ICS L86 LSW

D van van Kempen

New Member
27 jun 2014
3
0
Trophies
1
<font color="#222222" face="Helvetica, Arial, sans-serif">Oorspronkelijk geschreven door D. van Kempen.</font><font color="#222222" face="Helvetica, Arial, sans-serif">
</font><font color="#222222" face="Helvetica, Arial, sans-serif">
1elp3.jpg
</font><font color="#222222" face="Helvetica, Arial, sans-serif">
</font><p style="font-family: Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 12px; line-height: 19px; border: 0px; margin: 0px 0px 1.625rem; padding: 0px; vertical-align: baseline; color: rgb(34, 34, 34); background-color: rgb(251, 251, 251);">
<p style="font-family: Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 12px; line-height: 19px; border: 0px; margin: 0px 0px 1.625rem; padding: 0px; vertical-align: baseline; color: rgb(34, 34, 34); background-color: rgb(251, 251, 251);">Details :
* 300 fps (0.2 g BB) / bereik 50 meter +/-
* Barrel lengte: 610mm
* Magazine inhoud : 350 Rounds
* lagers van staal in de gearbox
* body en gearbox zijn volledig uit staal gemaakt
* inclusief 2 magazijnen
* onderdelen zijn van zeer goede kwaliteit
* Motor in dit replica is de ICS turbo 3000
* inc bipod (in hoogte te verstellen)
* handvat op achterkant kolf
* lengte replica 912.8mm
* Speciale Extended gearbox, met Spring guide adjuster (Lo/Mid/Hi)
* Model ics-86
(bron: unit13shop.eu)
<p style="font-family: Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 12px; line-height: 19px; border: 0px; margin: 0px 0px 1.625rem; padding: 0px; vertical-align: baseline; color: rgb(34, 34, 34); background-color: rgb(251, 251, 251);">
o0xjkl.jpg

<p style="font-family: Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 12px; line-height: 19px; border: 0px; margin: 0px 0px 1.625rem; padding: 0px; vertical-align: baseline; color: rgb(34, 34, 34); background-color: rgb(251, 251, 251);">Toen ik hem op een regenachtige dag uit zijn doos haalde tussen de modder zag ik hoe mooi hij was. En ook waarom ik er “verliefd” op was.
Ik had er al een keer mee geschoten maar dat is toch wat anders.
<p style="font-family: Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 12px; line-height: 19px; border: 0px; margin: 0px 0px 1.625rem; padding: 0px; vertical-align: baseline; color: rgb(34, 34, 34); background-color: rgb(251, 251, 251);">In februari 2013 dan echt voor het eerst mee gespeeld.
<p style="font-family: Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 12px; line-height: 19px; border: 0px; margin: 0px 0px 1.625rem; padding: 0px; vertical-align: baseline; color: rgb(34, 34, 34); background-color: rgb(251, 251, 251);">
2ecghuv.jpg

<p style="font-family: Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 12px; line-height: 19px; border: 0px; margin: 0px 0px 1.625rem; padding: 0px; vertical-align: baseline; color: rgb(34, 34, 34); background-color: rgb(251, 251, 251);">(De-)montage.
Doormiddel van 2 palletjes kun je het onderste gedeelte heel makkelijk eraf halen. zo kom je makkelijk bij de motor om deze eruit te halen om bijvoorbeeld de veerspanning aan te passen.Haal wel eerst de stroomkabels los voordat je de motor eruit haalt!! dit gaat misschien 1e keer goed maar daarna geheid een keer fout. Zelf heb ik nieuwe aansluiting op mijn motor moeten maken omdat mijn negatieve contact op de motor afgebroken was.
<p style="font-family: Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 12px; line-height: 19px; border: 0px; margin: 0px 0px 1.625rem; padding: 0px; vertical-align: baseline; color: rgb(34, 34, 34); background-color: rgb(251, 251, 251);">
287jh3l.jpg

<p style="font-family: Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 12px; line-height: 19px; border: 0px; margin: 0px 0px 1.625rem; padding: 0px; vertical-align: baseline; color: rgb(34, 34, 34); background-color: rgb(251, 251, 251);">De motor zelf is makkelijk uit te nemen en in simpele hand beweging kan ook dus de veer veranderd/afgesteld worden. Ook is het makkelijk om de motor te vervangen. Hiervoor hoeft niet de hele gearbox open.
<p style="font-family: Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 12px; line-height: 19px; border: 0px; margin: 0px 0px 1.625rem; padding: 0px; vertical-align: baseline; color: rgb(34, 34, 34); background-color: rgb(251, 251, 251);"><iframe width="500" height="281" src="http://www.youtube.com/embed/HiqtSL9yvcI?feature=oembed" frameborder="0" allowfullscreen="" id="_dytid_4457" style="border-width: 0px; margin: 0px; padding: 0px; vertical-align: baseline;"></iframe>
 
<p style="border: 0px; margin: 0px 0px 1.625rem; padding: 0px; vertical-align: baseline; line-height: 1.625;">
2h6ymfr.jpg

<p style="border: 0px; margin: 0px 0px 1.625rem; padding: 0px; vertical-align: baseline; line-height: 1.625;">Door zijn turbo motor hoef je er geen zwaardere 11,1V lipo in te hangen. Ook heeft deze L86 als ik het goed heb al een ingebouwde mosfet. Tevens uitgevoerd met dikke contacten wat weer voor optimale stroom doorvoer zorgt.
<p style="border: 0px; margin: 0px 0px 1.625rem; padding: 0px; vertical-align: baseline; line-height: 1.625;">Batterijen kunnen in het vak voor de trekker. deze is te openen door klep aan de bovenkant open te doen en lipje aan de onderkant naar beneden. Dan klapt hij zo zijwaarts open.
24ovbrq.jpg

<p style="border: 0px; margin: 0px 0px 1.625rem; padding: 0px; vertical-align: baseline; line-height: 1.625;">Het hop-up systeem kan met een schroevendraaier of met hand aangepast worden. door het “klik” systeem gat dit klikje voor klikje waardoor je niet te snel teveel/teweinig geeft en door evt gevechts acties de hop-up zou kunnen draaien.
<p style="border: 0px; margin: 0px 0px 1.625rem; padding: 0px; vertical-align: baseline; line-height: 1.625;">Overzicht +/-
<p style="border: 0px; margin: 0px 0px 1.625rem; padding: 0px; vertical-align: baseline; line-height: 1.625;">de + punten
- Heeft een verder bereik dan de L85.
- Weegt minder dan de Minimi
- aanpasbare veer
- in hoogte verstelbare poten
- makkelijk bij gearbox te komen
- schiet “out of de box” standaard ver en best zuiver
- kan zowel auto als singel schieten
<p style="border: 0px; margin: 0px 0px 1.625rem; padding: 0px; vertical-align: baseline; line-height: 1.625;">
3t1mt.jpg

<p style="border: 0px; margin: 0px 0px 1.625rem; padding: 0px; vertical-align: baseline; line-height: 1.625;">de – punten
- door turbo motor ben je snel door je magazijnen heen. Drumboxen passen er standaard niet onder
- contacten bij motor gaat snel kapot (was ook bij andere L86)
- erg lang dus lastig in CQB
- komt standaard met tamylia stekker (vervangen naar bijv xt-60)
- geen rail systemen zodat je er dingen op kan bevestigen
- standaard M4/16 magazijnen passen er niet in
<p style="border: 0px; margin: 0px 0px 1.625rem; padding: 0px; vertical-align: baseline; line-height: 1.625;">er zijn nog geen zuivere metingen gedaan in FPS. maar de middelste stand is voor juiste FPS in BE is mij verteld en dan zit je rond de 350 FPS.
De eerste stand is ongeveer 300 FPS en de derde stand is ongeveer 400 FPS
<p style="border: 0px; margin: 0px 0px 1.625rem; padding: 0px; vertical-align: baseline; line-height: 1.625;">kleine update;
<p style="border: 0px; margin: 0px 0px 1.625rem; padding: 0px; vertical-align: baseline; line-height: 1.625;">drumbox voor de L86LSW is hier te verkrijgen:
<a class="d4pbbc-url" target="_blank" href="http://airsoft.tiger111hk.com/Airsoft-Magazine-Drum-Magazine/c43_264/p16656/A&K-5000rd-Sound-control-Drum-Magazine-for-M4/M16-AEG/product_info.html" rel="nofollow" style="border: none; margin: 0px; padding: 0px; vertical-align: baseline; -webkit-transition: all 0.1s ease-in-out; transition: all 0.1s ease-in-out; color: rgb(229, 121, 40); background-image: none; display: inline;">Tiger111hk.com</a>
<p style="border: 0px; margin: 0px 0px 1.625rem; padding: 0px; vertical-align: baseline; line-height: 1.625;">deze moet je alleen wel aanpassen. van afb links naar afb rechts.
wcda3o.jpg
54jh2s.jpg

<p style="border: 0px; margin: 0px 0px 1.625rem; padding: 0px; vertical-align: baseline; line-height: 1.625;">hier staat een filmpje hoe je de innerbarrel/hop-up rubber/fishbone kan veranderen
<p style="border: 0px; margin: 0px 0px 1.625rem; padding: 0px; vertical-align: baseline; line-height: 1.625;"><iframe width="500" height="281" src="http://www.youtube.com/embed/J1ZdG3pZgN0?feature=oembed" frameborder="0" allowfullscreen="" id="_dytid_1730" style="border-width: 0px; margin: 0px; padding: 0px; vertical-align: baseline;"></iframe>
<p style="border: 0px; margin: 0px 0px 1.625rem; padding: 0px; vertical-align: baseline; color: rgb(153, 153, 153); font-style: italic; line-height: 1.625;">
 
<p style="border: 0px; margin: 0px 0px 1.625rem; padding: 0px; vertical-align: baseline; color: rgb(153, 153, 153); font-style: italic; line-height: 1.625;">L86 LSW
<p style="border: 0px; margin: 0px 0px 1.625rem; padding: 0px; vertical-align: baseline; color: rgb(153, 153, 153); font-style: italic; line-height: 1.625;">The L86A1 LSW is a magazine-fed automatic weapon originally intended to provide fire support at a fireteam level. It has a longer barrel than the L85A1 rifle and a bipod, shoulder strap and rear pistol grip, together with a shorter handguard. The extended barrel provides an increased muzzle velocity and further stabilizes the bullet, giving a greater effective range. The weapon is otherwise identical to the L85 version on which it is based, and the same 30-rd magazines (60 round magazines also being available) and sighting systems are used. Like the L85 rifle, it has a rate-of-fire selector on the left side behind the magazine housing, enabling either single shots or automatic fire.
The increased barrel length, bipod and the optical performance of the SUSAT give the weapon excellent accuracy. From its inception, the L86 was a target of criticism on much the same basis as the L85. The LSW has the additional issue (shared by any light support weapon derived from a rifle, for example the heavy-barrel FN FAL) of its inability to deliver sustained automatic fire as it does not have a quick-change barrel, and is not belt fed.[18]
The primary use of the LSW has shifted to that of a marksman’s weapon within many infantry sections, capable of providing extremely accurate precision fire at ranges of over 600 m.[19] The role of a light support weapon is instead filled with the L110A1 FN Minimi which is a belt fed weapon with a quick-change barrel.
The L86A1 was upgraded to the L86A2 at the same time as L85A1 rifles were upgraded to L85A2 standards, undergoing the same set of modifications.
<p style="border: 0px; margin: 0px 0px 1.625rem; padding: 0px; vertical-align: baseline; color: rgb(153, 153, 153); font-style: italic; line-height: 1.625;">bron wikipedia
<p style="border: 0px; margin: 0px 0px 1.625rem; padding: 0px; vertical-align: baseline; color: rgb(153, 153, 153); font-style: italic; line-height: 1.625;">L86 LSW
<p style="border: 0px; margin: 0px 0px 1.625rem; padding: 0px; vertical-align: baseline; color: rgb(153, 153, 153); font-style: italic; line-height: 1.625;">De L86A1 LSW is een magazijn-gevoed automatisch wapen oorspronkelijk bedoeld om vuursteun te leveren tegen een Fireteam niveau. Het heeft een langere loop dan de L85A1 geweer en een bipod, schouderriem en achter pistoolgreep, samen met een kortere handbeschermer. De langere loop zorgt voor een verhoogde mondingssnelheid en verder stabiliseert de kogel, waardoor een groter bereik. Het wapen is verder identiek aan de versie L85 waarop het is gebaseerd, en dezelfde 30-rd magazijnen (60 round magazijnen ook beschikbaar zijn) en waarneming middelen worden gebruikt. Net als de L85 geweer, het heeft een fire-selector aan de linkerzijde achter het magazijn huisvesting, hetzij de single shots of automatische vuren.
De toegenomen looplengte, bipod en de optische prestaties van de SUSAT geven het wapen uitstekende nauwkeurigheid. Vanaf het begin, de L86 was een doelwit van kritiek op voornamelijk dezelfde basis als de L85. De LSW heeft als bijkomend probleem (gedeeld door alle lichte ondersteuning wapen afgeleid van een geweer, bijvoorbeeld de zware loop FN FAL ) van zijn onvermogen om duurzame automatische vuur te leveren omdat het niet beschikt over een quick-change barrel, en is niet de riem gevoed.
Het primaire gebruik van de LSW is verschoven naar dat wapen van een schutter binnen veel infanterie secties, die in staat is zeer nauwkeurige precisie vuur op een afstand van meer dan 600 meter. De rol van een licht steun wapen wordt in plaats daarvan gevuld met de L110A1 FN Minimi dat is een riem gevoed wapen met een quick-change barrel.
De L86A1 werd opgewaardeerd tot de L86A2 op hetzelfde moment als L85A1 geweren werden opgewaardeerd tot L85A2 normen, ondergaat dezelfde reeks wijzigingen.
<p style="border: 0px; margin: 0px 0px 1.625rem; padding: 0px; vertical-align: baseline; color: rgb(153, 153, 153); font-style: italic; line-height: 1.625;">De L86 LSW is dus onder de huidige omstandigheden binnen het leger in gebruik als marksman in plaats van ondersteuner
<p style="color: rgb(34, 34, 34); font-family: Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 12px; line-height: 1.625; border: 0px; margin: 0px 0px 1.625rem; padding: 0px; vertical-align: baseline;">Nu na meer dan een jaar nog steeds tevreden over de L86LSW.
Wel zit er nu een presicion barrel in, een nadere rubber en is er klein stukje plastic aan de hop-up unit toegevoegd zodat het armpje verder omhoog gaat en er wel hop gebruikt wordt.
Ook heb ik stekkers omgezet naar XT-69 omdat deze goede grip hebben en meer spanning doorlaten. Dit icm S3 Lifepo batt(zijn stabieler dan lipos) wat mij een spanning van 9,9V opleverd ook in koude temp.
 
@Jan Airsofters noemen het geen wapens maar airsoft apparaten of replicas. Het zijn namelijk geen wapens en er zijn gevallen bekend van politie aan de deur omdat de buurvrouw de hele tijd gepraat over wapens hoorde :)
 
@ACN bot je moet niet tegen je baas in gaan. als @Jan dit neerzet is het met een reden ;)
 
@ D van Kempen
Heb je die drumbox zelf aangepast?? en zo ja was dat een beetje makkelijk te doen?
Ik heb geen linker handen en doe eigenlijk alles zelf, denk hierbij aan mosfets inbouwen , R-hoppen , complete gearbox internals vervangen.
Alleen hier komt ook een zaag aan te pas en als je teveel weg zaagt dan heb je denk ik een probleempje :p
 
gewoon met dremeltje vrij makkelijk aan te passen. een gedeelte waar lucht zit haal je weg.
ik doe zelf ook wel veel alleen shimmen heb ik nog geen kaas van gegeten ;)
 
nog een vraagje misschien dat jij het weet , een andere Hop-Up chamber ?? ik ben dat nog nergens tegen gekomen . Ja dezelfde plastic hop-up zie je wel maar een metalen ??
 
ik heb die plasice er ook nog steeds in. Heb er zelfs stukje plastic aan hefboom toe moeten voegen omdat hij totaal geen hop gaf....... 

even snel zoekwerk leert mij dat er ook geen vervanger voor is. Dus je hop-up is goed of je moet zelf aanpassen door wat plastic toe te voegen of weg te halen zodat deze goed werkt.
Let wel op toevoegen is natuurlijk makkelijker dan weghalen ;) i.v.m. ongedaan maken van je handeling
 
Helaas moet ik het bericht van Van Kempen bevestigen.
Geen metalen hop-up units en ook geen metalen hop-up arm te krijgen.
Heb zelf al een tijdje lopen zoeken en rond gevraagd voor mijn ICS l85 maar helaas.

En met het gebruik van andere bucking en nub het ik inderdaad ook al het uit einde van de arm met een kunststof voorwerp vergroot voor meer/ überhaupt druk op de rubbers.

Misschien kan ik een keer zo`n zelfde iets voor je mee nemen als we elkaar ontmoeten op een skirm.

Greetings
 
Misschien valt er wat te maken met een 3d printer ?
Erg mooie replica.
Heb er ook lang over nagedacht om hem te kopen:)
 
Als iemand een 3d printer tot zijn beschikking heeft die ook heel nauwkeurig kan printen offcourse , en dan het liefst in acryl kan printen :p
Dan zou ik eventueel wel een hop-up chamber in Cobalt-Chroom legering kunnen gieten.
 
moet je alleen de blueprint van de hop-up hebben denk ik voordat je m door printer kan halen