Killer Airsoft (Nieuwe Nederlandse webshop)

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheGeneral

Member
5 apr 2019
15
6
Trophies
2
Hallo allemaal! Ik ben een 18-jaarse student uit Groningen en ben onlangs begonnen met mijn eigen airsoft-webshop! Ik zou graag van jullie willen weten wat jullie goed, of niet zo goed vinden aan de webshop!

Ik ben van plan om overmorgen te beginnen met adverteren, maar wil graag tot die tijd even van anderen horen wat zij vinden. Denk dat jullie over de prijzen wel tevreden zijn, ik hanteer ontzettend kleine winstmarges :D

Maargoed, momenteel kun je mijn webshop vinden op het adres killer-airsoft.myshopify.com, dit zal op de dag dat ik begin met adverteren veranderen in killerairsoft.nl

Neem een kijkje, en vul me alsjeblieft aan! Laat me weten of er bepaalde producten/replica's zijn die jullie graag op de webshop zouden willen zien, of geef feedback over de lay-out van de site!

Heel erg bedankt alvast!

-The General
 
  • Leuk
Waarderingen: ChaosD
Wat ik niet goed vind is dat Google je shop niet kan vinden en ik dus ook niet ;)
 
Wat ik niet goed vind is dat Google je shop niet kan vinden en ik dus ook niet ;)
Lezen is een kunst, stond gewoon in je post. Heb net even wat proberen te bestellen en hier mijn bevindingen op mobiel Chrome (Android pie):

Laad snel en is goed overzichtelijk. Ik mis zoeken mbv categorieen (of die was niet evident). De reden dat ik mijn bestelling uiteindelijk niet heb geplaatst is omdat ik ineens 20 euro verzendkosten moest betalen voor de 3 gratis producten in mijn winkelwagen. Overigens vind ik invulvelden die laten zien wat er ingevuld moest worden na 't invullen erg chill omdat ik altijd alles automatisch laat invullen. Kortom: goed bezig, maar mij kwijt geraakt door verborgen kosten
 
Lezen is een kunst, stond gewoon in je post. Heb net even wat proberen te bestellen en hier mijn bevindingen op mobiel Chrome (Android pie):

Laad snel en is goed overzichtelijk. Ik mis zoeken mbv categorieen (of die was niet evident). De reden dat ik mijn bestelling uiteindelijk niet heb geplaatst is omdat ik ineens 20 euro verzendkosten moest betalen voor de 3 gratis producten in mijn winkelwagen. Overigens vind ik invulvelden die laten zien wat er ingevuld moest worden na 't invullen erg chill omdat ik altijd alles automatisch laat invullen. Kortom: goed bezig, maar mij kwijt geraakt door verborgen kosten

Hey Ralph, ik zie net dat er inderdaad een max van 3 producten per klant staat, dit moet natuurlijk 1 zijn. Kijk, hiervoor wou ik die feedback dus, om die foutjes eruit te halen! :) Morgen zal het aangepast worden en is het gewoon 1x verzendkosten betalen voor 1 product.

Toch heel erg bedankt voor je feedback! Doet me echt goed!
 
Hey Ralph, ik zie net dat er inderdaad een max van 3 producten per klant staat, dit moet natuurlijk 1 zijn. Kijk, hiervoor wou ik die feedback dus, om die foutjes eruit te halen! :) Morgen zal het aangepast worden en is het gewoon 1x verzendkosten betalen voor 1 product.

Toch heel erg bedankt voor je feedback! Doet me echt goed!
Begrijp ik t goed dat die producten echt gratis zijn als ik een andere bestelling plaats? En dat er dus geen extra verzendkosten zijn? Niet dat ik op gratis stuff uit ben, maar blijf een Nederlander (geintje, ik hou van duidelijkheid)
 
vraagje welk niet negatief bedoeld is, maar gezien je leeftijd, ben je erkenninghouder?

ik ga ff shoppen op de site en kijken waar ik tegen aan loop, alles met positief blikveld uiteraard

En realiseer je dat je de gratis shooting target van winkelwaarde 21 euro per 6 stuks koopt voor 5.95 op ali express, zelfde opdruk.

Bij andere webshops zijn ze ook 11 a 15 euro per 6, kijk uit dat je niet de hoofdprijs gaat vragen want dan red je het niet. Of leveren jullie ze ook per 6, er staat nu metalen shooting target, dus enkelvoud.

Het retour formulier is niet te downloaden.

Replica prijs is bv voor de vr16 saber van vfc op dit moment scherp in vergelijk met andere shops.

De term kill or be killed ? dood of gedood worden, is een persoonlijk iets, maar is voor mij een stap te ver. (weet ik discussie puntje maar persoonlijk iets)

Let ff op de vertalingen in het engels, staan fouten in.
zie deze, .........We consist of a team of Fantieke and we make everything in practice, something that is also included in the Websop.......

het kvk nummer is op de NL talige site op aanvraag verkrijgbaar, op de Engelstalige staat het nummer vermeld en in het andere Engelse deel weer op aanvraag. Dat kan vragen oproepen, zie hier..... Commerce with the KvK-number 73735884 and are based in the Netherlands.

KvK number: on request
Vat identification number: on request.

sooooo nu stop ik met mysterie shopping, sucses met je shop!!!!
 
Laatst bewerkt:
Begrijp ik t goed dat die producten echt gratis zijn als ik een andere bestelling plaats? En dat er dus geen extra verzendkosten zijn? Niet dat ik op gratis stuff uit ben, maar blijf een Nederlander (geintje, ik hou van duidelijkheid)

Je bent er vroeg bij op de zaterdagochtend Ralph! Maar nee, er komen wel verzendkosten bij per gratis product. Dit komt omdat de leverancier van de scope protector niet dezelfde is al bijvoorbeeld die van de replica's. Ik heb namelijk dezelfde leverancier voor replica's heb als Gunfire, dus ik kan eigenlijk aan elk product die zij aanbieden, ook aanbieden. Maar als je de replica prijzen van mij vergelijkt met die van Gunfire zelf, zie je dat die van mij goedkoper zijn, omdat ik een miniem winstmarge hanteer. Dus mocht je nog een replica of iets van Gunfire willen, laat het me dan weten, ik weet zeker dat ik hem je voor een goedkoper prijsje aan zal bieden!
 
The General....... Reeds eerder aangehaald maar ben je een volledige erkenning houder??
Indien niet, mag jij zo geen replica's verkopen ook al is het puur op bestelling.
Je word namelijk als "wapen" handelaar gezien en ivm dat heb je dus een volledige erkenning nodig.

Mvg Roy AKA Smitty
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Stey
Wat @Roy Pie hierboven vermeldt is het belangrijkste van allemaal. Daarnaast paar kleine dingen die beter kunnen.

Er staan best wel wat taalfouten in de Nederlandse tekst en/of kromme zinnen. Laat alles even keer nalezen door iemand van buitenaf met gevoel voor taal.

Geen categorieën, wat het zoeken mega irritant maakt als je specifiek op zoek bent naar iets.

Als laatste: als je als airsoftshop echt geld wilt gaan verdienen, zeker met je zelfverklaarde lage marges zal je echt nog heel veel tijd moeten gaan steken in SEO. Website is hoe hij nu gemaakt is gewoon niet goed vindbaar in Google, wat je doodsteek dan zal zijn. Zonder SEO is de kans van slagen echt heel gering.
 
vraagje welk niet negatief bedoeld is, maar gezien je leeftijd, ben je erkenninghouder?

ik ga ff shoppen op de site en kijken waar ik tegen aan loop, alles met positief blikveld uiteraard

En realiseer je dat je de gratis shooting target van winkelwaarde 21 euro per 6 stuks koopt voor 5.95 op ali express, zelfde opdruk.

Bij andere webshops zijn ze ook 11 a 15 euro per 6, kijk uit dat je niet de hoofdprijs gaat vragen want dan red je het niet. Of leveren jullie ze ook per 6, er staat nu metalen shooting target, dus enkelvoud.

Het retour formulier is niet te downloaden.

Replica prijs is bv voor de vr16 saber van vfc op dit moment scherp in vergelijk met andere shops.

De term kill or be killed ? dood of gedood worden, is een persoonlijk iets, maar is voor mij een stap te ver. (weet ik discussie puntje maar persoonlijk iets)

Let ff op de vertalingen in het engels, staan fouten in.
zie deze, .........We consist of a team of Fantieke and we make everything in practice, something that is also included in the Websop.......

het kvk nummer is op de NL talige site op aanvraag verkrijgbaar, op de Engelstalige staat het nummer vermeld en in het andere Engelse deel weer op aanvraag. Dat kan vragen oproepen, zie hier..... Commerce with the KvK-number 73735884 and are based in the Netherlands.

KvK number: on request
Vat identification number: on request.

sooooo nu stop ik met mysterie shopping, sucses met je shop!!!!

Grappig verhaal, ben zelfs de dag dat ik mijn laatste tentamen had van deze periode naar de KvK in Groningen gegaan om mijn bedrijf in te schrijven! Ben nubde trotse eigenaar van Killer Airsoft, mijn eenmanszaakje. Met betrekking tot de doorvoerontheffing, die heb ik al aangevraagd. Ik wacht natuurlijk nog op bevestiging, maar ik heb er eerlijk gezegd wel vertrouwen in

Had niet gezien dat de shooting targets ook op Ali vekrijgbaar zijn. Via mijn leverancier verkopen zij het in enkelvoud, voor €5 inclusief shipping naar Nederland, iets om bij op te letten dus!

Ik heb dezelfde leverancier voor replica's als Gunfire, dus ik kan eigenlijk elk product die zij aanbieden, ook aanbieden. Maar als je de replica prijzen van mij vergelijkt met die van Gunfire zelf, zie je dat die van mij goedkoper zijn, omdat ik een miniem winstmarge hanteer. En dat klopt, het is inderdaad scherp geprijsd, is dat nou goed of niet? :)

Retourformulier gaat gefixt worden, zowel als de Engelse vertalingen. Via het webshop platform waarmee ik de webshop heb gemaakt was het niet mogelijk zelf Engelse vertalingen in te vullen, dit ging via een app. Alhoewel ik zie dat er een aantal foutjes inzitten, is het opzich een prima app. De spellingsfoutjes, zowel als de KvK foutjes zal ik aan gaan passen. Heel erg bedankt voor de feedback!
 
The General....... Reeds eerder aangehaald maar ben je een volledige erkenning houder??
Indien niet, mag jij zo geen replica's verkopen ook al is het puur op bestelling.
Je word namelijk als "wapen" handelaar gezien en ivm heb je dus een volledige erkenning nodig.

Mvg Roy AKA Smitty
Yes, bedankt voor het attenderen hier op! Ik heb deze doorvoerontheffing al aangevraagd bij Justis, dus het is alleen een kwestie van tijd, heb er wel vertrouwen in. Bedankt voor het meedenken!
 
  • Leuk
Waarderingen: ChaosD
dus je bent niet legaal bezig, toch.

kijk uit je gaat erop voor wwm, wat is het verschil met een doorvoer en een erkenning...erkenning certificaat is een opleiding a 3000 euro bij de politie academie.
klinkt anders als aanvragen bij justis?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman en Roy Pie
Wat @Roy Pie hierboven vermeldt is het belangrijkste van allemaal. Daarnaast paar kleine dingen die beter kunnen.

Er staan best wel wat taalfouten in de Nederlandse tekst en/of kromme zinnen. Laat alles even keer nalezen door iemand van buitenaf met gevoel voor taal.

Geen categorieën, wat het zoeken mega irritant maakt als je specifiek op zoek bent naar iets.

Als laatste: als je als airsoftshop echt geld wilt gaan verdienen, zeker met je zelfverklaarde lage marges zal je echt nog heel veel tijd moeten gaan steken in SEO. Website is hoe hij nu gemaakt is gewoon niet goed vindbaar in Google, wat je doodsteek dan zal zijn. Zonder SEO is de kans van slagen echt heel gering.
Aan de taalverzorging wordt gewerkt!

Kon je de categorieën op de home pagina niet vinden? Replica's/Accessoires/Gear? Of bedoelde je dat het zoeken binnen deze categorieën nog niet verfijnd was?

Aan SEO wordt zeker gewerkt, maar dan pas wanneer ik echt live ga met de webshop en hem onder killerairsoft.nl zet. Dit is alleen nog maar een ''gesloten concept'', waar alleen mensen die deze topic lezen van weten. Maar inderdaad, SEO is ontzettend belangrijk. Bedankt voor je feedback!
 
dus je bent niet legaal bezig, toch.

kijk uit je gaat erop voor wwm, wat is het verschil met een doorvoer en een erkenning...erkenning certificaat is een opleiding a 300 euro bij de politie academie.
klinkt anders als aanvragen bij justis?

Ik ben nog niet begonnen met het verkoop van de replica's, ik heb ze alleen nog op de webshop gezet. Kan ze er wel tijdelijk afhalen tot ik daadwerkelijke goedkeuring heb ontvangen van Justis. Dit was meer een oproep voor feedback voor de echte airsoft-fanatiekelingen in Nederland, en ben blij dat ik die beetje bij beetje ontvang! Alsnog bedankt dat je de tijd hebt genomen om met me mee te denken!
 
Even wat (positieve) kritiek van mijn kant.

Je categorieën zijn redelijk moeilijk te vinden, vergelijk dit even met andere online shops.
QvbjvcO.png
4G3p5xj.png


Om bij jou de categorieën te kunnen bekijken, moet je helemaal terug naar de startpagina.
De kleurencombinatie is netjes gedaan, past mooi bij elkaar.

Heb je de site zelf gemaakt? De 'Algemene Voorwaarden' pagina ziet er namelijk ook wat speels
uit. De zinnen springen constant terug en het nodigt (mij persoonlijk) niet echt uit om te kopen.

Misschien is het ook handig om uit teken van vertrouwen naar de klant toe je KvK nummer in de
footer te zetten.
Je pagina's zijn wel mooi responsive ;)

Veel succes nog verder!
 
Even wat (positieve) kritiek van mijn kant.

Je categorieën zijn redelijk moeilijk te vinden, vergelijk dit even met andere online shops.
QvbjvcO.png
4G3p5xj.png


Om bij jou de categorieën te kunnen bekijken, moet je helemaal terug naar de startpagina.
De kleurencombinatie is netjes gedaan, past mooi bij elkaar.

Heb je de site zelf gemaakt? De 'Algemene Voorwaarden' pagina ziet er namelijk ook wat speels
uit. De zinnen springen constant terug en het nodigt (mij persoonlijk) niet echt uit om te kopen.

Misschien is het ook handig om uit teken van vertrouwen naar de klant toe je KvK nummer in de
footer te zetten.
Je pagina's zijn wel mooi responsive ;)

Veel succes nog verder!

Ik dacht, omdat niet niet een hele uitgebreide collectie heb (nog) is het misschien niet noodzakelijk om zo'n uitgebreide categorieën-lijst te maken. Dit heb ik echter al een paar keer gehoord, dus wel iets om over na te denken.

De algemen voorwaarden heb ik door een externe partij laten doen, goed dat je er iets over zegt!

Kleurendilemma speelde heel erg hahahahaha, fijn dat het in de smaak is gevallen. Dankjewel voor je feedback!
 
Ik denk niet dat je voldoende hebt aan een doorvoer ontheffing helaas.
Er zijn hier in Nederland al een aantal shops het recht om replica's te verkopen kwijt geraakt omdat ze niet de juiste papieren hadden.
Het zou zonde zijn dat je goede initiatief in de kiem gesmoord word omdat je dus niet de juiste papieren hebt.
Indien je daadwerkelijk replica's gaat verkopen, zorg voor een volledige erkenning.
Scheelt je een hoop kopzorgen.
Helaas is de opleiding tot volledige erkenning houder best prijzig(ongeveer 4500 euro correct me if i am wrong) en ook moeilijk wat ik heb begrepen, zelfs als je al enige wapenkundig kennis in huis hebt.
Is niets negatiefs aan wat ik nu zeg maar gewoon een heads up om er voor te zorgen dat je goed voorbereid aan alles begint en niet als je reeds begonnen bent en bezoek krijgt van het justitiële apparaat, je te horen krijgt dat je de boel binnen zeer korte tijd in orde moeten hebben of anders dicht moet of een boete opgelegd krijgt.
Voor de rest een leuk initiatief en het hebben van categorieën zorg er voor dat het makkelijk browsen is.

Mvg Roy AKA Smitty

Yes, bedankt voor het attenderen hier op! Ik heb deze doorvoerontheffing al aangevraagd bij Justis, dus het is alleen een kwestie van tijd, heb er wel vertrouwen in. Bedankt voor het meedenken!
 
Hoi the general, allereerst wil ik zeggen dat ik het een goed initiatief vind dat je van te voren daadwerkelijk informeert bij potentiële klanten wat zij belangrijk vinden. Het feit dat je die moeite neemt geeft voor mij aan dat je al de goed instelling heb. Ik heb weinig aan te vullen op bovenstaande opmerkingen omtrent de toegankelijkheid enz. buiten dat zie ik er ook een hoop goede dingen op ;-)
Mbt de verkoop van repicla's is het handig om te informeren bij bestaande winkels en banen (Michel van RSL kan je er ook veel over vertellen), die kunnen je hier alles over vertellen. Nu vallen deze repicla's idd onder de wet wapens en munitie en daar komt de nodige verplichtingen bij kijken waar onder een opgeleide "wapenmeester". Kosten: +-3000 euro plus een hoop tijd.
Het kan misschien tactisch zijn om even te wachten hier mee, want na diverse winkeleigenaren en baaneigenaren (ivm uitgeven van huurkits) gesproken te hebben, vermoed ik dat er binnen nu en niet al te lange tijd een verandering gaat komen in deze "omslachtige" wetgeving. Met voldoende druk vanuit genoemde ondernemers gaan ze miss eindelijk airsoftapparaten indelen onder een andere categorie in de WWM. In veel andere EU landen is dit al het geval. Laat je iig niet uit het veld slaan hier door. .
Greetz Dennis
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Nibashe
Hoi the general, allereerst wil ik zeggen dat ik het een goed initiatief vind dat je van te voren daadwerkelijk informeert bij potentiële klanten wat zij belangrijk vinden. Het feit dat je die moeite neemt geeft voor mij aan dat je al de goed instelling heb. Ik heb weinig aan te vullen op bovenstaande opmerkingen omtrent de toegankelijkheid enz. buiten dat zie ik er ook een hoop goede dingen op ;-)
Mbt de verkoop van repicla's is het handig om te informeren bij bestaande winkels en banen (Michel van RSL kan je er ook veel over vertellen), die kunnen je hier alles over vertellen. Nu vallen deze repicla's idd onder de wet wapens en munitie en daar komt de nodige verplichtingen bij kijken waar onder een opgeleide "wapenmeester". Kosten: +-3000 euro plus een hoop tijd.
Het kan misschien tactisch zijn om even te wachten hier mee, want na diverse winkeleigenaren en baaneigenaren (ivm uitgeven van huurkits) gesproken te hebben, vermoed ik dat er binnen nu en niet al te lange tijd een verandering gaat komen in deze "omslachtige" wetgeving. Met voldoende druk vanuit genoemde ondernemers gaan ze miss eindelijk airsoftapparaten indelen onder een andere categorie in de WWM. In veel andere EU landen is dit al het geval. Laat je iig niet uit het veld slaan hier door. .
Greetz Dennis

Hey Dennis, topper! Heel erg bedankt voor meedenken! Ik ben van nature niet iemand die gemakkelijk uit het veld laat slaan, ik zoek de strijd juist op! :) Maar nee, echt bedankt voor je feedback, ik zal binnenkort even rond gaan vragen ja! Heb je een verwachting over die periode waar je het over hebt? Binnen nu en.......? Het enige wat mij ervan weerhoudt om nu niet gelijk bezig te gaan met het certificaat is dat ik zelf bedrijfskunde studeer aan de Universiteit hier in Groningen, en ik me het niet kan veroorloven om daar 5 dagen in de week lessen te gaan volgen.
 
Welkom,

Ik zou zeggen, haal alles omtrent het verkoop van replica's lekker even weg, en ga rustig aan het klussen met de huisstijl,typografie, makkelijke en logische gebruikers interface en zorg dat het gewoon lekker in elkaar zit. Kun je daarna gaan kijken wat je eventueel wel wil en mag verkopen zonder certificaten. Replica's aanbieden kan dan altijd nog. Scheelt je een hoop gezeik, geld, en uitzoekwerk. Dat komt dan tegen de tijd dat je er zelf ook tijd en een budget voor hebt. Overigens is de kill or be killed slogan inderdaad erg '' hit or miss '' om het dan maar even zo te noemen... :D

My two cents
 
Status
Niet open voor verdere reacties.