JG BAR-10 "schiet niet"

Kallisto

Well-Known Member
1 dec 2016
108
33
Trophies
7
Hi allen,

Ik heb vandaag mijn JG BAR-10 (G-SPEC) mogen ontvangen. Deze heb ik vorige week besteld (zie hier het advies-topic).

Ik heb de replica uit de doos gehaald, scope gemonteerd en even een paar keer geschoten zonder BB's (ik voelde luchtverplaatsing). Daarna heb ik geschoten met BB's. Ik heb uiteindelijk ongeveer 40-50 BB's geschoten. Helaas ging er toen een keer iets niet (helemaal) goed en werd er geen BB afgeschoten. Ik ging opnieuw "laden" en toen viel/rolde er een BB uit de barrel. Toen haalde ik de trekker over en schoot 'ie wel weer.

Helaas, na 5 minuten iets anders te hebben gedaan, werkte 'ie niet meer. Zelfde probleem. Alleen nu kreeg ik het niet meer werkend. Ik heb het magazijn geleegd en geschoten om te voelen of er luchtverplaatsing of iets was. Helaas niets. De trekker overhalen doet dus niets, zeg maar.

Op het internet heb ik even gekeken, maar ik kon het zo niet vinden. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en/of een idee heeft wat dit kan zijn?

Ik ben nog erg nieuw met airsoft en replica's, dus ik ken nog niet alle onderdelen. Ik was toch van plan 'm te gaan upgraden, dus terug sturen o.i.d. lijkt me niet nodig.

Als niemand hier toevallig ervaring mee heeft, dan schroef ik 'm wel open. Leer ik tenslotte het meeste van ;)

Alvast bedankt voor het meedenken :)

Update: ik net met dat lange ding (weet niet hoe zo'n ding heet) de barrel in gegaan in de hoop er een BB uit te halen. Er kwam inderdaad een BB uit. Zag er wel een beetje "vettig" uit.
 
Laatst bewerkt:
Je gebruikte toch niet de BB's die met de replica kwamen? Die zijn zwaar waardeloos namelijk. Mocht je dat niet hebben, schroef dan de replica even open. Die Chinezen smeren vaak alles vol met vet. Of dat bij springer replica´s ook zo is weet ik niet.
 
Je gebruikte toch niet de BB's die met de replica kwamen? Die zijn zwaar waardeloos namelijk. Mocht je dat niet hebben, schroef dan de replica even open. Die Chinezen smeren vaak alles vol met vet. Of dat bij springer replica´s ook zo is weet ik niet.
Bedankt voor je reactie :) Mij is eerder geadviseerd om niet de meegeleverde BB's te gebruiken, dus dat heb ik hier (gelukkig) ook niet gedaan :)
Ik had gehoopt dat het misschien iets simpels zou zijn en dat het zonder (veel) te demonteren op te lossen zou zijn :oops::p Ik ga 'm vanavond toch maar open schroeven, denk ik ;)
 
Dus cocken en trekker overhalen doet dus niets?
Je hebt niet per ongeluk 2x gecocked en daarna geschoten?
Had je de mag ingevet voordat je ging schieten?
 
  • Leuk
Waarderingen: Kallisto
Dus cocken en trekker overhalen doet dus niets?
Je hebt niet per ongeluk 2x gecocked en daarna geschoten?
Had je de mag ingevet voordat je ging schieten?
Kan wel zijn dat ik dat per ongeluk twee keer heb gedaan :oops: Kan ik me helaas niet herinneren. Ik heb de mag niet ingevet :( Is dat een vereist? Of is dat een aanrader?

@Rick191 Ik wilde 'm toch gaan upgraden, inderdaad. Omdat ik iemand thuis tevreden moet houden :)rolleyes:) moet ik dit verspreiden over een langere periode :oops: Ik had gehoopt die 'ie het nog even zou doen :p

Maar het upgraden kun je beter in één keer doen, toch? Afgezien van de tijd die je ermee bezig bent? Onderdelen slijten anders onregelmatig ofzo?
 
Je geeft aan dat de BB vettig was die eruit kwam, vandaar dat ik het vroeg.
Heb je toevallig nog andere BB's liggen die je kunt proberen?
 
Je hoeft de onderdelen ook nog niet te vervangen. Alleen even kijken of alles goed zit of dat bijv je hop up kamer vol rommel zit.
 
@Stey Klopt, deze was een beetje vettig en hij was een beetje bruin aan één kant. Ik heb geen andere BB's thuis liggen. Ik heb deze BB's gebruikt (0.20g).

@Rick191 Nee, oké. Ik ga er vanavond mee aan de slag, zit nu op mijn werk. Vanavond heb ik - als het goed is - ook mijn precisie-schroevendraaiers binnen. Ik heb wat "disassembly" video's bekeken en ik hoop dat ik kan achterhalen wat er mis is.

Ik zal ook proberen foto's te maken. Altijd handig voor later en voor hier :)
 
Foto's zijn we altijd blij mee :)

Edit: ik zie dat je bioval gebruikt. Bij mij jammen die ook altijd. Ik heb nog een zak liggen, maar ik heb eigenlijk geen zin om ze meer te gebruiken. Probeer als het kan ook andere bb's te gebruiken.
 
Welke BB's raad je aan dan? En wel gewoon 0.20? Of zwaarder?

Edit: kan het zijn dat er een BB's ergens vast is komen te zitten? Dat daardoor een onderdeel blijft hangen? Want sinds hij niet meer schiet, is er ook geen luchtverplaatsing meer als ik de trekker overhaal.
 
Tevens misschien ook handig om te vermelden dat het "cocken" (of hoe je dat ook noemt) later ook moeilijker leek te gaan.
 
Het feit dat de BB vettig en bruin was zit mij niet lekker...
 
Ja, minimaal, hoor. Hij zag er in ieder geval niet meer zo wit uit als voorheen, dat is zeker! Er zat lichte, bruine materie op. Lijkt me vet o.i.d. Ik heb de BB een beetje "schoon gewreven" (dom van me, ik weet het), maar ik heb de BB wél bewaard. Zal vanavond even kijken of het zichtbaar is. Zo ja, dan maak ik er een foto van.
 
Het klinkt mij inderdaad of er een bb vast zit/zat in de loop.

Bioval is een beetje een bekend probleem merk.

Momenteel lijkt het merendeel van het forum ASG bb's te prefereren ( waaronder ik zelf.) Gaan volgens mij tot 0.32g
Gebruik zelf 0.28 naar grootte tevredenheid.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kallisto
Of Geoffs Bio bb's gebruiken (.36,.40,.43) ook al zijn die wel moeilijker om aan te komen en dat betekent wel dat je echt een geupgrade sniper moet hebben om die fatsoenlijk te hoppen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kallisto
Als ik dit zo lees, wat je zegt van geen lucht verplaatsing. Zou ik denken dat de rubber ring wat om je piston zit kapot is. Of dat je sears in de triggerbox (Waardeloos spul bij jg)zijn gebroken en de piston eigelijk niks doet. Als je hem overhaald, en schiet hoor je dan wat ? Of kan je aan je trigger trekken alsof je hem niet hebt overgehaald terwijl je dat wel hebt gedaan?
 
@fatih61 Ik kan de trekker overhalen, maar er gebeurt niets. Ik hoor dan ook niets. Ik kan de trekker ook "volledig overhalen".
 
En qwa bb's als die nog helemaal standaart is zou ik 0.28-0.30 gebruiken. Ik gebruikte 0.36 en kreeg daar net niet genoeg hop in. Dus met een 0.28 of 0.30 zou t goed moeten komen. En als je hem compleet geupgrade hebt zou ik 0.43 gebruiken als je rond de 480 fps zit. Mja dat is ook iets persoonlijks ik vond de 0.40 niet goed genoeg en de 0.45 kwam minder ver na mijn gevoel 0.43 werkt perfect voor mij.

En mog je er niet uitkomen met je replica mag je wel bij mij langs komen dan wil ik er ook wel naar kijken. Desnoods iets vervangen van mijn orginele onderdelen wat ik niet meer gebruik.
 
@fatih61 Ik kan de trekker overhalen, maar er gebeurt niets. Ik hoor dan ook niets. Ik kan de trekker ook "volledig overhalen".

Als je je bolt naar achter trekt en los zou laten schiet hij dan naar voor? Zoja
Dan weet ik zeker dat je sears kapot zijn.
Heb t dacht ook wel x eerder aangegeven. Bij jg kunnen die dingen al bij de 5e schot kapot gaan of ze houden het redelijk lang vol.