Interesse in een CQB competitie?

Is er interesse in een CQB competitie?

  • Ja, maar dan in targetshooting / targetpractice

    Stemmen: 3 16,7%
  • Ja, maar dan in scenario play oid

    Stemmen: 14 77,8%
  • Ja, anders: maar dat reageer ik in de reacties

    Stemmen: 0 0,0%
  • Nee, maar dat reageer ik in de reacties.

    Stemmen: 2 11,1%

  • Totaal aantal stemmers
    18

MauriceV92

Well-Known Member
22 aug 2018
268
191
Trophies
12
Hallo allemaal,

Zelf ben ik Marshall bij Combat City bij Leiden.
Voordat ik los barst: dit wordt geen reclame post!

Tijdens onze laatste CQB trainingsdag is het idee besproken een CQB competitie op te starten.
Denk aan een CQB targetshooting wat ter inspiratie vergelijkbaar zou kunnen zijn als die bij de NABV.
Of, en dat lijkt mij dan weer heel tof, een competitie scenario play.
Denk hierbij aan terroristen oppakken, gijzelaars bevrijden etc. Zo snel / efficiënt mogelijk een scenario spelen.

Vraag aan jullie: hebben jullie het idee dat hier in een CQB omgeving vraag naar zou kunnen zijn.
Zitten wij met dit idee op de goede weg of slaan wij volledig de plank mis.

Feedback / ideeën worden gewaardeerd!
 
@MauriceV92 Ik denk dat daar zeker vraag naar is. Zelf heb ik met sommige van mijn teamgenoten (The Unit) ook de Operator en Punisher training gevolgd. Zoiets zou goed onze skills kunnen testen/verbeteren :)
 
@MauriceV92 Ik denk dat daar zeker vraag naar is. Zelf heb ik met sommige van mijn teamgenoten (The Unit) ook de Operator en Punisher training gevolgd. Zoiets zou goed onze skills kunnen testen/verbeteren :)
`
Top! Denk je dan aan het targetshooting stukje of het scenario play?
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo
`
Top! Denk je dan aan het targetshooting stukje of het scenario play?

Voor mij zou dit beide zijn.
Het is heel wat anders dan in het veld en vereist meer team play.
Helemaal als je BV room clearing gaat doen.

Mvg Roy
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo
Ook ik vind het competitie element niks, doet me meteen aan arcade denken.
Scenario's zonder competitie vind ik wel erg tof om te spelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Mee eens er best wat voor gedaan mag worden. Ook voor iets als stage clearing en target shooting, is een competitie naar mijn menig niet verkeerd (maar van uit FR te ver weg :( ), maar zodra er mensen op elkaar gaan schieten en er is iets te winnen is het gelijk een hoop ge-cheat en gezeik, dus begin ik niet aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Volgens mij bedoelde de TS dat er niet mee.
Net als de NK CQB bij de NAC is dacht ik meer zijn doelstelling.
Dus targets afschieten ipv mensen ;)

Mvg Roy
 
Voor mij hoeft het competitie element niet, maar scenario's met roleplay zijn duidelijk wel gewenst! Dus naast je subject(s) ook no shoot targets in het veld hebben rondlopen maar het net ff een stukje uitdagender!
Copy paste van deze reactie ;) Competitie vind ik niet echt thuis horen in airsoft. Ik vind het dan interessanter om het systeem te gebruiken van Airsoft Heaven. Evaluatie na een missie. Wat ging er mis, waarom ging het mis? Wat ging er goed waarom ging het goed. En dan neem je dat mee voor de volgende missie.
 
  • Leuk
Waarderingen: BoomSmurf en Crix
Dank jullie wel! Targetshooting mét competitie element of scenario zónder competitie element lijkt voor nu dus de eerste conclusie te zijn.
Gister nog even wat collega's gesproken en het volgende idee besproken:

Eerste gedeelte van de dag:
- Tactical training, denk aan werken in formatie, low / high ready, slicing the pie en room clearing
- Husselen in formatie om dit er strak in te krijgen
- Kort scenario met mensen uit het team: denk aan eenvoud beëindigen gijzelingssituatie oid

Tweede gedeelte van de dag:
- Groep splitst op in het AT / Terroristen. AT staat paraat om mogelijk opgeroepen te worden, Terroristen bereiden een scenario voor op aanwijzing van marshalls. zich baricaderen in ruimten, gijzelaars nemen, boobytraps plaatsen, de hele zooi dus.
- Doel is om dit scenario zeker een uur a 1,5 te laten duren. Terroristen die zich terug kunnen trekken naar andere ruimten, etc.
- AT ontvangt het telefoontje van een van de marshalls welke zich voor doet als de meldkamer. AT bereid a.d.h.v. een floorplan een aanvalstactiek voor en gaat aan de slag.
- Na dit scenario uitgebreide evaluatie met beide teams. Wellicht te combineren met een stukje punten telling. ooit arcade in Call of Duty gespeeld? Variabelen als tijd, gijzelaars dood / levend, boom ontploft of niet zijn hierbij belangrijk.

Einde dag: nog even lekker knallen -> TDM, LMS, FFA of enige andere spelvorm?

Hoe klinkt dit?
 
Oke dan bedoelde ik nee. Ik had competitie speedsoft achtig tegen elkaar gelezen.
Dacht dat je een dag bedoelde met een hoop korte games met 20 min rennen en dan 5v5, en als je uitrust doet de andere groep tegen elkaar.
Training hoeft van mij niet zo en zijn al genoeg locaties voor volgens mij.
 
  • Leuk
Waarderingen: MauriceV92
Oke dan bedoelde ik nee. Ik had competitie speedsoft achtig tegen elkaar gelezen.
Dacht dat je een dag bedoelde met een hoop korte games met 20 min rennen en dan 5v5, en als je uitrust doet de andere groep tegen elkaar.
Training hoeft van mij niet zo en zijn al genoeg locaties voor volgens mij.
Agreed!
 
  • Leuk
Waarderingen: MauriceV92
Niet lullig bedoeld, maar dit deden we 3 jaar geleden ook al bij RTT.
Ook pretty much het zelfde scenario, voorbereiding, floor plan enz.

Niet dat dit niet naast elkaar kan bestaan, maar het is niet uniek.
 
Dank voor jullie feedback. Lekker positief kritisch, dat is juist fijn!
 
Vind opties om andere dingen te doen altijd leuk.

Het trainen, leren enzo is erg leuk. Niet uniek maar elke lokatie en trainer is weer anders.

Scenario's draaien met NonComs, boobytraps etc kan ook heel leuk zijn wanneer goed gedaan.

Een 5 vs 5 competitie lijkt me ook heel leuk, maar moet dan wel in 1 dag afgerond zijn.

Jullie hebben een hele leuke lokatie waar ik met plezier kom en ik denk dat alle genoemde opties bij jullie gedaan kunnen worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: BoomSmurf en MauriceV92
Copy paste van deze reactie ;) Competitie vind ik niet echt thuis horen in airsoft.


Hoezo hoort competitie niet thuis in Airsoft? vind het persoonlijk net heel wel heel goed. is eens wat leuker als tegen een bal stampen. Ze gaan mixen is een risico maar het kan met spelers met de juiste mindset. Maar zeggen dat het er niet thuis komt vind ik kort door de bocht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Maffo
Hoezo hoort competitie niet thuis in Airsoft? vind het persoonlijk net heel wel heel goed. is eens wat leuker als tegen een bal stampen. Ze gaan mixen is een risico maar het kan met spelers met de juiste mindset. Maar zeggen dat het er niet thuis komt vind ik kort door de bocht.


Ik moet ook wel toegeven dat in theorie élk scenario of potje airsoft een competitie is toch?
Terrorist vs arrestatieteam etc is toch altijd spannend wie er gaan winnen.
Máár, wanneer er punten / prijzen of ander geneuzen aan vast gaan hangen kan het de eerlijkheid van het spel niet ten goede komen.
Daar hebben o.a. Jan en anderen dan ook weer helemaal gelijk in.

Kortom, competitievorm is te doen, de uitdaging zou hem wel moeten liggen op de borging dat dit zo fair mogelijk gebeurd.
Helaas geven die BB's niet af he als in Paintball.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan