Pascal-XM

Well-Known Member
Trophies
15
Een tijdje terug kwam ik op het geweldige idee om het standaard magazijn van de M240 te vervangen voor een echte volwaardige ammobox.

Naast de M240B heb ik:
2 x 7.62 ammo boxen besteld (moeten nog binnen komen)
Retro arms feed tube om te zorgen dat je nog wel wat richtmogelijkheid hebt met de MAG als deze verbonden is met de ammo box
verlengkabel van het standaard feedmechanisme naar de body van de replica
G&P riem van 50 stuks 7.62 shells (moet nog binnen komen) waar de bekabeling in weggewerkt word.

Het gaat de bedoeling worden om ongeveer 50cm speling te hebben tussen de replica en ammobox, zo heb je nog wat ruimte om te draaien en richten met de loop. Ik heb inmiddels het een en ander al getest zoals het feeden door de verlengde tube (had wat moeite met de lange doorvoer en moet nog geoptimaliseerd worden) en de bekabeling.

Als er updates zijn probeer ik ze zo snel mogelijk hier, en op mn instagram accout te posten.


project1.jpg


https://www.instagram.com/p/CHT7Kghn8mK/
 
MAG wires.jpg

De bekabeling die ik gebruikt heb:
JST PH2 verleng kabels (50cm/stuk)
Retro arms M249 box repair kit (150cm)

MAG box.jpg

Rechts het standaart aluminium feedmecanisme van de standaard box. Links met wat dubbelzijdig honeycomb versterkt karton een feedramp gemaakt zodat alle bb's naar het laagste punt rollen.
De capaciteit van de box is ongeveer 4 kg .25 bb's (ongeveer grofweg 16.000 bb's) leeg is de box 1,25kg, vol ongeveer 5,5kg.

MAG box 2.jpg

In de orginele 7,62 box een gat geboord voor de feedtube en bedrading. Dit vond ik het ergste om te doen dus eerst wel zeker een paar keer overgedacht of het gat echt op de juiste plaats zit.

MAG connect 2.jpg

Complet aangesloten

MAG connect 1.jpg

Alles netjes weggewerkt. Alleen nog wachten op de G&P 50cm belt.
 

Bijlagen

  • MAG wires.jpg
    MAG wires.jpg
    401,2 KB · Weergaven: 167
  • MAG wires.jpg
    MAG wires.jpg
    401,2 KB · Weergaven: 161
  • MAG box.jpg
    MAG box.jpg
    311,4 KB · Weergaven: 298
  • MAG box 2.jpg
    MAG box 2.jpg
    255,5 KB · Weergaven: 169
  • MAG wires V1.jpg
    MAG wires V1.jpg
    333,3 KB · Weergaven: 180
Laatst bewerkt:
MAG wires V1.jpg

Bedrading V1
Alles aangesloten en getest op het werkt

MAG wires V2.jpg

Bedrading V2
De electra bedrading door een krimpkous getrokken zodat er geen vocht of andere elementen bij kunnen komen en de bedrading eventueel geen kortsluiting kan maken wanneer deze gebundeld is met de metalen feedtube.

MAG wires V3.jpg

Bedrading V3
Alle bedrading samengevoegd en volledig gesleeved met gevlochten nylon/poliester kabel binder.

Nu alleen nog wachten op de G&P 7.62 munitieriem om de sleeve te verbergen.
 
Holy shit 16000 bb's , ik zou geen green devils kopen want dan word dat een dure grap als je een kistje leeg schiet haha

Ziet er verders keurig uit zo zou ik zeggen .;)
 
Perfect hoor , lijkt me ook wel leuk in de toekomst maar mijn leeftijd houd me tegen haha

Wat weegt zoiets nu ?
 
Leuk dat het jou al gelukt is. Ik ben al sinds juni met het zelfde project bezig alleen zat ik met even geen geld en dat mijn feeding mechanisme (s&t) waardeloos is. Die blokkeerde vaak.
Welke merk heb jij?
 
11 kg man haha dat gaat deze man van 53 niet mee zeulen de hele dag al ben ik wel zo'n 8 kg kwijt , wel mooi hoor .
 
Je vind jezelf al te oud met 53??
Het gebeurd nog wel eens dat ik een Colt C7NLD met een UGL mee sleep het veld in voor de gehele dag.
Praat je ook over 6.5KG schoon aan de haak zonder mags, hpa fles e.d.
Dan je RPC vol gehangen met spullen.
Kom je ook een aardig eind in de buurt hoor ;)

Mvg Roy aka Smitty





11 kg man haha dat gaat deze man van 53 niet mee zeulen de hele dag al ben ik wel zo'n 8 kg kwijt , wel mooi hoor .
 
Hoe bevalt de RPC? Zit eraan te denken er ook 1 aan te schaffen

Je vind jezelf al te oud met 53??
Het gebeurd nog wel eens dat ik een Colt C7NLD met een UGL mee sleep het veld in voor de gehele dag.
Praat je ook over 6.5KG schoon aan de haak zonder mags, hpa fles e.d.
Dan je RPC vol gehangen met spullen.
Kom je ook een aardig eind in de buurt hoor ;)

Mvg Roy aka Smitty


 
ondertussen bezig tussen andere zaken door om mijn ding ook werkende te krijgen. Maar ik merk dat de andere boxmagazines die ik gebruik niet genoeg power hebben om een sliert bb's omhoog te "pompen".
En ik heb 2 originele boxmagazines maar beiden zijn ze helaas niet goed in het feeden. hier ontstaan vaak dubble feeds wat voor niet functioneren zorgt. Dus nog ff verder puzzelen. het idee is nu van een korter patroonbandje in de hoop dat dat wel werkt.
 
Terug
Bovenaan