JG BAR-10 "schiet niet"

Nee, hij schiet niet naar voren. Sterker nog, ik vind 'm moeilijk terug gaan. Je moet 'm best stevig terug duwen.
 
Als ik je verhaal goed begrijp zit ik persoonlijk aan meerdere mankementen te denken namelijk:

Je bb rolt uit je loop. Zou kunnen aan de hop up kamer kunnen liggen. Wanneer je de replica spant duw je de bb de hop up kamer in. Wanneer de bucking, nub of kamer scheef zit zal de bb niet goed geplaatst worden en eruit rollen.

Je geeft ook aan dat de trekker overhalen niks doet. Spant de veer wel? Als je de trekker overhaalt gaat de veer naar voor indien hij wel spant? Als de veer gewoon "terug schiet" om het even zo te noemen, en je voelt geen lucht uit je loop komen heb je gewoon een mega airleak en moet je eens alle rubbers na kijken. Spant de veer niet dan zou ik je cillender en triggerbox nakijken of daar iets aan mankeert. Kunnen zoals hier bovenstaat je sears zijn of een probleem in de cilinder zelf.
 
Ik ben gisteren bij @fatih61 geweest en nu doet 'ie het weer. @fatih61 heeft de BAR-10 gisteren uit elkaar gehaald. Ik weet eerlijk gezegd niet wat de oorzaak is geweest. @fatih61 heeft meerdere dingen gedaan (toegevoegd/schoongemaakt/afgesteld).

Weet jij nou wat de uiteindelijke oorzaak is geweest, @fatih61? En nogmaals bedankt! :D
 
De schroef van de reel waar je scope op komt kwam tegen je cylinder. En de trigger ging redelijk zwaar die heb ik wat lichter gezet en ingevet. Voor de rest schoon gemaakt opnieuw ingevet en alles een gesealt met telfon tape.
 
Dus bij JG draaien ze er in de fabriek te lange schroeven in? Heb je ze ingekort?

Maar mooi dat hij het nu weer doet.
 
Dus bij JG draaien ze er in de fabriek te lange schroeven in? Heb je ze ingekort?

Maar mooi dat hij het nu weer doet.
Ik heb één van de twee schroeven waarschijnlijk in het verkeerde gat gedraaid. Dit verandert weliswaar niet de lengte van de schroef, maar hierdoor kon deze verder doorgedraaid/ingedraaid worden. Tip: lees vóór je de schroeven erin draait, eerst de meegeleverde handleiding :p Nu moet ik wel zeggen dat het onderliggende schroefgat niet mooi uitgelijnd was met de schroef zelf. @fatih61 heeft de schroef door het gat van de rail gedaan, deze met een kleine imbus in de goede richting gedrukt en toen vastgedraaid. Omdat het gat niet mooi uitgelijnd was, heb ik me vergist in het gat, zeg maar :p Beetje moeilijk uitleggen :rolleyes:
 
  • Leuk
Waarderingen: Rick191
Om nog op het bb verhaal terug te komen. Bioval heb ik zelf ook gebruikt in mn aeg en die feeden idd niet lekker. Gebruik nu asg blasters en die bevallen echt top en zijn goedkoop :)

Zou .30 gebruiken in je stock sniper, misschien .32. Maar dat is even testen
 
  • Leuk
Waarderingen: Kallisto
Ja, die tip kreeg ik ook van @fatih61 :) Ik zal straks eens even kijken waar ik ze ga bestellen. Volgens mij hebben ze bij Bunker 501 enkel Bioval..
 
Bij unit 13 kan je prima Asg bb's bestellen. Koop wel een paar flessen tegelijk omdat er nog 8 euro verzendkosten bij komen.
 
Helaas.. De JG BAR-10 liet het gisteren wederom afweten :( Zelfde verhaal. Ik heb besloten deze zelf maar open te schroeven, misschien leer ik er nog wat van :p

Ik kon het probleem reproduceren, niet altijd, maar meestal wel. Ik heb er een video van gemaakt, deze is hier te zien. Wat ik daar doe om 'm wél te laten schieten werkt ook niet altijd. Dan haal ik 'm gewoon weer een paar keer naar achter en probeer ik gefrustreerd wat :rolleyes: Tot nu toe lukt dat :p

Iemand die dit probleem herkent of weet wat het kan zijn? :(

Update: als ik de bolt handle wat steviger omlaag druk, dan gaat het vaak wel goed. Dus dan hoef ik die bolt handle niet opnieuw omhoog en naar beneden te doen, gewoon simpelweg iets harder aandrukken. Dit is dus niet altijd zo.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet denk ik waar het aan ligt. Er zit een pin (safety sear in dit plaatje) in de trigger unit die word ingedrukt als je de bolt hendel om hoog haalt. Normaal zit de pin in de die uitkeping van de ring (te zien op dit plaatje). Die pin werkt als een safety zodat je niet de trekker over kan halen als je de bolt naar achter haalt. Het kan dus zomaar zijn dat die pin heel stroef op en neer gaat oid.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kallisto
Allereerst dank voor je reactie :) Ik kan op dit tijdstip niet echt meer met de replica bezig, maar ik ga dit morgen nakijken. Ik snap wel wat je bedoelt, denk ik :D En ik ben een leek o_O Misschien gewoon een kwestie van die safety sear invetten, lijkt me. Toch? :)
 
Ik hoopte dat ik vandaag een update zou kunnen plaatsen. Helaas ben ik vandaag niet in de gelegenheid geweest om er mee bezig te gaan. Ik ben op dit moment ook niet thuis. Ik ga hier op zijn vroegst morgen mee verder.

Ik kan dus ook nog niet bevestigen of dat de oorzaak is, @Ties Sorry :rolleyes:
 
Ik ben er nu even vlug mee bezig gegaan, ik moet zo alweer weg. Ik heb wel gezien dat de onderdelen bij de genoemde punten wel wat "versleten" of beschadigd zijn. Ik heb wat foto's gemaakt, zie hier.
Lijkt me niet helemaal goed. Maar goed, ik heb gevraagd of dit een teruggestuurde replica is, al voordat ik dit topic begon. Ik heb ook mijn bevindingen gemeld en ik heb een kortingscode t.w.v. € 20,- ontvangen voor het ongemak. Ze zeiden wel dat het geen gebruikte replica was.

Edit: ik heb aangegeven dat ik niet van plan ben om de replica terug te sturen. Sowieso is de garantie niet meer geldig, maar ik ga 'm toch upgraden. Toen kwam Airsoft Entrepot gelijk met een aanbod van de kortingscode. Erg netjes, hoor :)
 
Dat is een goede service!
De slijtage ziet er overigens niet heel verassend uit voor het minimale gebruik als je bedenkt dat de safety sear stroef beweegt, het zacht metaal is en de verf laag snel flintert.
Je zou de safety sear er uit kunnen laten, alle aftermarket triggers hebben die sear ook niet.
 
Ik schroef 'm dan vanavond weer in elkaar, zonder die trigger sear. Dus ik kan gewoon dat hele pinnetje eruit halen, toch?
 
Ja en even voor de zekerheid, die pin die je vast had op foto 3 is niet de safety sear. Dat is de spring guide rod/stopper, die is wel noodzakelijk.
 
Ik heb die trigger sear eruit gehaald, alles weer gemonteerd en hij lijkt het nu elke keer te doen. Ik heb dusver nog geen problemen ondervonden. Ik heb er echter nog geen BB's mee geschoten, dit ga ik morgen doen :)

MJb2EXT.jpg