Importeren airsoft niet met Fedex

Kpl1boon

Well-Known Member
30 nov 2018
81
30
Trophies
5
Pas op met importeren van airsoft goederen via Fedex. Ze hebben ondanks dat ik het mag ivm nabv pas pakket teruggestuurd naar usa.
Omdat ze vaak problemen hebben met zendingen bij de douane met airsoft/of wapen gerelateerde items,heeft fedex dit zelf als verboden goederen aangemerkt,en zal dit daarom NIET bezorgen.
Ook al ben je bevoegd om het te importeren.
 
Fedex bepaald hierin niet de regels, dit doet het land van aankomst, in jou geval Nederland. Zolang jij er voor zorgt dat je zending voorzien is van alle documenten dat je daarmee kan aantonen dat jij gerechtigd bent om deze zending te ontvangen mag er geen probleem zijn, zou ik zelf zeggen.

Zelf staat er bij Fedex het volgende online: https://crossborder.fedex.com/us/assets/prohibited-restricted/

Hierin geven ze niks aan wat betreft: Airsoftreplica's, replica's of wat dan ook. Ze geven alleen aan dat het verboden is wapens en wapen accessoires te vervoeren via hun, maar dat staat natuurlijk los van jou Airsoftreplica. Dus zou ik zeggen dat het op zich wel gewoon moet kunnen met Fedex alleen dat ze in dit geval jou replica hebben aangemerkt als echt en dat daarom je zending retour is gestuurd.

Was je NABV aanwezig op het pakket? En was het duidelijk gekenmerkt dat het om een Airsoftreplica op het pakket?
 
Screenshot_20210114-171041_Chrome.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix
Ik had een pakket van 2 dozen.
In elke doos zat copy van mijn nabv pas,en op de buitenkant zat ook
 
Vreemd, want als je op de land specifieke verboden (via de link die Prinzie gestuurd had) staat idd alleen dat "Weapons" verboden zijn.
En niet iets in de zin van "Objects that bare resemblance to weapons" zoals de werknemer van FedEx beweerd.
Dus in dit geval vind ik het persoonlijk een geval van slechte informatie voorziening van FedEx.
 
Yup idd dit was de originele mail die ik van hun import afd heb gekregen.
Pakket was al in Frankrijk, maar zonder pardon enof mij op de hoogte te stellen retour
 
Inderdaad een vreemde afhandeling dan van Fedex.. Ook mogen ze dan hun eigen website eens gaan voorzien van de juiste informatie. Vervelend dat je nu in deze situatie zit, hopelijk kan de verzender het oplossen via een andere vervoerder!
 
Inderdaad een vreemde afhandeling dan van Fedex.. Ook mogen ze dan hun eigen website eens gaan voorzien van de juiste informatie. Vervelend dat je nu in deze situatie zit, hopelijk kan de verzender het oplossen via een andere vervoerder!
 
Ze gaan het nu opsturen met usps.,
Ook gaat modern airsoft kijken wat ze in de toekomst kunnen doen,want ze waren verbaasd van de reactie van fedex.
Waarschijnlijk staat dus door fedex nederland als non shipping nu op de kaart bij hun,en gaan ze dat weer rechtzetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Prinzie