Joule metingen

Jim

Member
21 jun 2022
13
0
Trophies
1
Hi iedereen,

Ik loop momenteel met een bepaalde vraag over replica's en joule metingen. Als ik online bij bijvoorbeeld Taiwan gun een replica zie die ik mooi vind. Dan maak ik me eigenlijk al meteen druk om hoe hard deze replica schiet. Op de details van de replica staat meestal een fps meting van hoe hard de replica schiet. Laten we als voorbeeld 340 fps nemen. Dit cijfer is getest op basis van 0,20 gram bbs, hoe weet ik nou hoe hard de replica zal schieten op 0,30 gram bbs? Hoe kan ik dit het beste uitrekenen? Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Jim
 
Berekening word lastig. Dit hangt af van te veel factoren. Daarnaast is de opgegeven waarde niet altijd correct en zit je ook nog eens met een afwijking. Bijvoorbeeld. Vw golf rijd volgens de fabrikant 250 kmh. De ene rijd daad werkelijk 250 kmh, maar een andere zal maar 240 halen en weer een ander zal de 260 aan tikken. Dus 100% van de opgegeven waarde uitgaan kan niet.

Bij de bestelling krijg je wel altijd een fps test in de doos. Deze is met 0,20 gr gedaan. Als hij volgens de FPS test onder de 340 fps zit met 0,20 gr zit je meestal wel veilig. Echter meten is weten. Dit kan vaak wel bij een skirm locatie, of het NAC. Een eigen chrono kopen kan ook (op aliexpress).
 
  • Leuk
Waarderingen: Jim
Berekening word lastig. Dit hangt af van te veel factoren. Daarnaast is de opgegeven waarde niet altijd correct en zit je ook nog eens met een afwijking. Bijvoorbeeld. Vw golf rijd volgens de fabrikant 250 kmh. De ene rijd daad werkelijk 250 kmh, maar een andere zal maar 240 halen en weer een ander zal de 260 aan tikken. Dus 100% van de opgegeven waarde uitgaan kan niet.

Bij de bestelling krijg je wel altijd een fps test in de doos. Deze is met 0,20 gr gedaan. Als hij volgens de FPS test onder de 340 fps zit met 0,20 gr zit je meestal wel veilig. Echter meten is weten. Dit kan vaak wel bij een skirm locatie, of het NAC. Een eigen chrono kopen kan ook (op aliexpress).
Dank voor je bericht, wordt, denk ik ook tijd om een chrono aan te schaffen.