Lipo Balancer error

Ik ook man maar effe voor de duidelijkheid dit is letterlijk een van de weinige situaties waarop dus iets waarop iets niet moet gefixt kan worden. Maar wat is je les hieruit?
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsHoffland
Ik ga het zo
Ik ook man maar effe voor de duidelijkheid dit is letterlijk een van de weinige situaties waarop dus iets waarop iets niet moet gefixt kan worden. Maar wat is je les hieruit?

De les hieruit, zorg goed voor je Lipo. En niet te ver ontladen. Ik ben hem nu aan het opladen zoals je zegt. Heb hem nu 3 keer op 0,1 gedaan. En het werkt nog niet. Kan ik hem ook op 0,5mah opladen? Of gaat hij an kapot?
 
Dan gaat hij kapot een lipo moet namelijk uitgebalanceerd geladen worden maar zie het zo
De laad snelheid is 100mili ampere per uur nu en de batterij was letterlijk leeg en er kan 1300 in en de treshold kan liggen op 200mili ampere of400mili ampere je kan beter voorzichtig rustig beetje bij beetje doen dan gelijk heel veel omdat je het punt niet weet zegmaar
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsHoffland
Ik heb hem weer een aantal keer opgeladen, alleen stopt hij er vanzelf mee. omdat hij volgens de lader Vol is. Kan ik gewoon doorgaan?
 
Je kan beter voorzichtig zijn en langzaam dan oonvoorzichtig en snel en dat het ding ploft en wellicht een brand kan veroorzaken
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsHoffland
Ik heb hem nu ongeveer 7x bijgeladen, en het werk nog niet. Weet jij ongeveer hoe lang het kan duren? Verder ziet de accu er wel goed uit. Niet dikker en niet warm.
 
Er van uit gaande van de 200 mili ampere treshold je laad 100mili per uur dus per min 1.3 maar er kan verlies op treden is niet erg zeg 1.2 per minuut dan ben je ongeveer 2 a 3 uur bezig als zn tres daar ligt voor deze batterij
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsHoffland
Bedankt voor alle hulp. Maar ik denk dat ik de Lipo dood ga verklaren. Ik heb even gekeken met de Balancer en daarop kon ik eerst een voltage zien. Daar stond in het begin 0,03 en net keek ik even en er stond 0,00. Ik weet niet of deze indicaties klopten maar ik denk niet dat het vooruit gaat. En aangezien het risico dat het met zich mee brengt. Kan ik beter wachten tot de nieuwe accu binnen komt.
 
Als hij geheel ontladen is ( ff testen met een fiets lampje) open snijden en meteen in een emmer zout water pleuren.

Daarna kun je hem gewoon in de kliko dumpen.
 
Als hij geheel ontladen is ( ff testen met een fiets lampje) open snijden en meteen in een emmer zout water pleuren.

Daarna kun je hem gewoon in de kliko dumpen.

Oke prima! hoe open snijden precies? Bedoel je echt in de cellen?
 
Ja echt in de cellen.
Je zorgt dat er geen spanning meer in zit.
Dus ff aansluiten op een fietslamp. Vervolgens een nachtje eraan laten hangen dan weet je 100% dat er geen spanning meer inzit.
Dan een emmer vullen met water en 2 kopjes zout er door roeren.

Dan snij of knip je de cellen open en knikker je de lipo in het zoute water.

Uurtje laten liggen en de lipo is onklaar en kan gewoon in de kliko.