Krytac KRISS Vector

Tactical Bear

Well-Known Member
24 apr 2017
482
575
Trophies
26
Ik was laatst beetje aan het rondneuzen op het grote wijde interwebz en kwam toen deze tegen.. En nu wil ik hem. De Vectors zijn altijd één van m'n favoriete wapens geweest in games e.d. en waar je de CQB nodig was was dit m'n go-to choice.

Nu zit ik dus echt al 2 dagen in dilemma of ik deze ga kopen of niet.. hij is toch $449. Heeft er iemand ervaring met Krytac in het algemeen? Ik vind het altijd wel een mooi idee als een airsoft fabrikant samenwerkt met de echte fabrikant (zoals mijn Ares SR-25)

giphy.gif


Replica komt ergens in Juni uit en het feit dat er nog nergens reviews (echt) op staan is altijd tricky. Het is een beetje hetzelfde als een game pre-orderen denk ik? Met alle DLC (scopes etc haha) achteraf nog komen maar ik ga deze sowieso in de gaten houden en word sowieso m'n 2e replica voor de CQB game stijlen.

Zo las ik ook dat hij vrij uniek is in de airsoft wereld. KWA heeft er een gemaakt maar KRISS heeft die licentie teruggetrokken om nu dus deze te maken. A&K was hem ook aan het ontwikkelen maar dat duurt nu zo lang dat die waarschijnlijk nooit gaat komen.

Hieronder wat specs:
  • Uniek gearbox ontwerp maar wel met een aantal V2 gearbox compatible componenten. Welke componenten dat zijn is nog niet helemaal duidelijk, maar in de video's worden gears, cilinder, piston en piston head genoemd. Mogelijk zijn het allemaal vertrouwde V2 onderdelen, maar in een meer AEP-achtige (verticale) layout.
  • ~350 FPS
  • 11.1v lipo in de pistol grip
  • Ingebouwde MOSFET
  • Semi, full-auto en 2-round burst
  • Hop-up wiel met genummerde tandjes zodat je makkelijk terug kunt naar de perfecte afstelling.
  • Spring decompression. Wanneer je de AEG op "Safe" zet schiet de piston naar voren om zo de spanning van de veer te halen.
  • Word geleverd MET 1 magazine.
De druk word ook steeds groter.. koop ik hem.. of niet?! ARGH!!
Wat vinden jullie ervan? http://www.airsoftgi.com/Spotlight/vector/

krytac-69852-3.jpg

airsoft-krytac-kriss-vector-f.jpg
 
Heel mooi apparaat, ik houd hem ook nog in de gaten. Ik zou alleen wel wachten totdat er genoeg reviews online staan. De release datum is al verschoven omdat er nog technische problemen waren. Het zal me niet verbazen dat er straks nog wat kinderziektes in zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123
Wat @Rick191 zegt. Tenzij je er blind in wil gaan, zou ik ook hebben gewacht tot er in ieder geval wat reviews zijn. Meestal zijn die er vrij snel door de grote jongens op o.a Youtube. Die kunnen zo'n apparaat ook wat sneller en goedkoper krijgen.
 
De accuracy test video was echt bagger, op nog geen 20 meter gingen de bbs alle kanten op. Ik was er eerst ook heel hyped over maar ik denk dat hij een beetje langzamerhand overhyped is, gelukkig niet veel proprietary gearbox onderdelen dus upgraden is mogelijk :D. Alleen de piston en cylinderhead zit onder een hoek met een raar design. Ben zelf meer aan het wachten op de LCT G3 waarvan we langzamerhand ook al de eerste foto's van volledige replica's kunnen zien, die heeft iig gewoon een V3 GB en wss niet zo rare hop up XD.

De A&K was al uit maar KRISS heeft daar een stokje voor gestoken met legal actions, een winkel in Engeland verkocht hem heel kort en taiwangun had er ook een video over maar volgens mij zijn ze door de acties van KRISS geschrokken. A&K zal dus nog wel komen maar mogelijk niet op de westerse markt.

PS Je krijgt door de delay er nu 2 mid caps bij.

EDIT: Hier is de A&K Vector gewoon te bestellen: https://jdairsoft.net/a-k-k5-mod1-vector-aeg, er zijn zelfs video's van te vinden van vooral britten die ze al hebben.
 
Even een zijsprongetje op de Kriss Vector. Zat van de week naar een review van de real steel Kriss Vector Carbine in 10mm Auto te kijken op de bekende Tube. Vergelijking tussen pistool en carbine in hetzelfde kaliber. Rond 09.25 minuut kun je lachen ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: Blade
@Rebelattack Een Vector of een G3 is dan ook wel heel wat anders :p Vind het design van de Vector gewoon echt geweldig... en het is wat @Imakittymeow onder z'n posts heeft staan .. "Because it looks cool, if it doesn't look cool what's the point" Airsofters zijn fashionistas en als ik er zo veel geld aan uitgeef koop ik liever iets wat ik heel erg mooi vind en daarna upgraden.. maar als de reviews echt terrible zijn is het nog even afwachten.

De A&K is beetje jammer want die suppressor :( voor de rest ziet hij er gewoon goed uit. Maar hij is zo groot nu :(

*EDIT* uiteraard.. mocht hij er ooit komen een two-tone paintjob!
4376a6f06776652fef4857843a03a5e3.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Eviltwin-NL
@Rebelattack Een Vector of een G3 is dan ook wel heel wat anders :p Vind het design van de Vector gewoon echt geweldig... en het is wat @Imakittymeow onder z'n posts heeft staan .. "Because it looks cool, if it doesn't look cool what's the point" Airsofters zijn fashionistas en als ik er zo veel geld aan uitgeef koop ik liever iets wat ik heel erg mooi vind en daarna upgraden.. maar als de reviews echt terrible zijn is het nog even afwachten.

De A&K is beetje jammer want die suppressor :( voor de rest ziet hij er gewoon goed uit. Maar hij is zo groot nu :(

*EDIT* uiteraard.. mocht hij er ooit komen een two-tone paintjob!
4376a6f06776652fef4857843a03a5e3.jpg

Ik begrijp vrouwen nu ook beter met hun eindeloos passen en combineren van kleren, bijpassende schoenen matchende met oorringen, kettingen en armbanden en bijbehorende handtas in combinatie met leuke schoentjes.

Wij zitten met camokleding, bijpassende platecarrier met pouches, matchende met helm en headset, wat patches hier en daar met vette replica, natuurlijk dikke reddot/scope en het moet ook lekker in de hand liggen met frontgrip op kleur o_Oo_Oo_O
 
Klopt maar ik heb geen gigantische cash flow om beide te halen en dan kies ik voor een G3 straks :p, maar de silencer kan je gewoon van de A&K afdraaien zag ik en daar zit dan een stukje normale loop onder. Stop er of een korte inner barrel in of een barrel extension en je bent van de gigantische supressor af.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tactical Bear
Klopt maar ik heb geen gigantische cash flow om beide te halen en dan kies ik voor een G3 straks :p, maar de silencer kan je gewoon van de A&K afdraaien zag ik en daar zit dan een stukje normale loop onder. Stop er of een korte inner barrel in of een barrel extension en je bent van de gigantische supressor af.

Ja, dat zag ik ook maar dan houd je alsnog een andere loop over dan in eerste instantie bedoeld.. Noem me een fanboy maar ik wil altijd graag dat m'n spullen er authentiek uitzien.. Maar misschien beetje TE perfectionistisch. Voorlopig wacht ik even de reviews af.. de hype is er al beetje af bij me (hij heeft al twee keer bij de checkouts gestaan :p)
 
Ervaring met krytac in het algemeen kan ik je wel geven

Het zijn out of the box prima replicas en aardige beesten ze zitten kwa range stock op een aardig goede range die menig geupgrade specna eruit schiet en met een paar simpele dingen verder komt alleen let wel op dat je er nog aardig wat uit kan halen en ze kunnen aardig ideaal zijn voor dmrs maar nog maals dan moet hij open getrokken worden.

Voor de rest zit hij net onder een tm kwa range maar is hij kwa motor weer beter heb het nu trouwens over de mk1/2 crb/spr

Skip de alfa series die hebben een ruk motor die net zo erg is als een stock tm motor en ook nog andere ruk besparingen hebben

Oh en maak niet mijn keuze kwa barrel upgrade als je voor de madbuls ga doe het om te testen maar bouw geen replica om deze barrel heen geloof me de coating kan aardig ruk worden

Verwachtingen bij de vector gemiddeld zie hem wel en verder zie de prijs die ze vragen als een premium om een redelijk goede geupgrade replica te geven door jou veel tijd te besparen

Maar nog maals zie mij als enig voorbeeld hoe het inbegin niet moet en nu wel moet zegmaar
 
  • Leuk
Waarderingen: Tactical Bear
De alfa lijn is juist de solide body van krytac met iets mindere internals zodat mensen op een budget nog steeds de replica's kunnen halen oftewel dat doen ze met een reden. Ja de motor is wat minder dus je RPS en trigger response is wat minder, maar 90% van de replica's koop je omdat de replica zelf mooi vind en niet de internals gezien je dat toch letterlijk allemaal kan vervangen om het te verbeteren.
 
True alleen toen ik hem in mn hand had was ik niet weg echt weg van het ding had niet de wow factor bij de spr en crb :(

Maar idd denk dat het dan meer een persoonlijk iets is van mij
 
Niet alleen jij bent er ontevreden over

Matt the musketier moet ze ook niet meer :
 
Laatst bewerkt:
Niet alleen jij bent er ontevreden over

Jup ook gezien, blijkbaar zijn er ook negatieve reviews over maar die vind je niet zo even als je op google/youtube zoekt XD. Had ook de video van zijn team maat fez gezien en die was ook niet heel blij en het stukje over het breken tussen buffertube en pistol grip heb ik al bij meerdere youtubers gehoord.

Volgens mij is ie niet zo moeilijk te vinden.. aangezien hij in Engeland wel redelijk veel te krijgen is even een tripje? :p

Iemand in mijn team heeft er een, maar wss leg je 600 euro voor de replica neer met 1 mag en dan nog extra mags vinden voor een fatsoenlijke prijs.

True alleen toen ik hem in mn hand had was ik niet weg echt weg van het ding had niet de wow factor bij de spr en crb :(

Maar idd denk dat het dan meer een persoonlijk iets is van mij

Ja als je een Mk2 in je handen hebt gehad en mee gespeeld dan heeft de Alfa niet dezelfde wow factor als de Mk2 nee dat kan ik goed begrijpen, maar dat is hetzelfde als een fully upgraded Specna te gebruiken en daarna een stock Specna, dan vind je die stock specna ook maar niks, is precies hier hetzelfde qua trigger response.
 
Iemand in mijn team heeft er een, maar wss leg je 600 euro voor de replica neer met 1 mag en dan nog extra mags vinden voor een fatsoenlijke prijs.

Waarom zou ik dan niet even wachten op de Krytac en die upgraden zodra hij gereviewed is.. wat krijg ik extra voor die €200?
En ik zou wel echt eens heel graag met zo'n vector willen schieten *puppy oogjes*
Alles word wel off-market gekocht dan denk ik of je ergens bij een heel luguber webshopje waar ze ergens ver, ver achterin het magazijn zijn verstopt.
 
Waarom zou ik dan niet even wachten op de Krytac en die upgraden zodra hij gereviewed is.. wat krijg ik extra voor die €200?
En ik zou wel echt eens heel graag met zo'n vector willen schieten *puppy oogjes*
Alles word wel off-market gekocht dan denk ik of je ergens bij een heel luguber webshopje waar ze ergens ver, ver achterin het magazijn zijn verstopt.

Ik zou ook voor de Krytac AEG gaan, voor de volgende redenen:
1. Elektrisch dus speelbaar in elk seizoen en geen cooldown effect of andere GBB narigheid
2. Goedkoper en beter verkrijgbaar.
3. Aftermarket support en makkelijk up te graden.

Stel dat je er theoretisch 200 euro aan upgrades in stopt dan schiet dat ding geweldig. Mosfet (als die er niet al in zit), Air seal optimaliseren zo ver dat kan met de niet standaard onderdelen, AOE correctie, shimmen, flat hop/R-hop, betere barrel.

Hehehe hij zit jammer genoeg niet op het forum maar als het een keer voorkomt dat ie hem meeneemt en je bent er ook dan kan je het altijd vragen :p.