Lipo smart charger

Rick Heijnen

Member
10 okt 2019
14
2
Trophies
2
Beste allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum en heb gister mijn eerste replica’s opgehaald. (Kytac CRB en de Hi-Capa 5.1) nu heb ik een vraag over het opladen van de 1.1A 7.4V lipo batterij.

Als ik deze aan de oplader leg en alles instel op “lipo charge” en alles instel begint deze met opladen. Maar tijdens het opladen geeft deze een voltage aan die langzaam omhoog gaat. Mijn krytac reageerde niet meer tijdens het schieten dus ik heb de batterij opgeladen omdat ik er ondertussen 10 magazijnen mee heb leeg geschoten.

Waarom gaat bij de Smart charger het Voltage omhoog tijdens het opladen? Hij begon op 6.50V en staat nu op 7.66V. Ik ben nieuw met lipo batterijen en heb wel een korte instructie hierover gehad maar dit baart me toch wel enige zorgen.

groetjes,

Rick
 
Hij geeft het actuele voltage van de accu aan. Een lipo is met 6,5 V aardig Leeg. Als jij hem oplaad loopt hij de gelijkelijk omhoog. (dat doet je auto benzine meter tenslotte ook als je tankt) met 7,6 V zit hij op Storage niveau. Je moet dus nog een eind je verder tot 8,4 V (max)
 
Hoi Rick,

Dit is volledig normaal. Een 2cell lipo mag nooit onder de 6V komen. Dit is zeer slecht voor de accu.
De accu zal tijdens het opladen een steeds hoger voltage krijgen. En de lader zal op een gegeven moment steeds langzamer gaan laden. (A getal word steeda lager).
Als de accu 8.4 volt heeft zal de lader afslaan en full aangeven.


Greetings
 
Hij geeft het actuele voltage van de accu aan. Een lipo is met 6,5 V aardig Leeg. Als jij hem oplaad loopt hij de gelijkelijk omhoog. (dat doet je auto benzine meter tenslotte ook als je tankt) met 7,6 V zit hij op Storage niveau. Je moet dus nog een eind je verder tot 8,4 V (max)

dankjewel voor de reactie. Dus het is normaal dat een 1100 (1.1A) 7.4V lipo batterij oplaadt tot rond de 8.4V?
 
Hoi Rick,

Dit is volledig normaal. Een 2cell lipo mag nooit onder de 6V komen. Dit is zeer slecht voor de accu.