IAPS / Parcours wat is een goede eerste keuze?

Ik heb nu 3 Hi Capa's en het enige wat ik je af raad is om de D.O.R. versie te kopen. Dat is de direct optics ready versie dus je krijgt meteen een red dot mount erbij. Echter is deze slide anders en passen "doorsnee" hi capa onderdelen hier niet in. Geen probleem, maar wel iets om bewust een keuze in te gaan maken.
Dat is iets wat ik heb overwogen maar wil eerst goed informeren wat nu precies het verschil in niveau is tussen standaard klasse en open klasse IAPS. Met optics zit je direct in de open klasse. Mocht ik voor optics gaan dan ga ik ook direct voor een 6 inch inner barrel en een compensator als ik dan toch al in de open klasse zit. Voor nu heb ik standaard lengte en iron sights in gedachte.
 
Ik wil ook nog even bevestigen dat Marco van El Pirata ook echt een super keuze is.
Ik bestook hem echt met domme vragen en hij reageert altijd met goede adviezen.
En het is dé GO-TO-guy als het gaat om IAPS. Hij is zelf zeer fanatiek schutter en onderdeel van een team wat hij sponsort.
Eigenlijk alles wat ik hem heb gevraagd heeft ie op voorraad, ook al staat 't misschien niet eens op z'n website.
Daarnaast zijn z'n adviezen goud voor iemand die net begint.
Een dikke vette aanrader!
 
Ik wil ook nog even bevestigen dat Marco van El Pirata ook echt een super keuze is.
Ik bestook hem echt met domme vragen en hij reageert altijd met goede adviezen.
En het is dé GO-TO-guy als het gaat om IAPS. Hij is zelf zeer fanatiek schutter en onderdeel van een team wat hij sponsort.
Eigenlijk alles wat ik hem heb gevraagd heeft ie op voorraad, ook al staat 't misschien niet eens op z'n website.
Daarnaast zijn z'n adviezen goud voor iemand die net begint.
Een dikke vette aanrader!
Een mocht het onderdeel niet of als uitverkocht op zijn site staan, bel of mail hem. Niet alles wat hij heeft staat op de site namelijk
 
Ik ben morgen toevallig in de buurt dus ga denk ik wel even langs.
Heb momenteel de voorkeur voor de stainless versie ipv zwart/goldmatch
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter
Het zelf aan een replica klussen lijkt me op den duur leuk om te doen...echter als ik het op de volgende manier bekijk denk ik niet dat ik dat beter zou doen dan een Mike die al 30 jaar schiet en menig kampioenschap heeft gewonnen en weet ik veel hoelang al zelf hi-Capas bouwt.
IAPS lijkt me leuk om te doen maar moet zeggen dat de baan nu enigszins beperkt is door plek en Corona. Het heeft nu meer weg van stationair baan schieten dan IAPS parcours. NL open is dit jaar ook afgelast dus ik vraag me af hoe ik daadwerkelijke wedstrijd feeling op ga doen op deze manier nu. Stationaire plink plankjes kan ik thuis ook ophangen zeg maar.
De slede die ik echt zou willen heeft Mike niet , dan maar second best. Dit zal
Toch niet m’n laatste hi capa worden denk ik ;)
Deze week wordt de bestelling geplaatst. Laatste details aan het bedenken zoals staal vs alu outer barrel en wachten op z’n laatste shipment slides.
 
Het zelf aan een replica klussen lijkt me op den duur leuk om te doen...echter als ik het op de volgende manier bekijk denk ik niet dat ik dat beter zou doen dan een Mike die al 30 jaar schiet en menig kampioenschap heeft gewonnen en weet ik veel hoelang al zelf hi-Capas bouwt.
IAPS lijkt me leuk om te doen maar moet zeggen dat de baan nu enigszins beperkt is door plek en Corona. Het heeft nu meer weg van stationair baan schieten dan IAPS parcours. NL open is dit jaar ook afgelast dus ik vraag me af hoe ik daadwerkelijke wedstrijd feeling op ga doen op deze manier nu. Stationaire plink plankjes kan ik thuis ook ophangen zeg maar.
De slede die ik echt zou willen heeft Mike niet , dan maar second best. Dit zal
Toch niet m’n laatste hi capa worden denk ik ;)
Deze week wordt de bestelling geplaatst. Laatste details aan het bedenken zoals staal vs alu outer barrel en wachten op z’n laatste shipment slides.

Op dinsdagavond kun je op het NAC meer doen dan plink plankjes schieten hoor.
 
Ik ben morgen toevallig in de buurt dus ga denk ik wel even langs.
Heb momenteel de voorkeur voor de stainless versie ipv zwart/goldmatch

Orginele "Stainless"van TM is lak die er wel afgaat. Zou ik liever de zwarte versie kopen of tzt andere slide nemen. Goldmatch is de meerprijs niet waard vind ik.
 
Orginele "Stainless"van TM is lak die er wel afgaat. Zou ik liever de zwarte versie kopen of tzt andere slide nemen. Goldmatch is de meerprijs niet waard vind ik.
Er komt een 2 tone slide op alleen vind ik voor nu dan de rest van het frame in stainless er mooier bij passen.
 
Dit is em geworden...
A66D7AFD-6AD4-46C5-804D-49482B299A52.jpeg
 
Mooi ding. Zorg wel dat je magwell aan de regels voldoet. Zie hiervoor rulebook. Vaak zijn ze te breed.
 
  • Leuk
Waarderingen: FatAndFurious
Maar eh... wil je niet effe de specs van je blaster met ons delen? Is het een stalen outer barrel geworden? wat heeft onze Engelse vriend er allemaal ingepropt?
 
Hij was door zn stalen Outer barrels heen dus is het een alu geworden met thread voor tracer. Inner is er een van hem; 6.01 standaard lengte. Achteraf een beetje spint dat ik toch geen 6” heb genomen voor de extra fps. Er zou een elite loading nozzle in moeten zitten maar als ik naar de kleur kijk is het denk de AIP geworden. Nu ik er aan denk de standaard hop up base erin laten zitten (gewoon vergeten) en een zachte hop up rubber van DP. light BBU van DP en een adjustable trigger van Adepot. Gunsmith bros 2delige guide rod en een AIP shortstroke buffer set. En een infinity Magwell
 
Maar eh....mannen, ik verveel me kapot!
Dusss... heeft iemand nog iets leuks om te delen qua IAPS / Action Air?
Iemand nog een leuke stage gebouwd in z'n woonkamer, of een nieuw soort plate-rack, of een vette nieuwe custom blaster gemaakt?
Het airsoften was een beetje ingekakt bij mij richting eind 2020 omdat we weer met onze vuurwapens aan de slag mochten... maar nu weer in de lockdown (zonder uitzicht) vanaf midden december, dus ik ben weer lekker aan 't airsoften geslagen.
Helaas heb ik ook geen verdere boeiende ontwikkelingen, dus mijn hoop is gevestigd op jullie.... :D
 
Ik heb er helaas geen ruimte voor om thuis iets te doen

Ondertussen wacht ik wel tot Western Arms weer een double stack released. Een racer mis ik nog in mijn collectie.