Keuze GBB geweer replica

Dennis_k

Member
30 aug 2019
21
20
Trophies
3
Beste forummers,

Ik ben een beetje aan het stoeien met een volgende aankoop.
Met een schuin oog ben ik aan het kijken naar een GBB geweer replica.
Zelf zoek ik in de richting van een M4 / 416 model.

Alleen zie ik eigenlijk door de bomen het bos niet zo goed meer.
De replica van VFC/Umarex HK 416A5 is een prachtige, maar een wiebelende loop?
Verder zijn er alleen nog wat replica's van VFC te vinden.
Nu kan ik verder dan bij bunker 501 en shogun niet zo veel winkeliers vinden die dit soort replica's aanbieden, of kijk ik verkeerd?

Zijn er mensen die een GBB hebben en zo ja welke?
Wat zijn je ervaringen ermee en waar loop je tegen aan?

Alvast bedankt!
 
Van wat ik weet van de vfc replica's zijn deze van buiten schitterend maar van binnen van de midden categorie. After market support is niet je van het.

Over het algemeen worden op dit moment de Tokyo Marui's (TM) en GHK's M4's beschouwd als de beste op de markt.
Keus is vooral afhankelijk van hoe realistisch je de trekker groep wil hebben.
Bij de GHK's is deze het meest realistische maar ook meer slijtage gevoelig, niet dat deze snel slijt hoor, kun je jaren plezier van hebben, zeker met de V2 versies. After market support vooral buiten Europa (via samoon) al zijn sommige dingen ook in Europa te krijgen. Heeft een barrel en hop upgrade nodig om het volle pontieel te laten zien. Kan in de zomer te hard schieten wat op te lossen is door een 1J nozzle te installeren.
Buffertube is mil-spec.

De TM's gebruiken het "Z" systeem. Minder realistisch maar volledig gericht op betrouwbaarheid. Komen met een upper en power receiver die met cerakote is behandeld.
Alle 3 de M4's gebruiken dezelfde lengte inner barrel.
Bij gebruik van green gas kan de veer die de nozzle aan de bolt bevestigd breken, met de nadruk op kan, sommige verschieten 1000en bb's zonder problemen. Schiet ook goed met zwakker gas. After market support is geweldig. Standaard hop is goed t/m .28bb's.
De standaard outer barrel is niet geschikt voor after market rails. Op te lossen met een adapter ring of andere outer barrel.
Buffertube is com-spec.
Wordt verkocht in Nederland door unit13.

Ik heb zelf de TM M4.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dennis_k
Tja, M4 modellen heb ik niet. Heb wel een VFC G3, Umarex MP5 en een Tanaka M40A1 sniper op gas.

Waar loop ik tegen aan? Grootste probleem met gas blijft bij mij de temperatuur buiten. 's Morgens schiet je in bij 3 graden en alles klopt en zodra het 5 graden is merk je al verschil in hoe de bb zich gedraagt. Er zijn ook verschillenen in welk merk gas je gebruikt. Maar grootste probleem is voor mij persoonlijk tegenwoordig de vorig jaar ingevoerde joule regel. Alles waar ik jarenlang mee heb gespeeld wordt ineens afgekeurd omdat het nu te hard schiet (niet qua fps maar qua joules). Gebruik daarom mijn GBBR's alleen nog in België en speel eigenlijk nauwelijks meer in Nederland.

Maar qua realisme vind ik zelf de GBBR nog steeds het mooiste om mee te spelen.
 
Ik heb een 416A5 en ik heb iig geen last van een wiebelende loop. De flashhider moet je wel een keer in de zoveel tijd vast draaien weer. Voor de rest heb ik er nooit problemen mee gehad.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dennis_k
Heb 3 WE GBBR's.
Nog niet tegen echte problemen aan gelopen, behalve te hard schieten.
Op te lossen met een Npas of een FPS reduecer ring in je nozzle te bouwen.
Heel veel upgrade spul voor te krijgen.
Receiver draad en buffertube schroefdraad is milspec, hou daar dus rekening mee.
Standaard parts kunnen aardig mee gaan als je single shot speelt.
Grootste ding wat ik vind is dat de bolt catch vaak snel slijt en hij dus de bolt niet meer naar achter houd.
Voordeel is dat parts niet al te duur zijn, net als de replica.
Zit tussen WE en TM of GHK toch al gauw 100 tot 150 euro vershil in.

Mvg Roy aka Smitty
 
  • Leuk
Waarderingen: Dennis_k
Dank voor jullie toelichting! Na veel wikken, wegen en YouTube is de bestelling de deur uit.

Hoop dinsdag mijn HK416a5 replica te ontvangen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Un1Que en Roy Pie