Laser sight

Mika

Well-Known Member
24 dec 2015
209
91
Trophies
11
Niet echt technische hulp, maar toch een vraag.

Ik heb zojuist een laser sight gekregen van iemand, heel tof natuurlijk, maar mogen die dingen wel. Ik meen ooit ergens te hebben gelezen dat het onder een bepaald wattage wel mag, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Op het doosje staat <5mW.
 
Tot een aantal mW mag inderdaad wel.

Maar ik en de meeste hier met mij zullen je aanraden om dat spul lekker thuis te laten.
Er zijn dan van die mensen die zeggen ik richt niet op hoofden, bla bla. Maar zal toch uiteindelijk wel gebeuren met mogelijk oogletsel tot gevolg.
Veel mensen spelen ook nog een met scoops, wat een bundeling/ versterkende werking van de laser straal tot gevolg kan hebben. Met nog ernstige gevolgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Jep! Ik ben er ook nooit blij mee als ik zon ding over het veld zie gaan. Een keer in Schoten werd ik er mee in mn oog geschenen waardoor ik op tijd kon weg duiken. Gelukkig keek ik niet door een scope heen en heb ik er niets aan over gehouden.

Maar je weet volgens mij nooit echt zeker hoe hard zon laser gaat. Helemaal niet als ie uit China o.i.d. komt.
 
ik denk dat het van het evenement afhangt waar je bent.. doe je skills en drills bij Running the Target en schiet je vrijwel alleen maar op niet menselijke doelen dan heb ik er geen enkel probleem mee.. zodra je force on force gaat spelen, dus tegen een ander team mensen, moet je hem lekker in de safety laten..
 
  • Leuk
Waarderingen: Sander en Jan
ik denk dat het van het evenement afhangt waar je bent.. doe je skills en drills bij Running the Target en schiet je vrijwel alleen maar op niet menselijke doelen dan heb ik er geen enkel probleem mee.. zodra je force on force gaat spelen, dus tegen een ander team mensen, moet je hem lekker in de safety laten..
Ja helemaal mee eens :)
 
Minder dan 5 mW is in Nederland toegestaan.

Maar zoals al eerder is aangegeven zeggen de mW op het doosje niet altijd wat de echt waarde is, zeker niet bij China spul.

En is de acceptatie van spelers op het veld tov een laser niet erg groot.
 
Alles boven de class 1 is verboden. Dat staat in de Warenwet.

Daarbij spelen idd veel met een scope. Zoals Campesteijn aangaf bij kaartjes schieten geen probleem, bij force on force lekker in de safety of thuis laten.
Ik vraag altijd aan de mensen met een laser of ik even 10 seconden in hun eigen ogen mag schijnen. Dat is meestal voldoende ;)
 
Ik denk dat een laser overbodig is bij airsoft aangezien je tog nooit zo accuraat kan schieten en een gemiddelde laser komt ook veel verder dan jij met je bb zal komen.. kun je beter een reddot erop zetten denk ik.. Zelfde idee van een laser alleen jij zit een rooie puntje en kan er niemand mee in de ogen schijnen..
 
Ik denk dat je er toch niet veel baat bij hebt omdat je bbs op lange afstand toch kunnen afwijken van de baan waar jij met je laser op richt en op korte afstand heb je het niet nodig. Ik ga zelf een PEQ-15 box halen om me te houden aan het SOPMOD programma op mijn Mk18, daar zit ook een laser in maar het gaat mij om het externe uiterlijk op mijn replica. Ik zou dan ook voor een leeg omhulsel kunnen gaan maar de ingebouwde flashlight is daarentegen wel erg handig.
 
Laser is een gimmick, en wat mij betreft totaal niet handig voor Airsoft tenzij je kaarten schiet.
Zodra je met mensen te maken hebt moet je geen laser willen gebruiken, en met flashlights ook tot een max aantal lumen/watt willen gaan.
Voor elke negerende speler die toch een laser gebruikt, kan ik aangeven dat dit alsnog als "mishandeling" kan worden aangegeven bij de politie daar lasers voor (blijvend) oogletsel kan zorgen.
 
Hoewel ik begrijp dat het vervelend is als iemand me een laser in je ogen schijnt, en dat zelf ook vervelend zou vinden, vind ik al jullie oplossingen wat overdreven. Waar is de "hey ik heb last van je laser, zou je 'm uit wilen zetten?" gebleven? Bij mij zou je op die manier in ieder geval meer bereiken dan aangeven bij de politie of terug schijnen of iets dergelijks.
 
Logisch nadenken is tegenwoordig blijkbaar ook overdreven.
Lasers zijn voor in het eggie gemaakt om projectile-path te bepalen, en te verblinden (al dan niet blijvend).
Zoiets moet je niet in de airsoft sport willen gebruiken.

"Ik heb last van je Laser" is al te laat, dan is het kwaad al geschied.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en Foodie88
Wanneer je door de scope van iemand heen schijnt, kan de schade al geleden zijn voordat je er erg in hebt. Dus "hey ik heb last van je laser, zou je 'm uit willen zetten?" is dan niet meer van toepassing. Ik zou het gewoon niet doen.

EDIT: Sorry Stey, blijkbaar wilden we precies hetzelfde zeggen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en Stey
Daarom zeg ik ook dat ik het er mee eens ben, en dat het niet verstandig is te gebruiken. Ik zal de mijne daarom ook niet gebruiken.

Toch vind ik direct naar de politie gaan wel erg ver gaan.
 
Voor elke negerende speler die toch een laser gebruikt, kan ik aangeven dat dit alsnog als "mishandeling" kan worden aangegeven bij de politie daar lasers voor (blijvend) oogletsel kan zorgen.

Volgens mij geeft Stey aan dat dit kan, niet dat elke speler het daadwerkelijk zou doen. Maar.. als er letsel wordt veroorzaakt, dan zal de tegenpartij dit toch op iemand verhalen.. en dat is hun goedrecht.
 
Dat snap ik, daar valt ook niets tegen in te brengen. Zeker als er daadwerkelijk letsel is moet er wat aan gedaan worden. Dat er dan verhaal word gedaan op de gebruiker van de laser is alleen logisch, maar om er nou meteen mishandeling van te maken vind ik wat ver gaan.
 
Mishandeling klinkt meteen zo erg.

Maarja, in het Engels is moord murder en doodslag manslaughter...
 
Precies wat @campesteijn zegt, @Mika , de officiele term voor met een laser in je ogen geschenen worden en daardoor schade oplopen is "Mishandeling" (iemand doet iets, de ander 'ontvangt' letsel ter gevolg van actie)... kan ik niets aan veranderen. En inderdaad; Ik zeg dat het kan, niet dat het gelijk gedaan wordt... echter; Zelf attendeer ik het liefst VOOR het spel de persoon die in het bezit is van een laser. Helaas kan ook dit vaak verkeerd uitpakken met "Waar bemoei je je mee?"... Dus het is een beetje heen en weer gezwengel van de ene naar de andere kant.
 
  • Leuk
Waarderingen: Foodie88