ICS CXP APE R Upgrade

Luke(Tarrifa)

Member
28 feb 2018
8
4
Trophies
2
Hallo lezer,

Ik speel nu al een tijdje met mijn ICS CXP APE-R en ben er erg tevreden over. Echter wil ik het maximale uit mijn replica proberen te halen. Ik speel zowel binnen
(CQB) als buiten met deze replica en ben voornamelijk op zoek naar de volgende punten:

Precisie
Range
Constantie
Kwaliteit

Nu ben ik zelf technisch niet bepaald sterk aangelegd en ken ik veel termen en onderdelen die ik zou moeten bestellen niet. Teamgenoten kunnen mij helpen met het in elkaar zetten van de upgrades verwacht ik echter heb ik geen idee wat ik aan zou moeten schaffen en wat zou passen in mijn replica.

Alle hulp is welkom & alvast bedankt.
 
Ik weet niet goed wat je bedoelt met de laatste twee termen en voor de rest is het handig om een budget erbij te hebben en hoever je wil gaan qua upgrades.
 
Opzich is een ICS APE van zichzelf al best wel een apparaat wat heel goed mee kan komen. Dat mag ook wel, voor de prijs, immers.

Desondanks is hetgene wat je vraagt een beetje onsamenhangend en een budget zal ook wel makkelijk zijn.

Omdat ICS veel onderdelen gebruikt die specifiek voor ICS zijn (dit komt mede door de split-gear box) zou je eerst kunnen kijken naar een upgrade van je barrel/bucking. Je precisie en range zullen dan vooruit gaan.

Ik heb zelf gekozen in mijn eigen APE voor een Modify inner barrel en een modify flathop, wat een flinke verbetering opleverde. Je precisie en range zullen met zo'n upgrade vooruit gaat. Maar er zijn vast ook mensen met andere ervaringen/andere merken.

Wat bedoel je precies met 'constantie'? Je FPS die constant blijft of de range die constant blijft?

En kwaliteit? De kwaliteit van de materialen of de kwaliteit als totale upgrade pakket?

Wat ik je qua 'kwaliteit' mee kan geven: zorg voor goede, kwalitatieve bb's. Ook dat heeft invloed op range en precisie. Ikzelf heb de beste ervaringen met G&G bb's in mijn setup, maar dat ben ik.

Probeer het geheel even wat concreter te maken, dat maakt het voor iedereen makkelijker. :)
 
Hallo,

Bedankt voor jullie reacties.

Met constantie bedoel ik inderdaad een constante FPS.
Met kwaliteit bedoel ik kwaliteitsonderdelen waar ik een lange tijd meer vooruit kan.
m.b.t. het budget hoop ik met €100,00 een heel eind te komen. (mocht het meer/minder zijn is ook goed)
Ik gebruik een goede kwaliteit BB van 0.25 gram

Ik heb daarnaast nog wat onderzoek gedaan en ik heb nu een inner barrel van 375mm staat op internet. Als ik naar andere barrels kijk zijn deze nauwelijks in deze maat te verkrijgen? Moet ik hierin gewoon een langer formaat pakken en afsnijden?

@Kroeskoppie je hebt zelf een APE geupgrade begrijp ik en bent erg tevreden over de upgrades. Kan je aangeven welke Modify artikelen je exact erin gestopt hebt dan kan ik eens kijken of ik dezelfde build aan kan houden.

Ik hoop met bovenstaande informatie meer duidelijkheid te hebben gegeven.
 
Barrel lengte heeft weinig invloed in airsoft. Bore finish is veel belangrijker.

Inkorten zou ik zeker niet doen, om oneffenheden te voorkomen. Gewoon een 363 er in in dat geval.

Tip maar geen upgrade. Probeer eens 0,28 gr Asg open blaster bbs
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor
Hallo,

Bedankt voor jullie reacties.

Met constantie bedoel ik inderdaad een constante FPS.
Met kwaliteit bedoel ik kwaliteitsonderdelen waar ik een lange tijd meer vooruit kan.
m.b.t. het budget hoop ik met €100,00 een heel eind te komen. (mocht het meer/minder zijn is ook goed)
Ik gebruik een goede kwaliteit BB van 0.25 gram

Ik heb daarnaast nog wat onderzoek gedaan en ik heb nu een inner barrel van 375mm staat op internet. Als ik naar andere barrels kijk zijn deze nauwelijks in deze maat te verkrijgen? Moet ik hierin gewoon een langer formaat pakken en afsnijden?

@Kroeskoppie je hebt zelf een APE geupgrade begrijp ik en bent erg tevreden over de upgrades. Kan je aangeven welke Modify artikelen je exact erin gestopt hebt dan kan ik eens kijken of ik dezelfde build aan kan houden.

Ik hoop met bovenstaande informatie meer duidelijkheid te hebben gegeven.

Het enigste wat ik er in heb laten zetten zijn een nieuwe barrel en nieuwe bucking van Modify. Zijn op veel plekken te krijgen, maar o. a. bij Unit13:
- https://www.unit13shop.eu/nl/gearbo...brid-6-03mm-precision-barrel/a-26435-20000251
- https://www.unit13shop.eu/nl/gearbo...fy-flat-hop-up-bucking-0-25g/a-12842-20000094

Ik heb het laten doen door Com-Bat, omdat ik zelf het niet zo goed aandurfde. Wel heb je kans doordat je de inner barrel vervangt je FPS stijgt. Dit was bij mij ook het geval, waardoor daar ook meteen een nieuwe veer is geplaatst. (geen idee welke) Geeft bij mij prima resultaten in combinatie met G&G bb's.0.28...

Laat je desondanks ook adviezeren door anderen, misschien hebben die ook goede ervaringen met andere merken. :)
 
Bovenstaande upgrades heb ik besteld en in mijn replica gezet. (dit ging vrij eenvoudig). Bedankt voor de hulp ik heb een paar test schoten gelost en ik ben zeer tevreden over de verbeteringen. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Kroeskoppie en victor