ICS BLE XAE

THR33KlNGZ

Well-Known Member
31 jan 2018
292
154
Trophies
10
Sinds gisteren in het bezit van mijn eerste sidearm. De Black Leopard Eye van ICS is Xtreme Ambi Enhanced, dus volledig bedienbaar voor links als rechtshandigen. De replica gebaseerd op de FNS-9 van de Begische fabrikant FN Herstal.

Het is een polymer verstevigd frame met aluminium slide. Er worden 2 backplates bij geleverd, voor mijn is met handschoenen de dunne plate het fijnst. Tevens zit er een 14 mm CCW adapter in de doos voor eventuele accessoires te kunnen monteren aan je loop.

Hij ligt lekker in de hand en met het magazijn erin is hij goed gebalanceerd. De strepen op de voorkant van de grip, de backplate en interessante stippling zorgen ervoor dat je voldoende houvast hebt. Aan beide zijden staat het logo erop en als je goed kijkt zelfs ICS in de stippling. Voorzijde van het frame is uitgevoerd picatinny rail voor een eventuele laser of lamp te monteren, het is kunstof dus ik zou wel rekening houden met montage ervan. De triggerguard is ruim genoeg om met handschoenen je trigger te gebruiken. De trigger zelf is van kunstof en split secondary safety. Hier had ik vooraf nog wat twijfels over, echter het werkt echt goed. Verder zit er ook nog een safetyknopje in de trekker. Aan de achterzijde van de triggerguard zit de goed van beide zijden te bedienen maar toch stevige mag release, ook deze is van kunstof. De slidecatch die ook van beide kanten te bedienen is is van metaal, net als alle andere onderdelen van het trigger mechanisme die ik binnen in de grip zie zitten. Ook de takedown hendel is metaal, deze zit wel alleen maar aan de linker kant, maar dit lijkt me logisch, je gaat hem niet met 1 hand demonteren.

De slide is gepoort, wat ik wel een leuk extraatje vind en hem ook wel lichter maakt. Hij gaat soepel over het frame zonder ergens aan te lopen. Binnen in de slide zien we nog 2 kunstof delen en dat zijn de cilinder en het hopup wieletje. Deze is met enige moeite te verdraaien wat ik wel fijner vind. De overige delen zijn van metaal en de inner barrel lijkt me van brons.

Het magazijn laat zich met enige oefening vullen met 24 bb's, anders verdelen ze zich soms niet goed links rechts.

Bij de beschrijving staat verbeterde gas efficiënte. Over het algemeen is het een vulling op een magazijn ook als ik blijf laden en blijf schieten (2 mags).

Over de groupings ben ik zeer tevreden en denk dat ikzelf de grootste afwijkende factor was en niet de replica.

Hoe hij zich in game staande houd en als het straks weer kouder is buiten is natuurlijk even afwachten. Al met al ben ik zeer tevreden erover.

Oh en voor ik het vergeet ik heb een Cytac EU-19 holster waar hij perfect in past.

20180804_153004-747x1328.jpg