maar 0.7J met ICS CXP UK1R

cheeks

New Member
27 mei 2019
1
0
Trophies
1
Mijn ICS CXP UK1R schoot out of the box 0.7 joule (.30g). Nadat ik er 2 keer op uit ben geweest wil ik toch graag wel dat mijn AA tussen de 1 en 1.2 J komt.

Is het normaal dat een ICS zo minimaal presteert als die net nieuw is? Of word er verwacht dat je er nog aftermarket upgrades voor aanschaft? Zo ja, welke upgrades raden jullie aan voor een grote FPS boost? Mij is verteld dat een zwaardere veer zou helpen. Ik heb daarom een M110 veer besteld. Maar ik heb ook gelezen dat die je gearbox sneller doen slijten, wat mij wel een beetje zorgen doet maken.

Al met al, wat zijn jullie ervaringen met ICS? En welke upgrades zouden jullie mijn aanraden? Ik ben benieuwd naar wat jullie te zeggen hebben!

-Cheeks
 
Hoi,

Ik weet niet waar je je replica gekocht hebt maar bij sommige winkels zeggen ze dat ie out of the box 300fps schiet(met 0.20 aannemelijk), dat zou een verklaring kunnen zijn.
Een nieuwe veer zal inderdaad je fps/joule omhoog brengen, een m110 kan een output geven van meer dan 350 fps maar dat ligt ook een beetje aan je airseal dus let daar wel op.
Wat slijtage betreft:
- Je motor zal iets harder moeten werken met de zwaardere veer, maar je gears moeten die overdracht prima aankunnen.
- Je piston klapt iets harder op je cylinderhead, dus je kan kijken naar een stevige sorbopad die de klappen wat beter opvangt(nooit verkeerd)
- als je piston nog kunststof tanden heeft zou dat wat sneller kunnen slijten, maar dat moet wel een tijd volhouden. de piston vervangen voor een met stalen tanden kan dus ook geen kwaad.

succes,
ciao