Hulp!! Mijn Sniper wijkt uit naar links

Sniper-Peter

Member
25 dec 2014
5
0
Trophies
1
Hoi


Aangezien dat ik 18 juli ga skirmen voor het eerst met mijn sniper in ulicoten wil ik mijn sniper in orde hebben

Ik had vandaag mijn targets binnen gekregen om op te oefenen, maar hij wijkt uit naar links boven, wat kan ik eraan doen?

Het is een WELL L96 MB01


Alvast bedankt


Groetjes Peter
 
Ik verwacht dat je hopup er schreef in zit. Maar graag even antwoorden
op de volgende vragen voor betere hulp....

Op wat voor een afstand doet hij dat?

Heb je de hopup afgesteld?
Heb je de scope afgesteld?

Heb je hem geupgrade?
 
Eerst even de hop up instellen zodat het kogeltje de optimale baan maakt.


Inschieten van de scope..Afstand is afhankelijk van hoe ervaren je bent,maar ik zou toch minimaal 25 meter nemen.


wat je in films ziet waar de sniper als een cocosmacroon aan de wieltjes draait en vervolgens fluitend op 1000 yard "pink mist" scoort is een fabeltje.Er komt heel wat meer bij kijken.ook bij een airsoft versie!


Zorg dat de scope correct op de sniper zit.Goed vast en recht!


Neem een blanco A4tje en teken met een dikke stift een kruis op zodat het vel in vieren is verdeeld.


Plak het op en teken de vorm af zodat je bij vernieuwen de schijf op de zelfde plaats hebt


Zet als je een zoom hebt de vergroting zo dat je zicht op het veld rond het A4tje hebt zodat je zicht op de inslagen hebt.


Ga liggen,en richt op het midden van het kruis.Schiet 5 keer.Als het goed is heb je nu een groepje.


Dit zit nooit gelijk spot on in het midden,maar in een van de vier vakken rond het kruis.


(even als voorbeeld) De inslagen zitten in het rechtse  boven vak .Richt nu op het links boven vak op gelijke hoogte en schiet 5x.Verplaats je richtpunt net zo lang tot je de lijn raakt.


Je weet nu hoever hij naar rechts afwijkt.Je gaat nu met (laten we zeggen 5) klikjes tegelijk de kijker naar links klikken.Schrijf op hoeveel klikjes je geeft.


Je ziet van lieverlee het point of impact naar het aimpoint kruipen.


Dit hele verhaal herhaal je ook bij de hoogte.


Ik wil je niet ontmoedigen,maar soms blijkt dat mensen gewoon niet de skill hebben om te snipen.


Het is een combinatie van een vakman met het juiste gereedschap


 
 
@Eviltwin-NL Heb je de hopup afgesteld? Nee, waar zit die?

Heb je de scope afgesteld? Hoe bedoel je? scherp instellen? ja



Heb je hem geupgrade? Nee
 
@De ouwe stomp: Bedankt, ik zal morgen meteen eraan beginnen, paar dagen terug deed ie het wel goed en nu niet
 
@ De ouwe stomp En moet toch ergens met skills beginnen opbouwen. Met assault schoot ik voor de eerste keer ook slecht. Maar in het begin (met sniper) schoot ik 5 kogels door hetzelfde gat heen, dus zo slecht doe ik het niet en ik heb een filmpje gevolgd over de hop up vanmiddag en had heel mijn sniper uit elkaar gehaald, maar die gast had alleen een nieuwe hop up erop gezet... Dus heb hem weer in elkaar gezet, maar het blijft naar links afwijken, maar zoals ik al zei, ik ga het morgen meteen uitproberen hoe je het uitlegde
 
"Snipen" Het woord is een Engelse term voor scherpschutters die in staat waren een heel klein vogeltje (snipe) te raken.


Ik moet zeggen dat ik wel bekend met het echte lange afstand/precisie schieten .De basis ervan geldt in grote lijnen ook voor airsoft.


Alleen weet ik eerlijkheidshalve niet hoe de balistiek van een airsoft erwt zich in de praktijk verhoudt tot die van vuurwapen.


Ik kan het uiteraard mis hebben,maar naar mijn idee wordt bij airsoft de techniek vanuit de tijd van de gladloop wapens (musketten) gebruikt. (als je maar genoeg lood naar de vijand gooit is er altijd wel een arme ziel die het pad van een kogel kruist)


Later toen de techniek werdt verfijnt met de getrokken loop en de kogel z'n huidige vorm kreeg kon je selectief doelen kiezen en uitschakelen.


Met airsoft heb je een gladde loop die hoewel je precisie lopen hebt nooit die precisie afgeven die je er van verwacht.Puur vanwege het projectiel wat je verschiet.Van een "erwt" die heel de tijd heen en weer wordt geschud en gebutst mag je niet dezelfde balistiek verwachten als van  hightech ammo.


Ook het gewicht werkt niet in het voordeel. Gewicht is een heel belangrijk iets om een projectiel in een vlakke baan naar z'n doel te brengen.De gewichten die wij gebruiken zijn zo licht dat een scheet van een mus hem uit z'n baan trekt.


Je geeft aan dat je 5 kogeltjes door het zelfde gat pomt.! Prima! een heel kleine MOA (Minute Of Angle) Maar op welke afstand is dit?? Dat het je op 5 meter lukt wil niet zeggen dat hij dit ook op 25 meter doet.


Ik weet ook wel dat we in het begin beslist niet alles weten en hier om raad komen vragen en ik er bij blijf dat domme vragen niet bestaan,moest ik toch even achter m'n oren krabben toen ik las dat je niet wist dat je je scope naast het scherpstellen ook kan instellen..(Vat het alsjeblieft niet te persoonlijk op)
 
ff wat praktische vragen.


Hoeveel wijkt hij af naar links? en wat is de afstand? begint de afwijking direct bij het verlaten van de barrel of begint het pas na 30 meter? 


Schiet je binnen of buiten? staat er toevallig wind? welk gewicht BB's gebruik je? 
 
De ouwe stomp: Ik pak niks te persoonlijks op, ik begin gewoon onderaan en ik pak alles vlug op, ik ben een vlugge leerling


 


Sander die vragen van jou kan ik wel een paar antwoorden op geven



Hij wijkt 10 centimeter naar links af op 5 Meter en het is binnen om te testen wat ie zonder wind doet

Gewicht van me BB is 0.25G
 
oei das wel wat veel ja op 5 meter.


Daar valt je scope ook niet tegen aan te stellen. ( of hij moet echt helemaal scheef op je mb01 zitten)


Probeer de Hop-up eens af te stellen zodat je wat meer backspin op de bb krijgt .


Bij mijn mb01 kwam ik erachter dat hij het lekkerste werkt met .30 gr bb's dat was alleen op een buiten baan van 60M en de .25 gingen echt alle kanten op en met .30 had ik wel goede resultaten.
 
Oké, ik zal vanavond kijken hoe de hop up kan instellen en ga weer proberen, mocht het nog verkeerd gaan dan ga ik wel kijken voor 0.30 gram bb. Alvast bedankt Sander
 
10cm op 5 meter??..Oei!! dat is meer dan een meter op 25 meter (dit is even snel uit m'n hoofd)


Doe je dit liggend of uit het handje?. Liggend zou ik zeggen dat je scope er niet recht op zit of gewoon zo krom als een publieke dame is.


Kan je ook zonder scope schieten?en wat doet hij dan??


Uit het handje kan het een trekkervaut zijn.


Ik heb even snel tussen de was en stofzuigen door m'n 3-9 x 32 scope op m'n Bolt gezet en op ongeveer 5 meter (m'n halletje) uit het handje een riedeltje op het A4tje.Ik heb nog niet de tijd genomen om hem in te stellen,dus dit is "out of the box" 2cm rechts-1cm boven.


Denk dat ik mag stellen dat deze dus redelijk recht zit...
 
Hoogst waarschijnlijk is of je barrel krom of hij zit er scheef in waardoor je dus spin op de zijkant van de bb krijgt en bij verlaten van de loop meteen naar links trekt.


Of je bucking is versleten , die standaard buckings zijn niet zo heel goed te noemen


Wat ook nog kan is dat je hop-up arm scheef op de bucking drukt.


Dat is wat mij het meest plausible lijkt.


Tja het is lastig om het even op afstand te zeggen wat er mis mee is ;-)
 
Inmiddels ruim een week verder.Ik ben niet nieuwsgierig (maar wil wel alles weten)


Nog iets te melden??
 
Hop-up is opnieuw goed ingesteld en de vizier is ook goed ingesteld, hij schiet weer goed
 
Goed te lezen..Maakte me een beetje zorgen..(zou hij zich in z'n rug hebben geschoten??) Vette knipoog