M14 BB's drop vlak voor mijn voeten

Vladimir

Amor Vincit Omnia
23 mei 2014
1.708
974
Trophies
24
Bij een skirm bij BH gemerkt dat mijn M14 geladen met low-caps de bb's vlak voor mijn voeten neergooid.
Na enkele tientallen bb's zo weggegooid te hebben begint hij pas knap te schieten.
Thuis gekomen de aftermarket nozzle ingekort met 1 mm.
Afgelopen weekend weer mee geschoten op "the Chambers" en weer hetzelfde probleem.
Bah,kostte mij teveel bb's naar mijn zin en de M14 aan de kant gelegd.
De rest van de dag veel lol gehad met mijn UMP.

Vandaag nogmaals het probleem met die M14 bekeken.
De magazijnen zijn ,evenals de replica,van Cyma en worden verkocht als low-caps.
Echter;ik kwam er al gauw achter dat er steeds meer en meer bb's ingingen naarmate ik de mag's vaker gebruikte.
Nu kan ik er al 2 X zoveel in krijgen,namelijk 120 bb's, en spreek ik al van mid-caps.
En daar blijkt de kous te wringen.
Duw je de mags tot hun strot vol dan krijg je dus feeding problems.
Net getest met exact 60 bb's zoals aangegeven door Cyma op de verpakking en het probleem is uit de wereld.

Herkent iemand dit probleem of heeft iemand dezelfde replica met deze mags?
Laat het dan hier even weten.
B.v.d.;)
 
Het klinkt alsof de veer in de mags niet helemaal lekker is, die krijgt blijkbaar problemen als er teveel BB's in zitten. Heb je die problemen ook als het magazijn bijna helemaal leeg is?
 
Hoi Foodie,nee,de problemen doen zich alleen maar voor als ik er meer dan 60 bb's indruk.
70 is al teveel voor de mags.o_O
 
Dan vermoed ik dat de veer inderdaad rare dingen gaat doen als er teveel druk op staat. Misschien gaat de follower dan uit het midden zitten o.i.d. zodat de BBs niet meer goed omhoog geduwd worden. Wellicht zijn er andere mags beschikbaar voor deze replica? Of anders (maar dat is wel rotwerk) bijhouden dat je bij het laden de magazijnen niet overvult.
 
Ik kwam er vanochtend achter dat op mijn ASG snellader markeringen staan met het aantal bb's dat er dan in zit.
Moest er wel eerst mijn leesbril voor opzetten.:oops:
Met een merkstift duidelijker gemaakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: BoomSmurf
Mocht je willen tellen doe je gewoon even slim wegen op de weegschaal als je die hebt ;)
 
Dus jij gaat in het veld een weegschaal meenemen ? :p Dan kan je beter het aantal 'pompbewegingen' met je speedloader tellen, aangezien de meeste speedloaders 4 BBs laden per 'pompbeweging'.
 
je hebt de gearbox al uit elkaar gehad dus het kan dan niet net zoals bij mij een losgekomen pistonhead zijn.
en het is eerst neervallen en dan goed dus daarom kan het ook niet
 
je hebt de gearbox al uit elkaar gehad dus het kan dan niet net zoals bij mij een losgekomen pistonhead zijn.
en het is eerst neervallen en dan goed dus daarom kan het ook niet

Nee klopt,eerst vallen de eerste tig bb's voor mijn voeten en daarna (ik vermoed als het magazijn nog maar voor de helft gevuld is) gaatie als de brandweer.
 
Bijzonder. Meestal is het juist andersom bij magazijnen.
Als ze vol zijn feeden ze bij mij redelijk. En zijn de eerste 60 er uit word het steeds brakker.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vladimir
Tja,ze worden dan ook als low-caps aangeduid door Cyma.
60 bb's kunnen erin zeggen ze.
Wel,ik geloof ze nu.:rolleyes:
 
Waarschijnlijk krijg je door de spanning 2of 3 bb's tegelijk in je barrel.
Door te schieten ketsen ze tegen elkaar en weer terug en rollen daarna de barrel uit om zo voor je voeten terecht te komen.
Dat is de enige logische reden die ik kan verzinnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: b.samriey
Sander,ik snapperdeflap er ook niks van.:(
Maar zolang die 10 mags zich gedragen als ik het bij 60 bb's hou,dan vind ik het wel prima zo.
;)
 
Had een vergelijkbaar probleem met mijn Specna. Naast de nozzle die te ver uit stak had ik een goedkope mag besteld. Door de veer teveel onder spanning te zetten drukte deze de BBs door waardoor ze missfeedde en er ook BBs uit ronden. Denk dat ze er gewoon 'doorgedrukt' werden, want ook bij het legen van de mag bleven ze er uit komen nadat ik zelf de eerste eruit had gewipt.
 
Dat is ook vreemd ja.
Van die onverklaarbare mankementen word ik nooit echt blij.
Aftermarket onderdelen blijken bijna altijd verkeerde toleranties te hebben.
Dit is mij bevestigd door de eigenaar van Kyou airsoft in Grenoble.
Hij zei dat als je gaat upgraden dat je dan zoveel mogelijk bij 1 merk moet blijven.
Doe je dat niet dan kan alleen een Dremel nog uitkomst bieden.(zijn woorden):confused:
 
  • Leuk
Waarderingen: michiel80
Ik had Ares mags tan van €9,nogiets bij airsoft4u. Had er 3 gehaald en 2 gaven die problemen.
 
Vladimir if i understand you correctly the bb's falling off the barrel between your foot (by it self) or (when you shoot)?
 
Had een vergelijkbaar probleem met mijn Specna. Naast de nozzle die te ver uit stak had ik een goedkope mag besteld. Door de veer teveel onder spanning te zetten drukte deze de BBs door waardoor ze missfeedde en er ook BBs uit ronden. Denk dat ze er gewoon 'doorgedrukt' werden, want ook bij het legen van de mag bleven ze er uit komen nadat ik zelf de eerste eruit had gewipt.

Dat was wel erg grappig om te zien. 1 BB afgevuurd en er rollen er 30 ofzo achterna.

Eerst goed gelachen en toen maar 1 van mijn mags gegeven.
 
  • Leuk
Waarderingen: BoomSmurf