K98 ombouw eindelijk klaar !

Vandaag een hele warme K98 binnengekregen.  Heb ze even snel vergeleken en ik denk dat het 1 op 1 gekopieerd is !


Morgen maar eens uit elkaar halen en gaan passen in de oude houtset. Helemaal leuk is het dat de K98 perfect in de zelfgemaakte kist past !


 


TdxMy2Al.jpg
[/img]


 


Zq6zES8l.jpg
[/img]


 


XI8UIaUl.jpg
[/img]


 


RcEUN0Hl.jpg
[/img]
 
Ik zat ook te denken..


Een Moderator die je achter je vodden zit??
 
Als je een oud topic onder de aandacht wil brengen hoef je niet elke keer een nieuw topic te maken. Maar je kan ook gewoon ff reageren in je oude topic, dan verschijnt ie weer bovenaan.

In "slang" zeg je dan "up" of "bump" (Bring Up My Post)
 
Ah oke tjsa noobje he zal de leeftijd wel zijn hahaha. Er was laatst iemand die zei "kunnen we dit topic niet sluiten" Vandaar dat ik een nieuwe aan had gemaakt !
 
Ik had je nieuwe topic samengevoegd met de oude ivm wildgroei. Alleen bleef je topic onderin staan en mensen willen toch je nieuwe ding zien lijkt me. Vandaar de "up" ;-)
 
Hahah ik vond het al zo raar dat e.e.a. bij elkaar stond. Bedankt Sander !
 
Vandaag een zeer tevreden mens. Ondanks de warmte toch maar aan het knutselen geslagen. Toch nog best wat hout moeten wegwerken voor het Dboys materiaal ook maar enigzins paste in de oude kolf. Met slagset nog hier en daar 1942 er in gemept en het binnenwerk wat op gang geholpen. Wat een slecht materiaal wat bolt action betreft hahaha. Daar win je geen oorlog mee. Maar goed het is meer een deco die in zn kistje ligt een soort BB dracula. 


 


U91cL8Il.jpg
[/img]


 


dbz3Cdrl.jpg
[/img]


5tUDeTMl.jpg
[/img]


 


9ynsRfal.jpg
[/img]


 


y7HmY6dl.jpg
[/img]


 


uGNxLUfl.jpg
[/img]


 


tFLLZ3sl.jpg
[/img]


 


JUlKGlsl.jpg
[/img]
jAsUdq7l.jpg
[/img]
 
@TriShot , ik moet eerlijk toegeven, knap staaltje werk. Zoals ik al vermoedde zou hij niet zomaar passen zonder wat aanpaswerk. Ziet er voor een AA lekker uit.  Respect. Vele malen beter dan die Intertoys kolf. ;)  
 
Dank je wel Strelok ! Het was blood sweat and more sweat hahaha. Misschien via Ebay nog een slagpen met adelaar bestellen voor de finishing touch. Ach f * it  ik ga er morgen een bestellen ook hahah.
 
Maakt niet uit. Geld speelt geen rol hahahaha

Ongeveer 120,00 euro voor een real K98 houtset en nog eens 189,00 euro voor een Dboys K98 met extra shells en stripper clip.


Maar het gaat niet om hetgeen iets kost. Het er om wat het aan plezier oplevert en dat je de materialen naar je hand zet omdat je iets in je kop hebt !


 
 
Ik bedoelde ook niet dat je (te)veel uitgeeft, zou nogal hypocriet zijn van mij.


maar ik speelde vroeger 24/7  een van de eerste call of duty, die ene waarbij je nog om een hoekje kon gluren zonder opzij te lopen en je hele lichaam in zicht had. En daadbij speelde ik altijd met een kar98 of mosin nagant.  Vroeger al vaak gekeken naar een versie voor aan de muur.. Maar deze oplossing zou volkomen legaal zijn :). Vandaar mij vraag naar de kosten.
 
Ik wil er maar niet teveel over nadenken maar deze hobby vreet geld. Mn AK is ook zo,n hoofdpijn ding. Nieuwe tandwielen, piston, nozzle, veer, cilinder, motor. Het houd niet op. Mn overige uitrusting heb ik verder behoorlijk low budget. Maar toch, alles bij elkaar is het veel geld.
 
Trishots manier is dus wel wat goedkoper, maar je replica is wel wat interactiever! ook weer leuker om te gebruiken...ik bezit gewoon 2 stukken metaal & hout waar je naar kan kijken..ook mooi :) Maar wel wat prijziger...Ik heb wat info op je pagina gezet, wil dit topic niet hijacken :)


Tof project Trishot, ziet er echt gaaf uit man.
 
Vandaag K98 nogmaals uit elkaar gehaald. Binnenwerk zat te hoog in het hout. Dus met bovenfrees aan de gang en e.e.a past nu perfekt. Originele poetsstok er bij gekocht en een beschermhoes voor bovenvizier. Daarna nog even met slagpen setje aan de gang om nog een datum in de onderzijde aan te brengen.


XU70atFl.jpg
[/img]


aeDNuB7l.jpg
[/img]


 


1C3gSvil.jpg
[/img]


quuwiQkl.jpg
[/img]


VfelYXtl.jpg
[/img]


diAtqCql.jpg
[/img]
 
Chapeau op de looks, Tri-shot. Mooi project en zeker een mooi resultaat. 
 
Leuke gadget heb je er bij.Ik dacht in het begin altijd dat het een para iets was.


Maar het is voor snipers.Heb me er eigenlijk nooit verder in verdiept wat de toepassing is.


Pompstok zit negen van de tien keer bij de kolf geleverd.