HPA ICS L86

Toothpick

Well-Known Member
Trophies
25
Project naam: HPA L86
Duur: ca 3 mnd
uitkomst: werkend maar niet meetbaar

Omdat ICS helaas erg crappy is met de L85/L86 singelshot modes gebruikte ik mijn L86 eigenlijk bijna niet meer. Ik had als met een King-Kong mosfet geprobeerd singelshot te maken maar dit had ik te warm gesoldeerd waardoor de mosfet uit zich zelf singelshot ging schieten.

Via een kennis kwam ik aan een Wolverine Inferno V2 en na even passen bij hem thuis heb ik hem over genomen.
Omdat de L86 en bullpup is, zit de trekker ver weg van de gearbox. Maar met 2 klemmetjes zit nabij de trekker het gedeelte waar hij zijn stroom op doorgeeft en ontvangt van de trekker.
16730nb.jpg


Omdat de Inferno gemaakt is voor montage IN een V2 gearbox moest ik wat aanpassen.
Als eerste de kleine triggerswitch die heeft aan de onderkant 2 contact punten met de printplaat.
qodhf7.jpg

De triggerswitch heb ik er af gehaald en vervangen voor 2 lange draden met klemmetjes die dan dus op het trekker gedeelte in de onderste bodypart vast gemaakt kunnen worden. Als dan de trekker over gehaald wordt gebeurd het zelfde als dus de triggerswitch geactiveerd wordt.

aan de andere kant van de printplaat zit de selectorswitch, deze gaf eerst storing en ik heb toen deze uit elkaar gehaald waardoor hij alleen maar enkel shots shoot. Ideaal voor DMR.
1gsy8.jpg


Maar om eventueel ook nog als support/assault te kunnen gebruiken en mijn soldeersel niet zo goed was heb ik met hulp van een kennis over laten doen.
De rode kabels gaan dus naar het trekker gedeelte. De gele kabels kunnen op een schakelaar gemaakt worden. Wanneer deze contact met elkaar maken werkt de inferno als automatisch. Bij geen contact is hij singel shot.
x3h1d3.jpg

Verder zitten er op de rode kabel en op de aansluiting met de batterij een T30 connector. Deze zijn makkelijk te solderen maar ook stevig.

Eenmaal werkende paste dit geheel mooi in de gearbox. Waar normaal de motor zit heb ik weggelaten en daar komt de batterij en de slang de gearbox uit.
Omdat de L86 een extra grip heeft om hem goed in de schouder te kunnen te drukken/trekken. Via deze grip heb ik de slang mooi naar buiten kunnen werken.
2eceno9.jpg

Zie hier het totaal resultaat.
Ik heb hem kort als DMR getest dor in mijn munitie kist te schieten. Maar hij is nooit in het veld gekomen om daar getest te worden.

Alleen stond hij nog te koop en kwam er een koper die hem als AEG heeft overgenomen.Ik heb de Inferno er afgehaald en terug gebouwd naar AEG. De Inferno ga ik nog een keer in een andere replica maken.
 
Super gaaf dat het je gelukt is om dat werkend te krijgen ;)
kzou de inferno snel gaan gebruiken als je tijd dat toelaat en niet laten verstoffen haha heb hem in mn g&g zitten als dmr en in combinatie met een crazy jet barrel schiet die als een zonnetje met geen tot maar 1fps verschil ;)
 
Terug
Bovenaan