M60 VN

Thijs-Jan

Well-Known Member
19 nov 2017
62
62
Trophies
7
Ik wil als volgende replica een LMG gaan kopen en ik zit daarbij te denken aan de M60 VN.

Nu zullen er best mensen denken: "daar heb je weer zo'n mafkees die Rambo wil gaan spelen."
Tja, die verleiding zal er best wel eens zijn, maar dat houdt je dan niet lang vol omdat het een vrij zware replica is.

Ik ben me ervan bewust dat een LMG een heel andere speelstijl vereist dan een assault. Je bent meer bezig om je team te ondersteunen met onderdrukkingsvuur en je zult ook veel stationair zijn. Er is al tegen me gezegd dat je als LMG niet veel kills zult scoren.
Tja, dat laatste boeit me dan ook niet zo.

Waarom de M60 VN en niet een andere LMG (M249)?
Als puber zat ik Tour of Duty te kijken en daar kwam deze veelvuldig voorbij. Dat is een beetje blijven hangen. Die andere LMG doen me eigenlijk niet zoveel.

Nu kan ik een M60 VN op een aantal plaatsen kopen:

Pirosport: 556,90
Taiwangun: 436,82
Anareus.cz: 420,74
Safara Softair: 299


Dan heb ik een aantal vragen:
- Heeft er al iemand hier op het forum ervaring met de M60VN? Of ervaringen van anderen?
- Waar zou ik het beste kunnen kopen? Zijn die buitenlandse sites te vertrouwen met dit soort bedragen?
- Gelijk upgraden (barrel, bucking, flat hop, shimmen) of tijdje mee gaan spelen?
 
Als eerste, dit topic past beter bij algemeen dan marktplaats.

Maar dan nog, welcome to the club!
Zoals je al omschrijft is LMG een aparte rol, support. Je zult veel achteraan lopen en niet snel zijn. Ik ben niet mee eens dat je niet veel kills zal maken. Als je in positie kan komen is het knallen en gaat het hard. Maar in positie komen en deze zien kost je een paar skrims,

Ik heb geen ervaring met de M60 maar wel PKM, beide van A&K. De bouw kwaliteit is prima en makkelijk te upgraden door de gearbox en quik change spring systeem. Wil je optimaal je rol kunnen vervullen dan denk ik dat je voor de upgrades moet gaan, beetje zelfde als met een sniper. Als LMG kom je namelijk niet snel naar voren, de replica is groot en onhandig. Naar voren sneaken is aardig lastig met zo'n in de handen. Je moet dus over de linie heen kunnen schieten om goed support te kunnen leveren. Als ie als een knakworst schiet met max 30 meter heb je er niet veel aan.
Er zit een standaard messing loop in en de hopup is gegoten aluminium. Ik heb de bullgear hopup unit voor de M60/M249 gelijk gekocht. Er zijn twee hopup units beschikbaar, airsoftpro en Bullgear. De Airsoftpro is geen verbetering, bij de bullgear kan je eigen hopup zoals flat hop in plaatsen. Daarom vind ik de bullgear, zelfs voor $60, een must.

De loop zal ik ook direct vervangen, wil je voor de extra meter 1,5x meer betalen? Ga dan voor een PDI anders goedkopere loop zoals Madbull RVS. Heb sinds kort de PDI er inzitten, schiet zeer nauwkeurig en haal er goed 60 meter mee.

Met Safara Softair heb ik goede ervaringen, heb er 2x wat gekocht. Beide keren ging prima en snelle levering.
 
  • Leuk
Waarderingen: WaterIsNat
Wat @Benniedictus zegt klopt helemaal met upgraden. De standaard hopup(unit) is echt bagger van A&K. Ik heb zelf ook alweer een tijdje de Bullgear unit met een flathop erin en het werkt echt geweldig alleen ik gebruik een prommy barrel ipv een PDI. Ik krijg nogsteeds een grote glimlach op mn kop van als ik een squad op 50m neermaait :)
 
Maar M60 is leuk dinngetje.Maat van me heeft er ook 1. In begin deed hij het goed. Toen aantal probelemen mee gehad. Nu heeft hij al tijdje niet meer gespeeld dus moeten we weer eens het veld in om hem uit te testen. Evt misschien een inferno erin zetten
 
Laatst bewerkt:
Met de pkm heb ik twee specifieke problemen gehad. De M60 heeft de zelfde gearbox en ontwerp dus verwacht dat je deze twee problemen vroeg of laat gaat tegen komen. Het eerste probleem was het magazijn, deze kon de rof niet aan en sloeg aantal keer over. Ik heb het feed systeem uit elkaar gehaald en ingevet met olie. Het is niks meer dan een high cap met een motortje er aan. Daarna waren de problemen opgelost.

De tweede was dat na een tijdje schoot ie als een knakworst, denk een 1,5 jaar. Wat bleek, de nozzle van de piston head was gecoat en afgesleten waardoor de airseal veel minder was. Kennelijk staat de nozzle niet helemaal recht in het ontwerp, ik zag namelijk op facebook dat meer mensen hier last mee hebben. Een nieuwe piston head er in en t was opgelost.
 
Ik denk dat dit een wensdroom blijkt. Alle shops die ik nu bekeken heb, hebben geen voorraad van deze replica meer. Bij Safara Softair verwezen ze me gelijk naar de M249, zonder te anwoorden of de M60 ooit nog op voorraad kwam.
 
Dat hoeft niet zo te zijn, LMG's worden geregeld tweedehands aangeboden. Houd Facebook, dit forum, airsoft.forum.nl en airsoft marktplaats in de gaten.

En waarom een M249, dat is de M4 van de LMG's, ga voor de PKM of als je lichter wilt de RPK. Ruski ftw!
 
Die had ik nog niet gezien. Thx. Aangezien alle andere websites niks hebben denk ik dat ik hier gelijk mijn slag maar sla.
Heb wat recensies van softair rastelli zitten lezen, maar die zijn allemaal goed.

Daar gaat het vakantiegeld.......
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Twinfromhell
Kijk aan, klinkt goed! Lmg's zie je over het algemeen weinig. Te zwaar, onhandig, hoge aanschaf, enz... Zodra iemand merkt dat er een lmg zit en geen noob met high cap nemen ze een omweg. De stroom bb's gaat te lang door. Alles is al gezegd hier, houd rekening mee dag je overal achteraan hobbelt en dan heb je een super leuke rol. Ook een paar keer gedaan :)
Veel plezier!
En als je even doorspaard: lct heeft ook een M60 (van €2000 :p)
 
Heb net de M60 van A&K bij Softair Rastelli besteld en betaald.
Niet op tijd om dit weekend bij BH te spelen, maar dat gaat wel volgende maand gebeuren.

Zodra de replica binnen is, even een afspraakje met Combat Geldermalsen maken voor een modificatie programma:

- hopup van Bullgear
- barrel van Prometheus of PDI. (dacht dat ze daar geen PDI hebben)
- shimmen
- flat hop
- bucking vervangen
- FPS op 340 zetten.

vergeet ik nog iets?
 
Kijk aan, klinkt goed! Lmg's zie je over het algemeen weinig. Te zwaar, onhandig, hoge aanschaf, enz... Zodra iemand merkt dat er een lmg zit en geen noob met high cap nemen ze een omweg. De stroom bb's gaat te lang door. Alles is al gezegd hier, houd rekening mee dag je overal achteraan hobbelt en dan heb je een super leuke rol. Ook een paar keer gedaan :)
Veel plezier!
En als je even doorspaard: lct heeft ook een M60 (van €2000 :p)

Dat is nu ook wat mij opvalt. Het stikt op een skrmish meestal van de snipers, maar LMG's zijn op 1 hand te tellen. Terwijl ik toch een paar keer in een situatie zat waar die stroom van BB's erg handig was geweest.
 
De hopup van Bull kun je kopen bij Red wolf airsoft http://www.redwolfairsoft.com. Deze zit in Hongkong en verzending per post is enkele euro's. Als je het per post laat versturen dan heb je grote kans dat ie ongezien er door komt. Andere webshops bieden de bull gear ook aan maar veel duurder en ook buiten Europa.
http://www.redwolfairsoft.com/redwo...s_Bullgear_CNC_Hop_Up_for_LCT_M60_A_K_PKM.htm

Als extra zou je kunnen gaan voor Lipo. De accus zijn kleiner en hebben meer vermogen. En een kogelband, te koop via marktplaats, zib militaria etc

Succes!
 
Vergeet ook niet xt-60 connectoren op je batt en M60 te zetten. Is betere doorlating van de stroom en goede grip.
 
FullMetalJacket.jpg
Vergeet je bijpassende outfit niet
 
  • Leuk
Waarderingen: Twinfromhell