Krytac Trident mk2 CRB VS. de Tokyo Marui "Next Gen" SOPMOD M4

Welke Replica zou jij kiezen als eerste replica!


  • Totaal aantal stemmers
    18

julian

Well-Known Member
28 dec 2015
58
12
Trophies
4
Hallo allen,

Ik wil graag me eerste replica aanschaffen en twijfel tussen de volgende replica's.
Mocht je na deze replica's gezien te hebben een andere aanrader hebben laat het me vooral weten.
voor de grap doe ik er een poll bij om te kijken welke replica het meest gekozen zou worden !

Krytac Trident mk2 CRB:
https://www.evike.com/products/63621/

Tokyo Marui "Next Gen" SOPMOD M4:
https://www.evike.com/products/56862/

EliteForce VFC Avalon:
https://www.evike.com/products/69879/

Heeft iemand ervaringen met de Krytac Trident mk2 CRB & de Tokyo Marui "Next Gen" SOPMOD M4?
ik hoor de meest uit een lopende verhalen over deze modellen en ben benieuwd of mensen hier ervaringen mee hebben.
Na het inbrengen van de VFC Avalon door @Rebelattack is deze er bij gekomen. Bedankt @Rebelattack !

voor de grap doe ik er een poll bij om te kijken welke replica het meest gekozen zou worden !
alvast bedankt voor de reacties.
 
Laatst bewerkt:
Ik stem voor de TM omdat die een stuk cooler is dan de Krytac vanwege het NGRS (next gen recoil shock) systeem, het nadeel is hier dan weer mee dat je proprietary mags moet gebruiken (die aardig duur zijn) om de bolt release te kunnen te gebruiken en je of meteen de connector moet converten om normale lipo's te gebruiken of de super dure NiMH batterijen moet kopen. Oh en ze zijn duur om te upgraden omdat er maar weinig fabrikanten parts voor maken en dat zijn vaak goede maar ook dure parts. Voor de rest is het een geweldig systeem waar je nooit spijt van krijgt.

Wil je dat allemaal niet dan moet je een Krytac overwegen, maar ik zou eerder naar de VFC Avalon series kijken gezien die extern toch wel beter zijn en intern geen kleine proprietary shit hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: julian
Ja voor mij is de keuze makkelijk gemaakt: Ik speel alleen maar met Tokyo Marui en heb dan ook weinig vergelijkings-materiaal.
Nou kies je wel de twee beste merken uit dus welke beter is "geen idee", dat moet de kenner maar beantwoorden.

Zoals Rebelattack al aangeeft de Tokyo Marui heeft electric blowback wat voor de beleving wel vet is.
Nadeel: je betaald er wel flink voor en je kan alleen maar magazijnen gebruiken van TM
(er zijn wel adapter opzet stuken te vinden zodat je andere merken kan gebruiken)
De nieuwere modellen van TM zijn tegenwoordig wel full metal, zowel bij mijn HK417 als Scar-L
is het onderste gedeelte plastic.

Ik heb mijn replica's van www.fire-support.co.uk waar ik een lipo stock conversion heb laten doen en 340 fps upgrade
aangezien de TM rond de 290 fps schieten out of the box ivm japanse wetgeving.
Ik heb wel zelf een upgrade gedaan met een flat-hop + prometheus 6.03 inner barrel.

Inderdaad als je echt iets moet replacen wat alleen een Tokyo marui onderdeel is heeft weet ik momenteel maar één website
https://eagle6.co.uk waar je parts vandaan kan halen, heb 'm gelukkig nog nooit hoeven te gebruiken.

Moet bekennen dat ik echt een noob ben wat betreft internals en geen flauw idee heb hoe 't van
binnen allemaal werkt (zolang er balletjes uit komen is het goed) de innerbarrel vervangen was voor mij al heel wat :rolleyes:
 
  • Leuk
Waarderingen: Anton en julian
Mocht het mogelijk zijn er één te bemachtigen, zou ik voor de TM gaan. Gewoonweg geweldige apparaten, weinig problemen en perfect OOTB. Wilde zelf een jaar geleden ook zo'n SOPMOD, maar na een maand of 3 op de wachtlijst ben ik er vanaf gestapt. Weet niet of het op dit moment makkelijker is om aan die dingen te komen (?).
 
  • Leuk
Waarderingen: julian
Ik heb TM gestemd omdat die gegarandeerd zijn geld waard is.

Maar gezien je links wil ik je wel de tip geven niet bij evike te bestellen daar al die dingen ook in Europa zelf te krijgen zijn.
 
Ik heb TM gestemd omdat die gegarandeerd zijn geld waard is.

Maar gezien je links wil ik je wel de tip geven niet bij evike te bestellen daar al die dingen ook in Europa zelf te krijgen zijn.

Klopt ik zou zelf indd niet bij evike bestellen echter had ik op de tijd van het maken deze site toevallig openstaan en het makkelijker was om de replica's te linken .

Bedankt voor je stem en toevoeging !
 
Zoals ik al zei ik speel zelf met de HK417. Misschien moet je eens kijken naar de Tokyo Marui HK416D Devgru
Zijn toch echt mijn favo guns... misschien vind je 't ook wat.
 
Zoals ik al zei ik speel zelf met de HK417. Misschien moet je eens kijken naar de Tokyo Marui HK416D Devgru
Zijn toch echt mijn favo guns... misschien vind je 't ook wat.

ik zal der is naar kijken. mocht het wat zijn zou ik hem er bij zetten.
 
Zoals ik al zei ik speel zelf met de HK417. Misschien moet je eens kijken naar de Tokyo Marui HK416D Devgru
Zijn toch echt mijn favo guns... misschien vind je 't ook wat.

beetje off topic, maar uhm @The Walker , hoe is de range van de HK416D? Zie op youtube een mix van filmpjes die suggereren dat ofwel de range eerder iets voor CQB settings is, of ook wel voldoende voor outdoor gebruik?
 
De HK416D is een mooie gun, nu ben ik wel benieuwd welke van de 2 Tokyo Marui's dan "beter/favorite" zijn de krytac heeft hier op dit forum wel echt minder fans zo te zien.
 
beetje off topic, maar uhm @The Walker , hoe is de range van de HK416D? Zie op youtube een mix van filmpjes die suggereren dat ofwel de range eerder iets voor CQB settings is, of ook wel voldoende voor outdoor gebruik?
Ik heb zelf alleen de HK417, maar ik dacht voor Julian om in het m4 platform te blijven dat de HK416 misschien wat was voor hem. ( vind 'm er gewoon cool uitzien in vergelijking dan met die m4 sopmod) Ik heb bij die van mij HK417 een fps upgrade laten doen en een flat-hop + innerbarrel vervangen voor wat meer accuratie. Ik ondervind geen problemen met mijn range, niet dat ik iedereen eruit schiet maar ik vind 'm decent ...schat zo rond de 60 meter en speel outdoor, maar kan je vraag dus niet echt beantwoorden want weet niet of er veel verschil zit in die 416 en 417 wat betreft de range. Volgens mij heeft @Imakittymeow de 416 misschien kan je 'm eens vragen.
 
Ik heb zelf alleen de HK417, maar ik dacht voor Julian om in het m4 platform te blijven dat de HK416 misschien wat was voor hem. ( vind 'm er gewoon cool uitzien in vergelijking dan met die m4 sopmod) Ik heb bij die van mij HK417 een fps upgrade laten doen en een flat-hop + innerbarrel vervangen voor wat meer accuratie. Ik ondervind geen problemen met mijn range, niet dat ik iedereen eruit schiet maar ik vind 'm decent ...schat zo rond de 60 meter en speel outdoor, maar kan je vraag dus niet echt beantwoorden want weet niet of er veel verschil zit in die 416 en 417 wat betreft de range. Volgens mij heeft @Imakittymeow de 416 misschien kan je 'm eens vragen.

HK ziet er indd erg goed uit ! word steeds lastiger die avalon zie ik ook veel goede dingen over.
 
Dat kan genoeg zijn :).

Zat gister ook weer eens naar videos te kijken van de gearbox, wel een mooi systeem en nu zou ik er ook een willen xD.

dat heb ik dus met alle bovengenoemde replica's zit ik al lekker weg te slijmen en te bedenken wat ik er bij aan wil passen.
 
Mwah is redelijk simpel bij het NGRS systeem gezien daar praktisch maar een fabrikant voor is die goede parts maakt XD, voor de rest is het wat meer zoeken :p.