Je favoriete veld

ThatOneNoob

Active Member
11 okt 2018
34
27
Trophies
8
Ik zou graag van jullie horen wat je favoriete velden zijn: Welke velden zou je aanraden en waarom?
Ik heb vooralsnog pas 2 velden gezien (ATCX Helenaveen en Wild Mountain in Weert) en wil er achter komen welke velden jullie aanraden in NL en BE. Kom uit de buurt van Eindhoven (Asten), dus BE is eigenlijk net zo ver als de helft van de NL velden :D
 
mijn favoriete outdoor veld was D19 in Gasselte, maar deze bestaat niet meer sinds 31-12.
mijn favoriete indoor veld was Chapter 4, maar deze bestaat ook niet meer.

RSL Assendelft vind ik een fijn veld, maar dat komt ook door de eigenaar en dat het dichtbij is.
De steenkool groeve van No limit airsoft is een apart maar leuk veld (Limburg)

Dark Forest vond ik maar zo zo, maar was wel ok. Bunker Hill hoor ik goede dingen over.
Wild Mountain moet ik nog naar toe.

Indoor is Helenaveen een top veld.
 
Ik vind bunkerhill in daarle altijd top. Verder vind ik dark forest in ulicoten ook altijd erg leuk!
 
  • Leuk
Waarderingen: Goovscoov
Ben zelf wel fan van Balls and Arrows. Heb het bij Dark Forest is ook altijd naar m'n zin. (zijn ook bijna klaar met de aanleg van verschillende nieuwe huisjes et cetera.)
Verder vind ik Wild mountain wel vet, maar heb daar pas 1x gespeeld tot nu toe.

Ik vind bunkerhill in daarle altijd top. Verder vind ik dark forest in ulicoten ook altijd erg leuk!
Hier moet ik ook nog steeds naar toe. goede verhalen over gehoord!
 
  • Leuk
Waarderingen: Goovscoov
Balls and Arrows is een mooi groot veld. Voor mij ideaal om sniper te doen. Ook voor assault zeer geschikt. Voor snelle actie op een niet te groot veld vind ik Skirmworld zeer geslaagd. Ook met name door de orga daar en de relaxte sfeer die er hangt.

D19 is er helaas niet meer maar was ook een mooi veld met veel mogelijkheden.
 
Ik ben als sniper groot fan van velden als The Chambers en Balls & Arrows, maar ook zeker een CQB-achtig veld als Wild Mountain vind ik super vet. Vereist wel een andere speelstijl dan de grotere velden. Voor binnen vind ik Helenaveen echt een chill veld. Muziek aan, lekkere snelle games en een veld met genoeg actie!
 
The Chambers is wel geinig, ligt in België (Tihange)
 
Zelf bevalt dark forest me tot nu toe het best. Bunker hill is ook erg goed als je wat beter georganiseerd wilt spelen. Als enkele speler lijkt me er niet veel aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Goovscoov
Mijn favo van 2018 was ATCX Dark Forest in Ulicoten. Leuke verschillende missies op een dag (ook met voertuigen), en voor mij goed aan te rijden (woonachtig omgeving Breda). All-time favo weet ik niet daarvoor moet ik nog wat velden bezoeken op mijn lijstje, ik beoefen deze sport ook nog maar een jaar:D.

Om toch maar 1 puntje van aandchat te noemen over Dark Forest(maar dit heb ik ook al gemeld bij de organisatie) is dat het daar soms onduidelijk is welke missie je nu aan het spelen bent. Er gaat ergens een luchttoeter wat een ander spel aanduid. Als het vijandelijke team dan een betere positie heeft krijg je het opeenvolgende spel gelijk zwaar omdat het doorloopt + weet je niet hoeveel punten je gescoord hebt. Daarnaast is het soms ook onduidelijk wat nu precies de objective is omdat dit allemaal in de ochtend wordt uitgelegd en eindig je soms in 'maar gewoon' TDM.

Dit zouden ze kunnen oplossen om na elke toeter even iedereen bij elkaar te roepen voor een korte briefing en dan weer bij beide spawms te starten.

Anyway favo veld voor mijn in 2018! Overigens zijn ze daar nu ook een veelbelovend CQB drop aan het neerzetten tussen het bosterrein. Aankomend weekend weer 2 leuke skirms voor een speciale prijs (19 euro) en een nieuwjaarsreceptie.
 
Laatst bewerkt:
Balls ligt op 10 minuten. Heerlijk als je de hele dag alles kunt geven en dan binnen 10 minuten op de bank kan ploffen. No brainer dus :) Alleen in de winter of in natte periodes is het even doorbijten, de blubber komt daar aardig snel omhoog.

Het mooiste veld vond ik Gasselte. De bestaande vervallen bungalows maakten het voor mij. Ik heb nog geen ander veld in Nederland gezien met echte bestaande bouw ( dus geen triplex huisjes of opgestapelde pallets met een stuk doek erom gewikkeld )
 
Veel mensen geven aan balls een leuk veld te vinden. Ik heb daar slechte ervaringen gehad met cheaters, mensen die blind fire deden, onduidelijkd spelstanden, etc. Veld was wel leuk, maar alles eromheen niet echt. Momentopname?

Bovendien hebben ze een irritante DMR regel
 
Paintball jungle Wormerveer , terrein aangepast voor airsoft , zeer afwisselend gebied, perfecte voorzieningen en er worden leuke missies bedacht , zo ook RSL Assendelft , sfeervol en spannend beide terreinen zo,n 40 min rijden met de auto dus goed te doen .


Robin
 
Veel mensen geven aan balls een leuk veld te vinden. Ik heb daar slechte ervaringen gehad met cheaters, mensen die blind fire deden, onduidelijkd spelstanden, etc. Veld was wel leuk, maar alles eromheen niet echt. Momentopname?

Bovendien hebben ze een irritante DMR regel
Gaan ze bij B&A vanaf 1 maart niet de NABV regels volgens (ergens had ik zoiets gelezen maar kan het niet meer vinden)
nadeel B&A is soms sniper - sniper standoffs
 
cheaters, mensen die blind fire deden, onduidelijkd spelstanden, etc. Momentopname?

Nee ik kan me daar ook wel een beetje in vinden. Zeker omdat het die dag uitverkocht was dus 210 man en daardoor veel onduidelijkheid. Daarnaast ook een hoop nieuwe mensen die zich niet aan de regels hielden inderdaad. Ik heb m'n dag er alleen niet door laten verpesten.
 
Dark Forest is de laatste maanden serieus bezig met het verbeteren van het veld waarbij ook echt geluisterd word naar de spelers.

Zo zijn er nu loopgraven aangelegd waar je gewoon in kan staan, de bunkers zijn verbeterd en zijn ze nu bezig met het CQB dorp in het midden van het veld. Ook de safety is onlangs helemaal aangepakt met o.a. nieuwe tenten, banken en tafels. Elke keer al we daar komen is er wel weer iets verbeterd. Top!

Een verbeterpuntje is zoals al @Goovscoov aangaf: de speltypes. Af en toe kan het onduidelijk zijn welk spel je nu aan het spelen bent en wie waar spawnt. Daarnaast heb je de "begeleid de DAF/Beast" missies na een tijdje ook wel weer gezien. Tijd voor nieuwe speltypes. :D
 
Nee ik kan me daar ook wel een beetje in vinden. Zeker omdat het die dag uitverkocht was dus 210 man en daardoor veel onduidelijkheid. Daarnaast ook een hoop nieuwe mensen die zich niet aan de regels hielden inderdaad. Ik heb m'n dag er alleen niet door laten verpesten.

Ik onderschrijf dit bij B&A. Zeker vol tijdens de zomer met veel blad was het echt maaien door de bosjes heen bij velen. Prachtig veld verder.

Daarnaast vind ik Airsoft club amsterdam in Wormerveer erg leuk. Darkforest was mijn eerste keer en vond ik toen ook erg interessant veld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Vandaag inderdaad weer bij dark forest gespeeld en het veld is weer verbeterd met nog meer huisjes. Ik zou nu alleen nog willen dat ze aan de ziekenhuis kan van het veld ook wat cover/heuvels/loopgraven aanbrengen, daar is het no nog wat leeg.
 
De oude Chambers voordat deze deels begon in te storten, maar ook fort Barchon (in Barchon BE).
Bunker hill als het er niet te druk is, anders is het cheat gehalte vaak te hoog.

Kings Forrest speelt ook leuk. Verder ghost town voor ff cbq in de winter te doen.

Top veld vind ik factory weinagut(BE) . Maar die is er niet meer