ICS CXP range upgrade

rickje1990

New Member
27 jun 2014
3
0
Trophies
1
Hallo iedereen,

Ik wil graag de range van ICS upgraden. Graag
hoor ik van jullie wat de tips, sugesties en do-not's zijn zodat ik
goede keuze kan maken.

Skirmshop heeft mij een 363 mapleleaf RVS
innerbarrel aangeraden met een andere hopup enzo. Zijn er mensen die
daar ervaring mee hebben? Die barrel betekend dat ik de demper er
permanent op moet hebben zitten omdat de barrel dan daarin rust, want de
loop komt dan 2-3 cm voor de flash hider te zitten.

Verder heb ik nog nooit echt zelf geknutseld aan mijn ICS dus zijn alle tips welkom.
Het betreft de ICS CXP 16L
 
een langere barrel is altijd beter voor range/accuracy.
Houd er wel rekening mee dat je als je naar een smallere diameter zeg van 6.08 naar 6.01 gaat je fps omhoog zal gaan.
R-Hoppen werkt ook prima om extra range eruit te halen.
ik speel nu Alweer een tijdje met een GeRhopte barrel en ik wil nooit meer anders.
Tja qua merken, Mapleleaf zegt me niet zoveel, ik heb een PDI barrel erin. 
Maar een Prometheus barrel is bijvoorbeeld ook goed.

De 363 barrel is te lang? welke lengte zit er standaard in dan? 
stel er zit nu 345 in dan zal die 363 echt geen reet verschil maken.
Ja in theorie wel maar in praktijk zijn er zoveel andere factoren dat die 10 mm geen drol uitmaakt.
 
Zoals @bart reeds aangaf @BH, een R-hop mod en een 70graden hopup bucking zal al een heel groot verschil maken! Der zullen wel was mod uurtjes in gaan zitten voordat het perfect werkt.

Een langere binnenloop zal ook helpen, echter heb je hiervoor waarschijnlijk nog veel meer mods nodig (spring, cilinder, piston enzovoorts)

De R-hop heb ik zelf inmiddels besteld via http://www.air-lab.co.uk/z-kit.html
 
Bedankt doron, dan heb ik het nog een keer op "papier" staan zodat ik er mee kan werken. Heb je enig idee waar je een bucking kunt halen, want ik ben nog niet thuis in de airsoft techniek.
 
De bucking (rubber wat om je binnenloop gaat en in de hopup unit zit) kun je eventueel ook bij bovenstaande of 20 andere shops/sites bestellen.

Onder andere ook te krijgen bij de @SkirmShop

EDIT:
plaatje voor verduidelijking: 
asnl01basicanatomy.jpg
 
Wij hebben al die onderdelen ook op voorraad heren :p
Doron wist je niet dat wij ook de rhop en m nub hebben?
Ik dacht dat ik je had gesproken op fb.
Sander wij verkopen maple leaf is een barrel van ast/ra-tech en behoort tot de top in taiwan.
Jan Hoos is er een aan het testen in combinatie met de maple leaf bucking waar een flathop in zit gebouwd om je range te vergroten.
 
Ha @SkirmShop je hebt mij inderdaad gesproken! overheen gelezen dan ofzo!? damn.

Afgelopen zondag wou ik met de replica van @Jan spelen, maar ja die deed het weer eens niet :(
 
@SkirmShop

Ik weet dat Jan er eentje aan het testen is , ik weet ook dat maple leaf tot de top behoort.
Alleen "Mij" zegt het niet zoveel aangezien ik nooit met maple leaf heb gespeeld , ik kan er dus niks nuttigs over vertellen.
Daar en tegen hoort PDI ook bij de top en Prometheus ook.
Daar ik wel met hun barrels gespeeld heb kan ik daar wel nuttige dingen over zeggen.

En er zijn meer wegen die naar Rome leiden.
 
Dat klopt Sander Prometheus en pdi zeker.Alleen staan mij de prijzen daarvan niet aan.
Neem liever de beste en goedkoopste weg naar rome haha.
we willen wel pdi en prometheus opnemen later in pakket als het mogelijk is.
 
Deze jongen vliegt liever business class dan economy :p
dan krijg je een krantje en wat meer ruimte ;-)
 
Ik heb niet de goede nub trouwens voor die bucking dus tot zo ver weinig verschil gemerkt. Maar ik moet zelf ook flink upgraden dus ik lees even mee.

Wat ik wel heb gelezen in mijn quest naar range, is dat lengte van barrel na een bepaald aantal centimeters niet zo veel meer uit maakt. Ik dacht ergens in de 45 cm gek genoeg. 
 
Dan heb ik nog wel wat te winnen hoor jan ;) in de ICS is de barrel +/- 300 MM volgens de website van ICS, dus een 363 zou toch al aardig wat verschil kunnen maken. Overigens is het niet gek natuurlijk dat die barrel zijn effect gaat verliezen:

Hoe langer een loop, hoe meer fps je zou kunnen halen. Maar omdat je een bepaald aantal fps wilt zal die niet zomaar omhoog gaan. In plaats daarvan pas je dezelfde kracht voor een langere tijd toe, wat kan lijden tot een betere spin en minder afwijking. Als je de barrel te lang maakt, is je kracht op, en gaat de BB juist afremmen in de barrel ( denk ik )

Zou wel makkelijk, barrel van 80 cm en 120 meter schieten :p Maar helaas XD
 
Hallo iedereen,
Verder heb ik nog nooit echt zelf geknutseld aan mijn ICS dus zijn alle tips welkom.
Het betreft de ICS CXP 16L



Als het goed is zit er een CD / DVD bij je doos in. Daar staat een volledige disassambly video op. En is in hoofdstukken verdeeld. Je hoeft dus niet alles te kijken om 1 ding aan te passen.



Wel wil ik je er even HEEEEEEL erg duidelijk op wijzen dat je eerst je forward assist moet indrukken, voordat je de gearbox gaat loshalen (als de jouwe die heeft). Scheelt je namelijk een nieuwe tappetplate halen... Tja, ik spreek uit ervaring ;)



Zelf schiet ik met een maple leaf rubber, en een miracle barrel (363 mm) in mijn ICS.... Maar mijn Prometheus barrel (250 mm) in de G36 schiet een stuk accurater, terwijl deze 10 cm korter is.



De Maple leaf barrel, heb ik geen ervaring mee.
 
Hey eviltwin:

Gelukkig gebruik ik deze altijd voordat ik de accu eruit haal, daar probeer ik een gewoonte van te maken. Die DVD kan ik helaas niet afspelen, aangezien ik er in mijn pc voor heb gekozen geen brander of lezer in te bouwen ( stom ik weet het ). Maar ik zal op youtube informatie opzoeken voordat ik verder ga dan de cilinder en barrel, deze schuiven er namelijk zo uit.

Moet ik dan ook in de gearbox zijn?? nee toch?
 
Hou er rekening mee dat als je de barrel toch gaat verlengen , dat je cilinder er ook op aangepast moet worden. er zit wel een marge in , zo heb je cilinders voor barrel 110 t/m 300 en 301 t/m 400 , etc, etc, het is dus niet zo dat je zomaar diverse barrels overal maar in kan drukken.
 
@ Rickje,



Heb je ook geen flaptop in huis liggen, of een vriendin met laptop?


Volgens mij staan alle types op 1 DVD, dus anders kan ik er wel even een ISO van maken en op dropbox zetten ofzo. Maar dat moet je dan maar even laten weten.



Maar als je alleen hop-up en Barrel wilt vervangen, is er niks moeilijks aan.
Je hoeft enkel de pin achter de fire-selector er uit te tikken. En vervolgens je replica knikken. Dan trek je de upper-receiver er uit, en kun je vervolgens de loop met hop-up unit er uit trekken. Let er wel op dat je de loop naar boven gericht houd. Anders glijd je veer van je loop af, en kun je die gaan zoeken ;)

Je hoeft dus niet in de gearbox te zijn, enkel wel 1 deel (ICS split gearbox) daarvan uit je replica halen. Maar die zet je er zo weer in.
 
@Eviltwin-NL


Die barrel en zo heb ik er al uitgehaald, dat is idd niet moeilijk, maar nu lees ik van sander dat ik misschien ook een aanpassing op de cilinder nodig heb, nog even uitzoeken dus.
ik heb wel ergens een oud barreltje liggen, ik zal eens kijken of ik die kan pakken voor de dvd. Maar een iso zou veel handiger zijn.
 
staat er op die ICS dvd ook waarom ICS zelf ontworpen onderdelen in hun replica's proppen ? is mij nog steeds een groot raadsel waarom ze buiten de markt om met een design van een split gearbox komen en ook nog eens vreemde hopps plaatsen hahaha
sorry voor degene met een ICS :(

en ik heb wel ervaring met ICS
 
Lonex cylinders heb je in 4 maten dus kan je beter je druk afstemmen op de lengte van je barrel.