids zeker erbij zou zetten is dat men goed naar de fps/J moet kijken. Ik zie/hoor nog steeds heel vaak dat mensen een side arm kopem die te hard schiet voor op het veld.
 
Hallo allen, ik zit al een tijdje na te denken over een belangrijke iets dat nog mist in de beginnershandleiding: upgrades voor beginners.
De focus zal vooral liggen op aeg's, maar wil eventueel ook wel gbb pistolen erbij betrekken. Als je hier tips of opmerkingen voor hebt, ik hoor ze graag!

Een suggestie als eerste upgrade:
Deans connectors, heel goedkoop maar goed voor de replica.
Mosfet: kan je zo duur maken als je wilt maar maakt de replica bestand tegen doorbranden en je kan 11.1v gebruiken.
Shs full metal teeth piston: 8euro omdat ik veel gestripte pistons zie.

Wat duurder
Precision barrel, Maple leaf macaron bucking en omega nub (mogelijk een lonex/prowin hopup). Precisie en range wordt hierdoor vaak door verhoogd.

Shs high torque motor en 12:1/13:1 gearset. Voor de hogere firerate en trigger response.
Dit gepaard met een goeie Mosfet is ideaal.

Dit lijkt mij prima upgrades.
 
Een suggestie als eerste upgrade:
Deans connectors, heel goedkoop maar goed voor de replica.
Mosfet: kan je zo duur maken als je wilt maar maakt de replica bestand tegen doorbranden en je kan 11.1v gebruiken.
Shs full metal teeth piston: 8euro omdat ik veel gestripte pistons zie.

Een 11,1 Zou ik pas doen als je alles hebt geupgrade/geshimd. Anders gaat de piston, gears het waarschijnlijk niet lang uithouden.
Een mosfet alleen beschermd alleen trigger contacts.
 
Is 12:1 icm high torque shs niet vragen om PME op 11.1? Niet echt iets beginners dus.
 
Is 12:1 icm high torque shs niet vragen om PME op 11.1? Niet echt iets beginners dus.

Jup, daarbij is het zeggen dat een mosfet zorgt dat de replica niet doorbrand een beetje vaag en kan bij een beginner meer vragen oproepen dan dat het oplost.

Gestripte pistons los je niet op door er een full metal rack in te gooien, op den duur heb je dan een kapotte sector of piston, AOE is de werkelijke oplossing en middels deze mod zal zelfs een plastic piston het lang vol kunnen houden.

Het gaat hier om upgrades voor beginners, ik zou zelf beginnen met wat solderen, shimmen, AOE correctie, een goede barrel en flat hop en mogelijk de air seal aanpakken. Ze meteen een 12:1 gear set en aftermarket motor geven en succes wensen gaat leiden tot meer frustratie dan blije spelers.
 
  • Leuk
Waarderingen: Thomaskrop en JWieleman
Dank allen! Ik hoor graag van jullie als jullie nog specifieke elementen missen.
Misschien een onderscheid tussen geschikte replica's voor CQB vs open terrein? Zeker nu (per 1 april) de officiele normen voor replica's voor deze twee takken van sport nogal verschillen en omdat bijvoorbeeld lange AAs niet heel handig zijn in een CC omgeving en range er ook minder toe doet terwijl andere replica's weer slechte accuracy hebben maar een mooie rate of fire. Het wordt voor een beginnende speler best lastig met 1 apparaat zowel binnen als buiten te spelen zonder allerlei aanpassingen te moeten doen.

Ik ben ook net begonnen en heb twee verschillende AAs daarvoor uitgezocht: een MP5 voor binnen (de UMP die ik wilde is niet meer voor een betaalbaar bedrag te krijgen) en een HK416 model voor buiten. Wel een beetje H&K liefhebber vrees ik (hoewel: wel met M9 en Glock sidearms). :)

Daarnaast zijn er mensen die een bepaald model zoeken maar niet weten welke uitvoeringen van al die verschillende fabrikanten daarmee overeen komen. Ik wilde erg graag een HK416 of M27 - maar welke Specna of G&G of ander merk daar nu klonen van zijn?! Heeft me flink veel uitzoekwerk gekost!
 
Laatst bewerkt:
[QUOTE="Daarnaast zijn er mensen die een bepaald model zoeken maar niet weten welke uitvoeringen van al die verschillende fabrikanten daarmee overeen komen. Ik wilde erg graag een HK416 of M27 - maar welke Specna of G&G of ander merk daar nu klonen van zijn?! Heeft me flink veel uitzoekwerk gekost![/QUOTE]

Specna arms sa-h0x serie is de hk serie van sa
 
Gezien de lengte van je barrel geen invloed heeft op de afstand die je schiet of hoe accuraat is het redelijk makkelijk te bedenken wat voor model je moet hebben voor waar je voornamelijk wil gaan spelen. Korte replica's zijn in principe altijd handiger in elk opzicht, ze zijn niet alleen makkelijker te hanteren in een CQB omgeving, maar steken ook minder ver van je uit, wat handig is als je gereed staat in cover.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix en Thanos
Grote update aan de beginnershandleiding! Onder andere aan:
de eerst ervaring
Replica keuze
Batterijen
Teching

Mocht je vragen of toevoegingen hebben, dan hoor ik dat graag!