Killer Airsoft (Nieuwe Nederlandse webshop)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welkom,

Ik zou zeggen, haal alles omtrent het verkoop van replica's lekker even weg, en ga rustig aan het klussen met de huisstijl,typografie, makkelijke en logische gebruikers interface en zorg dat het gewoon lekker in elkaar zit. Kun je daarna gaan kijken wat je eventueel wel wil en mag verkopen zonder certificaten. Replica's aanbieden kan dan altijd nog. Scheelt je een hoop gezeik, geld, en uitzoekwerk. Dat komt dan tegen de tijd dat je er zelf ook tijd en een budget voor hebt. Overigens is de kill or be killed slogan inderdaad erg '' hit or miss '' om het dan maar even zo te noemen... :D

My two cents

Lijkt me inderdaad voor nu wel een goede optie ja! Heel erg bedankt dat je de tijd hebt genomen om feedback achter te laten, I appreciate it a lot!
 
  • Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123
Welkom,

Ik zou zeggen, haal alles omtrent het verkoop van replica's lekker even weg, en ga rustig aan het klussen met de huisstijl,typografie, makkelijke en logische gebruikers interface en zorg dat het gewoon lekker in elkaar zit. Kun je daarna gaan kijken wat je eventueel wel wil en mag verkopen zonder certificaten. Replica's aanbieden kan dan altijd nog. Scheelt je een hoop gezeik, geld, en uitzoekwerk. Dat komt dan tegen de tijd dat je er zelf ook tijd en een budget voor hebt. Overigens is de kill or be killed slogan inderdaad erg '' hit or miss '' om het dan maar even zo te noemen... :D

My two cents

Zoals strelok aangeeft zou ik inderdaad een uitzoeken hoe je je website goed kunt opstellen, je wilt graag dat je bezoeker vanaf het eerste moment dat hij op je webshop komt een potentiële klant moet zijn. Mensen willen niet moeten uitzoeken waar op je website ze een product moeten vinden dit moet gemakkelijk gaan. Kijk een goed bij andere webshop hoe zij dit aanpakken leer van hun en stel dan je webshop op. Mocht je geen designer zijn kun je altijd opzoek naar eentje gaan en deze een huisstijl voor je laten maken. Zo kun je al snel beginnen met een mooie webshop op te stellen vanuit een gratis theme. Op je website gebruikt je ook een plugin voor aan te geven hoeveel mensen zich zouden kunnen besparen door een product bij jou te bestellen, persoonlijk zou ik dit stukje weglaten ik heb namelijk een product bekeken en zal al snel dat je reviews van ali komen, wat voor mij weer betekend dat als ik naar ali express ga ik hetzelfde product kan vinden maar dan goedkoper en waarschijnlijk met dezelfde bezorgtijd als jij hanteert.

et enige wat mij ervan weerhoudt om nu niet gelijk bezig te gaan met het certificaat is dat ik zelf bedrijfskunde studeer aan de Universiteit hier in Groningen, en ik me het niet kan veroorloven om daar 5 dagen in de week lessen te gaan volgen.

Weet dat een webshop runnen veel tijd kost. Ondanks dat je gebruik maakt van dropshipping ( wat je voorraad op peil houden wegneemt ) zal je nog altijd het stukje klantenservice hebben en nog meer andere zaken.
 
[QUOTE=" Heb je een verwachting over die periode waar je het over hebt? Binnen nu en.......? [/QUOTE]
Dat is moeilijk te zeggen. Dat kan nog wel 2 tot 5 jaar duren. Het is iig geen weken of maanden werk. Het hangt af van degene die er last van hebben. De NABV zal zich hier iig niet hard voor maken, want dan zetten ze zichzelf buiten spel.
 
[QUOTE="
Dat is moeilijk te zeggen. Dat kan nog wel 2 tot 5 jaar duren. Het is iig geen weken of maanden werk. Het hangt af van degene die er last van hebben. De NABV zal zich hier iig niet hard voor maken, want dan zetten ze zichzelf buiten spel.

Dit is echt puurste speculatie. Is uberhaupt de vraag of dit er ooit door gaat komen en een tijdslot eraan hangen is dus onmogelijk.
 
Dit is echt puurste speculatie. Is uberhaupt de vraag of dit er ooit door gaat komen en een tijdslot eraan hangen is dus onmogelijk.
Ja het is zeker speculeren, vwb de tijd. Maar er is zeker vanuit ondernemers een hoop weerstand op de huidige constructie. Ik ben er van overtuigd dat het wel gaat veranderen. Het is een omslachtige constructie. Als airsoftwinkel of baan moet je exact dezelfde papieren halen als die van een reguliere vuurwapenwinkel om airsoftapparaten uit te geven of verhandelen. Met andere woorden, als jij met een groep vrienden een middagje wil airsoften, moet de baan deze papieren hebben om hun huurkits uit te geven. Wat banen nu doen is zo'n groep aanmelden als introducee van de marshalls. Met andere woorden, het is geen zuivere constructie. Dus gaat het veranden? miss niet, waarschijnlijk wel.
 
Een Airsoftbaan met huurkits die aanmelden als introducees of (web)shops die een replica verkopen aan een particulier zijn echt totaal andere dingen... Totaal onvergelijkbaar, met als enige overeenkomst dat het allebei met Airsoft te maken heeft. Het grootste verschil? Je kan een gehuurde replica niet opeens mee naar huis nemen en gebruiken voor bedreiging ware het een echt w@pen. (Wat de reden is ook dat we NABV lidmaatschap nodig hebben in NL).

Kan het zijn dat er wat verandert in de wetgeving omtrent huur op eigen terrein en daarbij horende huurkits? Zeker.
Kan het zijn dat er wat verandert betreffende de verkoop aan particulieren? Ik acht die kans heel klein.
 
Een Airsoftbaan met huurkits die aanmelden als introducees of (web)shops die een replica verkopen aan een particulier zijn echt totaal andere dingen... Totaal onvergelijkbaar, met als enige overeenkomst dat het allebei met Airsoft te maken heeft. Het grootste verschil? Je kan een gehuurde replica niet opeens mee naar huis nemen en gebruiken voor bedreiging ware het een echt w@pen. (Wat de reden is ook dat we NABV lidmaatschap nodig hebben in NL).

Kan het zijn dat er wat verandert in de wetgeving omtrent huur op eigen terrein en daarbij horende huurkits? Zeker.
Kan het zijn dat er wat verandert betreffende de verkoop aan particulieren? Ik acht die kans heel klein.

Ik kan me daar ook wel in vinden ja. Ik denk dat ik het eerst even zonder AA's doe, en kijk wanneer ik tijd heb om aan die certificaten te gaan beginnen. Staat dan toch ook wel weer mooi op je CV :)
 
vergis je niet in de opleiding erkenninghouder.
das geen Loi cursusje
zit er namelijk zelf ook aan te denken om te starten met de opleiding
 
Een Airsoftbaan met huurkits die aanmelden als introducees of (web)shops die een replica verkopen aan een particulier zijn echt totaal andere dingen... Totaal onvergelijkbaar, met als enige overeenkomst dat het allebei met Airsoft te maken heeft. Het grootste verschil? Je kan een gehuurde replica niet opeens mee naar huis nemen en gebruiken voor bedreiging ware het een echt w@pen. (Wat de reden is ook dat we NABV lidmaatschap nodig hebben in NL).

Kan het zijn dat er wat verandert in de wetgeving omtrent huur op eigen terrein en daarbij horende huurkits? Zeker.
Kan het zijn dat er wat verandert betreffende de verkoop aan particulieren? Ik acht die kans heel klein.
Alleen tijd zal het leren. De overeenkomst voor mij is dat de wetgeving nu geen onderscheid maakt tussen verkoop en verhuur. Dat is op zichzelf raar, wat aan geeft dat men nog zoekende is. Wat weer aan geeft dat de wet vatbaar is voor verandering. Gezien het internationale karakter van de sport denk ik dat men over de grens gaat kijken hoe eea in andere EU landen geregeld is. Maar idd, ook dat is speculeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman
Hey @TheGeneral ,

Je hebt een mooie website maar als webshop vind ik hem persoonlijk verschrikkelijk

even wat constructieve feedback van mijn pov

1) ik mis filters
2) van zodra je in "de shop" gaat zou je sidebar de categorieen moeten bevatten. dit is veel aangenamer om te navigeren
3) je invulvelden hebben een andere kleur nodig, je moet ze al selecteren om ze duidelijk te zien. zie screenshot :

JYcKk1t.png


4) "
icon-tag-25.svg

90 mensen hebben dit product aan hun winkelmand toegevoegd
icon-tag-25.svg

30 mensen hebben dit product gekocht"

Dit zegt mij niks. 1/3 koopt het effectief uiteindelijk? hoeveel mensen het dan aan hun winkelmand toevoegen is in mijn opzicht irrelevant en komt over als "iets erop zetten om er iets op te hebben"

5) Op de "over ons" pagina --> "iets wat daarna ook wordt opgenomen in de websop." gok dat dit websHop moet zijn :D

Dit zijn mijn opmerkingen na even wat rondbrowsen. hopelijk ben je er wat mee
 
Hey @TheGeneral ,

Je hebt een mooie website maar als webshop vind ik hem persoonlijk verschrikkelijk

even wat constructieve feedback van mijn pov

1) ik mis filters
2) van zodra je in "de shop" gaat zou je sidebar de categorieen moeten bevatten. dit is veel aangenamer om te navigeren
3) je invulvelden hebben een andere kleur nodig, je moet ze al selecteren om ze duidelijk te zien. zie screenshot :

JYcKk1t.png


4) "
icon-tag-25.svg

90 mensen hebben dit product aan hun winkelmand toegevoegd
icon-tag-25.svg

30 mensen hebben dit product gekocht"

Dit zegt mij niks. 1/3 koopt het effectief uiteindelijk? hoeveel mensen het dan aan hun winkelmand toevoegen is in mijn opzicht irrelevant en komt over als "iets erop zetten om er iets op te hebben"

5) Op de "over ons" pagina --> "iets wat daarna ook wordt opgenomen in de websop." gok dat dit websHop moet zijn :D

Dit zijn mijn opmerkingen na even wat rondbrowsen. hopelijk ben je er wat mee

Topper dankjewel, heb ik zeker wat aan!
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor
Vind het tot nu toe de mooiste en overzichtelijkste web shop die ik ben tegen gekomen , hele duidelijke mooie foto's en makkelijk bestellen en zeker scherpe prijzen .

Good job

Robin
 
Website ziet er al best slick uit. Zou zeggen kijk goed hoe concurrenten het doen...iets van beter goed gejat dan slecht bedacht ;)!

Zorg dat van dag 1 het core design goed staat.. dus zorg dat je ook al categorieën hebt.. dit zorgt er voor dat items makkelijk vindbaar zijn en ook voor jouw makkelijk toe te voegen zijn ipv dat je over een tijd weer halve website moet ombouwen of updaten.

Kleuren zijn best okey. vind alleen de tekst op de homepage bij plaatje slecht leesbaar. ben zelf ook meer fan van lichte achtergrond + donkere tekst.

Daarnaast wat andere aangeven is vindbaarheid heel belangrijk. Ik gooide er een google tegen aan maar vond je helaas niet.

Ook prijs is in mijn ogen erg belangrijk, ik merk aan mijzelf dat ik toch nog erg vaak uitwijk naar buitenlandse shops (oostblok + china) gewoon vanwege het geld dat het scheelt.

Succes!
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor
Website ziet er al best slick uit. Zou zeggen kijk goed hoe concurrenten het doen...iets van beter goed gejat dan slecht bedacht ;)!

Zorg dat van dag 1 het core design goed staat.. dus zorg dat je ook al categorieën hebt.. dit zorgt er voor dat items makkelijk vindbaar zijn en ook voor jouw makkelijk toe te voegen zijn ipv dat je over een tijd weer halve website moet ombouwen of updaten.

Kleuren zijn best okey. vind alleen de tekst op de homepage bij plaatje slecht leesbaar. ben zelf ook meer fan van lichte achtergrond + donkere tekst.

Daarnaast wat andere aangeven is vindbaarheid heel belangrijk. Ik gooide er een google tegen aan maar vond je helaas niet.

Ook prijs is in mijn ogen erg belangrijk, ik merk aan mijzelf dat ik toch nog erg vaak uitwijk naar buitenlandse shops (oostblok + china) gewoon vanwege het geld dat het scheelt.

Succes!
Dankjewel Bats! Ik heb inderdaad categorieën toegevoegd aan de webshop! Nu is mijn vraag, welke producten (voornamelijk van Gunfire) zouden jullie nog op de webshop willen zien? Ik heb o.a. Inner Barrels van Promotheus toegevoegd, voor gegarandeerd de laagste prijs, zelfs lager dan Gunfire zelf. Nog aanraders?
 
Dankjewel Bats! Ik heb inderdaad categorieën toegevoegd aan de webshop! Nu is mijn vraag, welke producten (voornamelijk van Gunfire) zouden jullie nog op de webshop willen zien? Ik heb o.a. Inner Barrels van Promotheus toegevoegd, voor gegarandeerd de laagste prijs, zelfs lager dan Gunfire zelf. Nog aanraders?

Ik zelf ben altijd wel opzoek naar attachments / batterijen / bb's / scopes. Als je kijkt wat meeste snel veranderen aan hun replica zijn dat denk de volgende zaken:

- inner barrel
- nub
- bucking

daarnaast frontgrip, sights,

Wat houd je tegen om gelijk veel / alles aan te bieden? Denk dat als je de basis zaken voor een airsofter / beginner aanbied en zorgt voor extreem scherpe prijs (zodat je met buitenlandse shops kan concurreren) en goede vindbaarheid + klantenservice dat je best goed kan draaien..

Ga vanuit dat je alles rechtstreeks vanuit supplyer laat opsturen dus zelf geen opslag hebt?
 
Ik klikte net op de reclame/banner omdat ik me afvroeg wat 'Killer airsoft' in hemelsnaam moest voorstellen. Vind het voor een webshop niet perse een geweldige naam.
Wat me daarnaast meteen opviel is dat je spullen van Ali doorverkoopt en 1 op 1 de afbeeldingen van die shop gebruikt met het logo van die shop (Kublai) er nog op. Op zich maakt dat niet uit maar wel als het dan duurder is in dit geval:)

Dit is in een webbrowser wat inhoudt dat het via de app nog ietsiepietsie goedkoper is. (€14,75 zie ik.)
yFQ6E6M.jpg


Puur toeval omdat ik net een bestelling bij die betreffende shop heb geplaatst maar toch. Zie ook een scope protector van Ali voorbij komen (die welliswaar gratis is:)!) en krijg bij nog een aantal producten een Ali gevoel.

En ja, er is wat te zeggen van levertijd van Ali en wat al niet meer maar het zou jammer zijn als je shop dezelfde kant op gaat als dat vreselijke airsoftie.nl waar je keihard genaaid wordt. Overigens is jouw levertijd ook niet perse heel kort met 12-15 dagen (excl. 1-2 dagen verwerkingstijd) wat ik in je voorwaarden lees.

Ik ben nu persoonlijk een beetje sceptisch geworden. Ik bedoel het allemaal niet verkeerd of aanvallend maar deel maar gewoon even mijn gevoel na het zien van je shop.;)

Hoe dan ook, meer shops is niet verkeerd dus succes met de voortgang!
 
Laatst bewerkt:
Het Ali gehalte was mij helaas ook opgevallen, iets wat mij gelijk een naar gevoel geeft. Misschien overbodig, maar het is er wel. Iig veel succes met je webshop!
 
Als ik plaatjes rechtstreeks van Ali tegen kom en 2 weken levertijd gaan er toch wel wat belletjes rinkelen, geen goede belletjes...

Zou toch wat dingen die daarmee te maken hebben aanpassen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Solstice en ICuThiNk81
Status
Niet open voor verdere reacties.