Interesse in een CQB competitie?

Is er interesse in een CQB competitie?

  • Ja, maar dan in targetshooting / targetpractice

    Stemmen: 3 16,7%
  • Ja, maar dan in scenario play oid

    Stemmen: 14 77,8%
  • Ja, anders: maar dat reageer ik in de reacties

    Stemmen: 0 0,0%
  • Nee, maar dat reageer ik in de reacties.

    Stemmen: 2 11,1%

  • Totaal aantal stemmers
    18
Het lijkt mij gaaf om een soort CSGO Competetive achtige setting te hebben. Dus 5 VS 5 waarvan 1 team verdedigd en de andere aanvalt, en na een x aantal rondes van kant gewisseld word. Kleine teams met veel korte potjes waar tactiek en teamwork erg belangrijk is,
 
  • Leuk
Waarderingen: MauriceV92
In Leeuwarden is er lange tijd competitie dag geweest.
Skirmen, en target shooten. Was op zondagen, hele dag.

Kwam geen hond opdagen, terwijl de dinsdag avond 3 uren, objective based skirms altijd vol geboekt zitten.
Moraal van het verhaal: Competitie schieten (was daar) niet populair.

Maar nu hebben we wel lekker 2x in de maand Di-avond objective skirms, ipv 1 di-avond en een competitie dag ;D
Beiden altijd vol geboekt.
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter
Ik moet ook wel toegeven dat in theorie élk scenario of potje airsoft een competitie is toch?
Terrorist vs arrestatieteam etc is toch altijd spannend wie er gaan winnen.
Máár, wanneer er punten / prijzen of ander geneuzen aan vast gaan hangen kan het de eerlijkheid van het spel niet ten goede komen.
Daar hebben o.a. Jan en anderen dan ook weer helemaal gelijk in.

Kortom, competitievorm is te doen, de uitdaging zou hem wel moeten liggen op de borging dat dit zo fair mogelijk gebeurd.
Helaas geven die BB's niet af he als in Paintball.


Maar cheaters verpesten elke skirm of dat nu comp is of reanactment. vind ik geen correct argument. het is aan de organisatie om hier streng tegen op te treden en in het geval van een comp skirm extra marshalls in te zetten dan is er geen probleem. Daarom speel ik zo graag op Wild Mountain, cheaters gaan zonder pardon naar huis. en daarom werken comp skirms daar!

Ma bon, ik weet ook wel dat 90% van dit forum meer voor de reanactment, tacsim, milsim kant van airsoft zijn, ik vind het gewoon jammer dat comp, speedsoft/speedqb wordt afgeschreven.
 
Het lijkt mij gaaf om een soort CSGO Competetive achtige setting te hebben. Dus 5 VS 5 waarvan 1 team verdedigd en de andere aanvalt, en na een x aantal rondes van kant gewisseld word. Kleine teams met veel korte potjes waar tactiek en teamwork erg belangrijk is,


zaterdag naar Wild mountain komen zou ik zeggen dan. geen 5 v 5 (hoewel aan de huidige opkomst te zien kan dat wel) maar limited lives, heel focust gamemodes etc
 
Inderdaad, vooral in combinatie met een win element zoals gezegd is. Maar dat is een interessante discussie voor een ander topic :)
Máár, wanneer er punten / prijzen of ander geneuzen aan vast gaan hangen kan het de eerlijkheid van het spel niet ten goede komen.
Daar hebben o.a. Jan en anderen dan ook weer helemaal gelijk in.

EDIT:
Aan de andere kant wordt er hier gevraagd of er interesse is in een CQB competitie dus mag er over het concept gediscussieerd worden ;)

En idd @sherlockzor Cheaters verpesten ook normale skirms. Maar dan hangt er geen replica van af of een trip naar Taiwan. ;)

Bij deze dan wat meer achtergrond van mijn mening:

Er zijn zoveel willekeurige factoren die je resultaat gaan sturen bij airsoft. Een BB komt een takje tegen en verlies zoveel energie dat je hem niet voelt. Iemand op het veld laat een boer waardoor je BB afbuigt. Je BB komt op een vest en wordt niet gehoord en gevoeld. Zet je op iedere deelnemer een marshall, dan moet je compleet anders spelen dan normaal, omdat er een soort fiets vlaggetje achter je aan loopt die let of je niet geraakt wordt. Waardoor je sneak en verstop skills die je normaal gebruikt niet werken.

Dan heb je nog pay to win principe wat heel erg invloed gaat hebben tenzij je aan banden legt waar er mee gespeeld wordt. Waardoor je als team ook weer anders moet spelen dan normaal omdat je eigen premium gear niet mee mag doen.

En de belangrijkste factor: het is een gentlemen's game. Ga je er een prijs aan vast hangen dan gaat gentlemen er uit. Je bent er dan niet meer voor de lol maar voor de competitie. Je wilt winnen in plaats van een toffe dag hebben. Dat merk ik bij de gewone skirms al vaak genoeg. Dat men er echt is om een puntje te scoren in plaats van elkaar "punten" te gunnen. Een team wat de hele/halve dag in de spawn staat is hier het bewijs voor.

Voor mij is airsoft echt een leuk dagje hebben zonder dat er iets van af hangt. Wordt ik op een geniale manier finaal in de pan gehakt, slaap ik er niet minder om.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn zoveel willekeurige factoren die je resultaat gaan sturen bij airsoft. Een BB komt een takje tegen en verlies zoveel energie dat je hem niet voelt. Iemand op het veld laat een boer waardoor je BB afbuigt. Je BB komt op een vest en wordt niet gehoord en gevoeld.

Akkoord, velden voor comp hebben bij voorkeur geen bomen. Vesten ja dat kan, kan min of meer ingeperkt worden door plates/nepplates te weigeren. een boer laten om een bb af te buigen, als je dat kan mag je hem hebben hoor :D


Zet je op iedere deelnemer een marshall, dan moet je compleet anders spelen dan normaal, omdat er een soort fiets vlaggetje achter je aan loopt die let of je niet geraakt wordt. Waardoor je sneak en verstop skills die je normaal gebruikt niet werken.
Discutabel, er wordt natuurlijk van een marshall op een comp skirm meer verwacht dan de gewone wandel marshall op een casual skirm, deze zal zich intensiever moeten bezig houden met alles in de gaten te houden.
dat dezelfde "tactieken" niet gaan werken klopt in zekere zin, de pacing zal hoger liggen maar sneaken zal nog altijd kunnen.


Dan heb je nog pay to win principe wat heel erg invloed gaat hebben tenzij je aan banden legt waar er mee gespeeld wordt. Waardoor je als team ook weer anders moet spelen dan normaal omdat je eigen premium gear niet mee mag doen.
Pay to win vind ik, en sorry voor mijn woorden, dikke bullshit. je mag nog de beste gear hebben, als je niet kan spelen ga je verliezen van iemand met een cyma tri-shot van 40 euro. Dat weet je best ook wel volgens mij.


En de belangrijkste factor: het is een gentlemen's game. Ga je er een prijs aan vast hangen dan gaat gentlemen er uit. Je bent er dan niet meer voor de lol maar voor de competitie. Je wilt winnen in plaats van een toffe dag hebben.
Ieder mag toch spelen waarvoor die wil? Omdat ik speel om te winnen maakt dat toch niet perce dat ik jou vol ga sprayen en plots geen gentleman ben? Ik bedoel maar je zal altijd eikels hebben, maar dat wil niet zeggen dat de meerderheid zo gaat zijn.

Dat merk ik bij de gewone skirms al vaak genoeg. Dat men er echt is om een puntje te scoren in plaats van elkaar "punten" te gunnen. Een team wat de hele/halve dag in de spawn staat is hier het bewijs voor.
Sorry maar aan zulke teams erger ik mij mateloos. ze verpesten het voor iedereen en zichzelf. en dat ligt ook aan die teams zelf, vind ik onterecht om de oorzaak hiervan te steken op mensen die graag willen winnen.


Voor mij is airsoft echt een leuk dagje hebben zonder dat er iets van af hangt. Wordt ik op een geniale manier finaal in de pan gehakt, slaap ik er niet minder om.

En dat is absoluut uw goed recht. Maar ik zou graag vragen van u en iedereen om toch een open mind te hebben. het kan volgens mij de sport/hobby/geldverspilling ten goede komen.

Als ik ergens onrespectvol over wijs mij er dan op want dit is absoluut niet de bedoeling.
 
Ik denk niet dat hier op het forum bepaalde manieren van spelen worden afgeschreven. Er zijn hier naar alle waarschijnlijkheid meer mensen die posten en gewoon de voorkeur hebben voor TacSim, MilSim, trainingen etc. Dat merken we als team al wanneer we kijken naar welke skirms we met zijn allen gaan.

Betekend niet dat de "andere manieren van spelen worden afgeserveerd" maar ze worden door een hoop niet geprefereerd.

Tijdens een leuk postje TTT of een priveskirm op een CQB lokatie zijn er genoeg die lekker run en gun, speedqb spelen. Alleen de combinatie Speedsoft met TacSim werkt vaak niet.

Net als de gunfactor waar Jan het over heeft.
Sommige mensen zullen bloedfanatiek zijn en de tegenstander helemaal vast willen zetten en dik inmaken en anderen willen een relaxter dagje.

Vaak genoeg meegemaakt dat de tegenstander compleet vast wordt gezet in hun spawn. Is dit niet noodzakelijk voor de missies en het spelverloop dan wordt er iets meer ruimte gegeven zodat de tegenstander ook weer kan manoeuvreren.

Er zijn gewoon teveel manieren om te spelen om ze allemaal te benoemen en gelukkig maar, want zo kan de ene lekker tactisch door het bos verplaatsen en de andere als een opgefokt standje door de CQB locatie stampen. ;)
 
Bedankt voor je reactie. Ik ga niet overal op reageren omdat het dan verzand in een welles niettes. Behalve deze twee dingen:

Pay to win vind ik, en sorry voor mijn woorden, dikke bullshit. je mag nog de beste gear hebben, als je niet kan spelen ga je verliezen van iemand met een cyma tri-shot van 40 euro. Dat weet je best ook wel volgens mij.
Klopt, maar er zijn genoeg spelers met dikke gear die wel kunnen spelen en dat weet jij best ook ;)

Als ik een replica koop, daar dikke upgrades in stop, dan mag jij met je cyma tri-shot van 40 euro, heel wat meters afleggen voordat je in bereik bent met jouw shotgun, terwijl ik je al lang een heel magazijn kan geven van mijn BB's. :)
zelf, vind ik onterecht om de oorzaak hiervan te steken op mensen die graag willen winnen.
Als jij een dikke replica of een trip naar Taiwan kunt winnen, ga jij mij dan ruimte geven om van jou te kunnen winnen? Of houd je mij vast in de spawn als je me eenmaal hebt terug gedrukt in de spawn?

Wij hebben als team regelmatig ruimte gegeven aan het andere team. Even "het mes op de keel" van de tegenstander en dan weer los laten om elkaar weer leuke dingen te kunnen laten doen. Als je dat doet op een competitie skirm, waarom wil je dan nog weten wie de beste is? Dan vertekend dat toch ook de uitslag?

En wat @Boudewijn zegt Sherlock, ik gun je zeker je speedsoft/competitie. Ik geef alleen aan waarom je mij niet snel (als het al ooit is) op een competitie skirm zult zien staan.

Dat is het leuke van airsoft, er zijn zoveel speelstijlen en smaken.

Ben het alleen niet eens met Boudewijn dat een tacsim/comsim "relaxter" is ;) ;)
 
Vaak genoeg meegemaakt dat de tegenstander compleet vast wordt gezet in hun spawn. Is dit niet noodzakelijk voor de missies en het spelverloop dan wordt er iets meer ruimte gegeven zodat de tegenstander ook weer kan manoeuvreren.
Absoluut niet leuk, naar mijn mening taak van de marshalls om hier het andere team ofwel een 2e respawn te geven of vragen aan de tegenstanders om eventueel ruimte te laten, op een casual skirm kan dit perfect. Op een comp skirm gaat dit lastiger worden maar dit kan verholpen worden door met korte rondes te werken met weinig tot geen respawns.


Als ik een replica koop, daar dikke upgrades in stop, dan mag jij met je cyma tri-shot van 40 euro, heel wat meters afleggen voordat je in bereik bent met jouw shotgun, terwijl ik je al lang een heel magazijn kan geven van mijn BB's. :)

Klopt! maar daarom worden de competitive skirms altijd of zo goed als altijd op kleinere, meer cqb gerichte velden gespeeld, dan wordt dat range verschil al een pak minder. Op een groot veld gaat dit nooit werken daar ben ik het volledig mee eens.


Als jij een dikke replica of een trip naar Taiwan kunt winnen, ga jij mij dan ruimte geven om van jou te kunnen winnen? Of houd je mij vast in de spawn als je me eenmaal hebt terug gedrukt in de spawn?

Naar mijn persoonlijke visie zal het vastzetten in spawn niet voorkomen, ik denk dat we in een competitief systeem moeten werken met kleinere teams, een beperkt aantal levens en korte rondes. dan wordt dit al een pak moeilijker. Natuurlijk ga ik een tegenstander in een skirm om te winnen geen ruimte geven, ik verwacht ook niet dat die persoon mij ruimte zal geven :D belangrijk hier is dat iedereen met dezelfde mindset tegen elkaar gaat spelen. Anders ga je inderdaad frustraties krijgen.

Dat mensen competitief zijn wil niet zeggen dat het niet sportief kan. kijk maar naar boksen en MMA (niet het grote ufc fuckfest though), die mensen kloppen mekaar kapot maar op het einde van de dag schudden ze het handje en hebben ze respect voor elkaar. dit noemen ze sportiviteit en ik zie niet waarom dit niet in elke sport/hobby kan.


Wij hebben als team regelmatig ruimte gegeven aan het andere team. Even "het mes op de keel" van de tegenstander en dan weer los laten om elkaar weer leuke dingen te kunnen laten doen. Als je dat doet op een competitie skirm, waarom wil je dan nog weten wie de beste is? Dan vertekend dat toch ook de uitslag?

Ik heb het hierboven al beantwoord, maar de setup zal natuurlijk anders zijn.


Ik denk dat je bij een competitie skirm er niet mag vanuit gaan dat het "gewoon" een dagje skirmen is met plotseling een inzet. de hele setup zal anders zijn.

Maar nogmaals, ieder zijn ding. just keep an open mind :D
 
  • Leuk
Waarderingen: MauriceV92 en Jan
Pay to win klopt misschien als je iemand met 200 euro aan spullen tegen iemand van 1000 euro aan spullen zet. Maar je kan met bv een tokyo marui mk23 al heel wat aegs eruit schieten en stop je er 50 euro aan upgrades in dan schiet je bijna alles eruit en ben je nog eens stealthy ook.
Zeker als straks niemand meer joule creept is er een hoop minder verschil qua guns en kan je met een paar simpele upgrades goed mee met de rest
 
Pay to win klopt misschien als je iemand met 200 euro aan spullen tegen iemand van 1000 euro aan spullen zet. Maar je kan met bv een tokyo marui mk23 al heel wat aegs eruit schieten en stop je er 50 euro aan upgrades in dan schiet je bijna alles eruit en ben je nog eens stealthy ook.
Zeker als straks niemand meer joule creept is er een hoop minder verschil qua guns en kan je met een paar simpele upgrades goed mee met de rest
Ik heb het als niet sniper (te vaak ;) ) meegemaakt dat onze squad er echt dik uitgeschoten werd qua afstand. En dat waren geen HPA set-ups of snipers. Inderdaad zoals je zegt, er zijn hele specifieke replica's die het out of the box al heel goed doen en wellicht dat dat de nieuwe regels daar wat aan doen. Al is het op 360 fps volgens mij lastig om er zoveel uit te joulecreepen dat je een flinke upgrade op je bereik hebt.
 
Nuja joulecreepen is straks ook gedaan en dat zal ook al veel helpen of course
 
Ik heb het als niet sniper (te vaak ;) ) meegemaakt dat onze squad er echt dik uitgeschoten werd qua afstand. En dat waren geen HPA set-ups of snipers. Inderdaad zoals je zegt, er zijn hele specifieke replica's die het out of the box al heel goed doen en wellicht dat dat de nieuwe regels daar wat aan doen. Al is het op 360 fps volgens mij lastig om er zoveel uit te joulecreepen dat je een flinke upgrade op je bereik hebt.

Denk dat het best mogelijk is:

A&K SR25 (Semi Auto)
Piston Weight: 100gm
Spring: M190 cut down
Inner Barrel Length: 205mm x 6.01mm
0.2gm bb’s = 420fps = 1.63 joules (Hopup Off)
0.45gm bb’s =392fps =3.2 joules (Hopup On)
Joule Gains = 1.57 joules

Van het airsoftsniper forum, kan best als je het wilt maar heel gezond is het niet.
 
Klinkt goed!

Counter Stike was ooit ongelofelijk populair dus ik kan me niet voorstellen dat een live versie geen interesse zou wekken. :D