IAPS / Parcours wat is een goede eerste keuze?

Hee mannen, ik heb de Gunsmith Bros slede van El Pirata ontvangen.
Het uitwisselen van de slede ging behoorlijk soepel met zeer weinig aanpassingen.
Super blij met het resultaat!

IMG-1696.jpg

IMG-1698.jpg

IMG-1697.jpg
 
Allebei sick :cool:, alleen het nieuwe glimmende bling bling van de 6mm valt natuurlijk net wat meer op;)
 
  • Leuk
Waarderingen: JWTDVC
Ja sh#t joh..... ik zou gaan airsoften om het 'dry firing' thuis wat interessanter te maken... Ik kan nu niet wachten tot de eerste Action Air / IAPS wedstrijd! hahahaha! :D
 
Ja sh#t joh..... ik zou gaan airsoften om het 'dry firing' thuis wat interessanter te maken... Ik kan nu niet wachten tot de eerste Action Air / IAPS wedstrijd! hahahaha! :D

Van wat ik vernomen heb ben je niet de eerste "real steel" schutter die zo snel dat denkt
 
  • Leuk
Waarderingen: JWTDVC
Hou wel rekening met feit dat aluslede zwaarder en dus trager is. Dus sterkere veer en pittiger gas wel nodig als je iaps wil gaan doen. Ook bb's zou ik voor 028 gaan die gaan strakker. Tja rest nog upgraden (BB en hop up en inner barrel en je komt al een eind. Wil je iaps gaan doen dan is ook nog holster/belt/pouches en extra mags nodig.
 
Wat @honsik al aangeeft:
Je dient een holster te hebben wat de strekker geheel afsluit. Die had je volgens mij al he, op de 1e pagina te zien?
tevens 3 magazijnen.
Veel schutters gaan als ze écht flink uit gaat pakken met een soort koelbox aan de gang. maar dan eigenlijk het tegenovergestelde.
Door warm water in een badje rond te laten dobberen kun je een constante temperatuur voor je magazijnen realiseren.
dan kun je dus nóg consistenter schieten omdat je gas altijd hetzelfde reageert. :)

Ik vraag mij trouwens wel af of je met hop up / innerbarrel nou echt een wereld van verschil gaat maken. je max schietafstand is uit mijn hoofd gezegd 12 meter dus misschien dat je spread iets kleiner wordt?
 
Hoi mannen,
@honsik, ik gebruik nu Nuprol 2.0 en dat werkt goed. Ik gebruik 0.25 gram Bioval BB's. Ik zal de 0.28's proberen zodra deze op zijn.
Ik heb nog geen zwaardere veer erin zitten. Da's een goeie! Ik ga meteen even kijken. Weet jij misschien wat er standaard in een TM 5.1. Gold Match zit qua sterkte van de veer?
Momenteel schiet m'n AA een opgelegd groepje van 5 cm consistent (6 schoten op 10 meter) Dat vind ik best redelijk vooralsnog.

@ Maurice & Honsik,
Ik heb inderdaad vanuit het parcoursschieten een Double Alpha rig (riem, holster & pouches).
Ik heb een tweede magazijn erbij gekocht, maar zal inderdaad voor wedstrijden nog even een derde magazijn erbij moeten bestellen.

Ik wil heel graag nog een stalen outer barrel als volgende upgrade. (ik wil eigenlijk zoveel mogelijk af van al 't plastic onzin wat erop zit...)
Ik weet alleen niet of de inner barrel set-up van een Gold Match ook gewoon past in de after-market stalen outer barrels (die net even anders is met die veer om de loop, enzo) dus ik heb die vraag al even neergelegd bij de mannen van Monk Customs.... als 't niet past... dan zal ik helemaal om moeten naar een andere inner barrel met hop up enzo....

Thanks voor de tips, mannen.
 
Het voordeel van jouw gold match is dat die variant bij alles accepteerd en de gold match onderdelen vaak ook heel goed in de after market onderdelen passen.
Zoek je iets specifieks? Dan kunnen wij een beetje met je mee zoeken :)
 
Thanks, Maurice! :)
Ik heb al een vraag..:D
- Ik zie een CowCow recoil spring op de website van bunker501, maar niet op voorraad..... waar hebben ze (vergelijkbare) veren op voorraad?
 
Airsoft legends heeft hem op voorraad:

https://www.airsoft-legends.nl/nl/cowcow-technology-rs1-recoil-spring-for-tokyo-maru.html

Wil je je replica ook nog gaan short stroken? (de afstand die de slede af dient te leggen verkorten, zodat hij nét ver genoeg naar achter klapt om je slide stop erin te kunnen doen en je volgende bb te laden, verkort dus de tijd tussen je follow up shots) Als je dat namelijk wilt kun je er ook het best recoil buffers bij kopen. dan heb je dus zoiets:

https://www.qtac.nl/upgrades-onderd...6994-cowcow-hi-capa-competition-recoil-buffer

Voor jouw slide, een aluminium, zou ik ook een versterkte nozzle spring kopen. Dat super kleine veertje wat boven op je blow back housing ligt.
Vaak wordt er dan een 140% gepakt. maar, 180% kan bijvoorbeeld ook. Normaal zit er 100% in. Dan krijg je dus dit:
https://www.qtac.nl/upgrades-onderdelen/gbb-parts/custom-parts/17045-cowcow-180-nozzle-spring

Deze onderdelen zijn gelukkig vrij goedkoop maar vergroten in mijn optiek wel aanzienlijk je speelplezier!

@allen, Hoe denken jullie hier over?
 
Hoi mannen,
@honsik, ik gebruik nu Nuprol 2.0 en dat werkt goed. Ik gebruik 0.25 gram Bioval BB's. Ik zal de 0.28's proberen zodra deze op zijn.

FYI:
NABV Veiligheidsregelement zei:
48.Eisen aan BB’s Alle BB’s die gebruikt worden dienen aantoonbaar biologisch afbreekbaar te zijn en kennen een maximum gewicht van 0,30 gram. Spelers die (i) non-bio BB’s gebruiken of (ii) BB’s gebruiken die zwaarder zijn dan toegestaan of (iii) gebruik maken van BBBMAX 0,27 gram BB’s van Bioval, dienen door de organisatie van het speelveld te worden verwijderd en binnen 24 uur na afloop van het evenement te worden gerapporteerd bij de NABV middels het ‘formulier overtredingen’.

Voordat je per ongeluk de verkeerde in huis haalt ;)
 
Voor recoil zou ik idd veer 140% nemen. Shortstroken kan maar dan werkt de slidestop niet meer. Betere hop-up met bucking rubber geeft betere groep. Maar zou ook voor preciezie gaan voor inner barrel. Zelf goede ervaring met El Pirata in Amsterdam en Mike Cribs (eliteshooting in de UK). Je kunt ook wel in Azie bestellen maar levertijd is langer zeker nu met Corona, verzending vaak duurder en risico van invoerrechten is er ook nog.
 
Yes, Elite en El Pirata zijn wel de bekende zaken in de buurt. Je kunt ook uitwijken naar bijvoorbeeld Rainbow8 zit ergens in Azië (hongkong?) maar doet er láng over nu met corona. Je zit dan bijna aan Aliexpres termijnen haha!
El Pirata ken je natuurlijk al van je Hi Capa maar kijk ook zeker even naar Elite.
Die gozer, Mike, moet je dan even een mail sturen om te bestellen.
ziet er op het eerste oog misschien een beetje houtje touwtje uit maar het is een man welke weet waar hij het over heeft :)
 
Thanks voor alle tips, mannen!

Oh en Quazoosl, ik ga enkel parcoursschieten / IAPS / Action Air, dus ik geloof dat die restrictie qua gewicht en type balletjes i.c.m. met type green gas niet geld, toch?

En El Pirata heeft al bevestigd dat hij zo'n recoil spring voor mij op voorraad heeft. :)
 
Laatst bewerkt:
Kijk je bent lekker voortvarend bezig :)!
Regels in IAPS zijn overigens best strict, in mijn opinie ligt het wel heel dicht tegen real steal aan dus waar je op richt, trekker discipline etc zijn ze lekker scherp in. Wat dat betreft kan het een hele mooie sport zijn naast het "echte" werk.

Hoe ver ben je dan straks met je Hi Capa?

Mocht je uiteindelijk dus een sneller followup shot willen dan zou je moeten gaan kijken naar het verlichten van je slede en het vergroten van de veercapaciteit.
de reeds bestelde veer is daar dus je eerste stap van. Dan een lichtere blowback unit met bijbehorende veer en misschien dus short stroken.
Maar, eerst maar eens gaan spelen, dan ervaar je vanzelf waar je ruimte voor verbetering zoekt.
 
Thanks Maurice! :)

Nou, ik kan al bevestigen dat ik véél snellere splits schiet met dit ding, dan met mijn echte wapens! hahahaha! (logisch)
Ik ben vanzelfsprekend gewend een veel zwaarder wapen in m'n hand te hebben, in combinatie met veel meer recoil, natuurlijk.
Ik heb de bovenverdieping van m'n huis al veranderd in een Level II IPSC wedstrijd met een stage of vijf.... hahahaha!
En als de kids en de vrouw op pad zijn moet de woonkamer er ook aan geloven.
Het is behoorlijk verslavend en ik ben dus al lekker aan 't trainen. :D:D:D
Het is honderd keer leuker dan dry-firing met m'n echte wapens.....
 
  • Leuk
Waarderingen: Oddball en MauriceV92
Leuk man!
Ik zit zelf in de ledenraad en heb recent een video gemaakt bij de NABV over IAPS en waarom dat nou zo leuk / interessant etc. Kan zijn.
In een later stadium willen wij ook de vraag gaan stellen waarom IAPS interessant kan zijn voor real steel schutters, mag ik je dan eens interviewen :D?