K98 ombouw eindelijk klaar !

Heb nog zitten zoeken naar de toepassing van dat kapje,maar niets kunnen vinden.


Wat ik zo met Boeren logica kan verzinnen is dat het een bumperkussentje is voor als je een grote "zielfernrohr" (klinkt net even beter dan "Scope") er op hebt zitten. Front lens zit dan terhoogte van het laddertje.Kan me voorstellen dat op den duur de vizieren tegen elkaar gaan botsen wat de "Rohr"  uit lijn kan brengen.


Maar...Dit is slechts een idee..Ik kan er uiteraard mijlen naast zitten..
 
Toepassing van dit kapje is puur het beschermen van het opklapvizier wanneer het wapen niet wordt gebruikt voor langere tijd. Denk bijv. aan transport naar het front, opslag, of verscheping. Een telescoopvizier past er ook niet meer op zodra deze beveiliging gemonteerd is. Ik heb meerdere K98's gehad, en bij sommige was het opklapvizier al lam, vaak van een eerdere valpartij buiten mijn bezit om. 
 
Wow wat een gaaf project. En een geweldig resultaat! Heb je deze K98 nogsteeds in bezit? Zo ja zou ik hem graag willen overkopen. Als hij je niet te dierbaar is natuurlijk ;) Ben zelf een enorme WWII fanaat en dit replica zou echt geweldig staan bij de rest van m'n gear.