[Krytac MK2 Tridant] R-Hop

MatthijsBijl

Member
15 mrt 2017
21
2
Trophies
3
Hoi

Ik ben sinds kort eigenaar van een Krytac MK2 Tridant SPR en wil graag mijn replica upgraden. Ja hij schiet out of the box al prima en met een 6.03 mm Madbull barrel is dit alleen maar vooruit gegaan. Maar nu wil ik eigenlijk betere groupings hebben. Ik heb gehoord dat dit te berijken is met een R-Hop. Nu heb ik zelf niet helemaal thuis in de wereld van upgrading.

Nu mijn vraag:
- Is het waard om mijn replica te R-Hoppen. Zo ja is er ergens waar ik dit kan laten doen / kan kopen.
- Zijn er andere upgrades aan te raden voor mij?

Ik hoor graag van jullie
 
Laatst bewerkt:
yeps wat rebel zegt is hier de way

andere upgrades kan ik je persoonlijk alleen aanraden als je er een dmr van wilt maken. de krytacs zijn eigenlijk altijd straight out of the box top voor full auto maar de internals kunnen niet direct de stres aan van een zwaardere veer maar goed die keuze ligt bij jou doe wat je goed vind :)
maar rhop is het naar mijn mening altijd waard omdat je wat meer consistentie krijgt maar wil je het laten doen dan is qtac een goede
 
yeps wat rebel zegt is hier de way

andere upgrades kan ik je persoonlijk alleen aanraden als je er een dmr van wilt maken. de krytacs zijn eigenlijk altijd straight out of the box top voor full auto maar de internals kunnen niet direct de stres aan van een zwaardere veer maar goed die keuze ligt bij jou doe wat je goed vind :)
maar rhop is het naar mijn mening altijd waard omdat je wat meer consistentie krijgt maar wil je het laten doen dan is qtac een goede

Yeah noo, de Krytac internals kunnen makkelijk een M130 of M140 aan om op 450 FPS te schieten, deze opmerking slaat nergens op. Bij een goeie "DMR" gaat het vooral om de FPS consistentie en dus dat je air seal optimaal is en dat is over het algemeen niet zo bij out of the box replica's. Ik heb me er nu al een paar keer van weerhouden maar als je, je hele replica hebt laten upgraden en zelf dus geen idee hebt van internals ga dan ook geen verkeerde informatie doorgeven.
 
Nou bedankt voor de tips. Heb meerdere Pre R-hop barrels langs zien komen. Nu hoor ik alleen wel dat de hopup unit van Krytac niet helemaal lekker werkt met R hop en de daarbij hoorende m nub. Of is er een nub te koop die goed werkt met R hop barrels en Krytac hopup?
 
R-hopped barrels werken met elke flat hop nub, maar is de hop up window van de krytac hop up unit dan zoveel anders als andere hop up units? Iig een M-nub kan je zelf aanpassen aan de hop up unit dus dat zou niet moeten uitmaken.Trouwens als je het bij QTAC besteld kan je vast hun wel advies vragen wat zij aanraden gezien ze zelf ook Krytacs verkopen.
 
R-hopped barrels werken met elke flat hop nub, maar is de hop up window van de krytac hop up unit dan zoveel anders als andere hop up units? Iig een M-nub kan je zelf aanpassen aan de hop up unit dus dat zou niet moeten uitmaken.Trouwens als je het bij QTAC besteld kan je vast hun wel advies vragen wat zij aanraden gezien ze zelf ook Krytacs verkopen.
Thx voor advies ga er zeker achteraan
 
Ik ga even een bubbeltje door prikken, de kwaliteit van je bb's en het schoon houden van je loop en bucking hebben het meeste invloed op je groupings, een r-hop heeft het meeste invloed op je range als je zwaardere bb's schiet en je fps gelimiteerd is sub 400fps.
Maar dit was meer gewoon ter info want r-hop is verder echt puik!
 
Ik heb nog een vraag. Barrel to cilinder ratio maakt dit veel uit? Ik wil een 455 mm promitihous 6.03 barrel aanschaffen maar kan mijn stock cilinder dit aan? Of heeft deze een upgrade nodig?
 
Het maakt wel uit, je wil nooit undervolumen. Als je een full cylinder hebt kan je makkelijk een 455mm aan, maar ik zou gewoon dezelfde lengte houden als dat je al hebt gezien barrel lengte je toch niks extra's geeft en het je alleen maar meer geld kost.
 
Undercolume is idd niet wenselijk, maar met overvolume kan je joule creep stimuleren... tegelijk, als je dit verkeerd doet krijg je teveel lucht en heeft dit een negatief effect op de bb.

Volgens mij is het onderwerp waar je op kan afstuderen :p persoonlijk hou ik het voorlopig dicht bij m'n originele barrel lengte en bijbehorende cilinder :)

Succes!

Groet,
Peter
 
Origineel is 417 mm maar deze was niet te bestellen. Heb nu dus een 455 pre R hopped Promitihous barrel met lapped service.

Gaat om een Krytac Mk2 SPR
 
Maar deze barrel is 407 dat is een cm te kort is dit niet minder voor je wapen ? Heb de keuze tussen 407 en 455
 
Oké ja dan weet ik niet wat ik beter kan kiezen kwa prijs maakt het niet uit. Wil er nog wel een silencer op zetten
 
Als je de loop door de silencer wil laten lopen en voor altijd met die silencer op de replica wil rondlopen gewoon de 455mm doen, als je juist voor CQB of andere situaties de silencer eraf wil kunnen halen en gewoon een kortere replica wil gebruiken haal dan een 407mm.
 
Dan denk ik dat ik de 455 haal aangezien ik de korte upper van Krytac heb voor CQB alleen deze is dan niet R hopped. Maar vind dit ook niet perse nodig voor binnen aangezien de afstand korter is
 
Ben ook wel benieuwd naar die pre r-hopped barrels, laat maar wat weten als je de boel aan het testen bent :D