M4 van ICS nieuw gekocht, maar toch weer wat geks

Paashaas

Active Member
15 apr 2022
34
12
Trophies
2
Afgelopen weekend een nieuwe M4 van ICS gekocht bij Unit 13.

ICS M4 R.I.S. Cranestock EBB Black FET (unit13shop.eu)

Leuk ding, volgens de kenners om mij heen een kwalitatief goed geweer.
Maar uiteraard heb ik weer het geluk dat er iets ? niet klopt....
Nu ben ik niet te beroerd om naar de winkel terug te gaan, zei het niet dat ze nu een tijdje gesloten zijn ivm verhuizing.....Dus toch maar eens hier vragen :)

De accu
Uiteraard moest ik daar een accu bijkopen, dus dat maar gelijk gedaan (en een lader, want Deans systeem, en ik had alleen maar een tamiya lader).
Nu kwam ik er vandaag pas aan toe om de nieuwe accu te instaleren en het geweer eens te testen in de tuin, maar ik krijg de dubbele accu niet in de stock. Wel als ik ze in lijn leg, maar dan krijg ik de uitschuifbare stock maar 1 stand ingeklapt, niet verder.....
Hebben ze me dan toch de verkeerde accu verkocht ?

stock1.JPG
stock2.JPG
stock3.JPG


Klepje
Nog een gek iets, als ik de accu aansluit, en ik haal de trekker over, springt het klepje aan de zijkant open...
Ik neem aan dat dat ook niet hoort te gebeuren ?
 

Bijlagen

  • klepje.JPG
    klepje.JPG
    22,6 KB · Weergaven: 78
beste,

accu klopt. dit heeft mijn hk416d ook, moet hiervoor de stock uitschuiven om dit correct erin te krijgen.

klepje gaat bij mij open als je de rifle cocked om het zo te zeggen a0299.jpg (305×232) (armystudyguide.com) wat logisch is voor de hulzen eruit. bij airsoft zit hier meestal je hopup achter. je kan deze gewoon weer dichtdoen (dustcover)
 
Kun je de kolf niet openmaken aan de achterkant??
Kolf helemaal inschuiven. Rubber schouderpad eraf, los inzetstukje (bovenaan) eruit en dan zie je (ik tenminste bij onze SpecnaArms M4's) de stekker vanuit de replica zitten. Links en rechts een accudeel insteken en stekkers aansluiten. Inzetstukje terug, schouderpad terug.. klaar.
Zo dus;
:)
Zag ook deze op YouTube;
Een iets andere werkwijze.
 
Jou replica is een EBB.
Dit houd in dat het een electrical blowback systeem heeft.
Dit zorgt ervoor dat je fake bolt, het kapje aan de zijkant, open gaat en je fake bolt beweegt.
Niets vreemds aan, hoord bij het model.

Mvg Roy aka Smitty
 
ff afstoffen...
Accuprobleem was snel opgelost, de dubbele accu verdeeld over links en rechts, kabels in het midden... opgelost.
Filmpje van tracker was zeer handig !
Het klepje blijft open springen, dus ik laat hem maar open staan...

Afgezien hiervan moest ik er al eens mee naar een reparateur, 1 van de tandwielen in de gearbox was overleden....
Viel me een beetje tegen voor een replica ion deze prijsklasse, zoveel had ik m niet gebruikt...
 
  • Leuk
Waarderingen: Tracker
Thanks voor de update!
Tja.. kapot tandwiel kan altijd.. het is en blijft speelgoed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paashaas