Hpa fles vullen

fatih61

Well-Known Member
2 dec 2015
153
26
Trophies
7
ik heb een vraagje.

Hoe kan ik een hpa fles zelf vullen? Ipv elke keer naar een airsoft winkel te gaan of bij eens veld laten vullen wanneer je pech hebt kan t niet eens bij elke veld en sta je daar met een lege fles en je sniper die het niet meer doet.

Iemand ervaring? Ik wil eigelijk geen duikfles erbij aanschaffen heb eigelijk gezien dat t met een fietspomp kan? Iemand ervaring daarmee?
 
Een fiets pomp gaat niet lukken. Er zijn pompen die er iets in kunnen krijgen maar helemaal afvullen gaan ook die pompen niet redden. En zo pomp is duurder dan een 2e hands duikfles.
 
Wat ik zo weet en heb gelezen van mensen op andere forums is dat je met een kleine lucht compressor van bijv. de Gamma al een heel eind komt. Ik weet zelf niet of dit ook echt zo is. Je zou het moeten proberen en de gok nemen hehe

EDIT: Quote van een ander forum; " .... Airsoft werkt zelfs op een grote vol gepompte autoband met 5 bar ! En werkt ook met 8 - 10 bar lucht compressor vd gamma of karwei. "
 
Wat ik zo weet en heb gelezen van mensen op andere forums is dat je met een kleine lucht compressor van bijv. de Gamma al een heel eind komt. Ik weet zelf niet of dit ook echt zo is. Je zou het moeten proberen en de gok nemen hehe

EDIT: Quote van een ander forum; " .... Airsoft werkt zelfs op een grote vol gepompte autoband met 5 bar ! En werkt ook met 8 - 10 bar lucht compressor vd gamma of karwei. "

er staat bij HPA fles vullen dat gaat je niet lukken ....
 
Nee dan moet je 200 ~ 300 bar kunnen pompen.
Het is wel mogelijk maar dan zul je een "shoebox" moeten kopen en die er tussen zetten.
 
ik heb een vraagje.

Hoe kan ik een hpa fles zelf vullen? Ipv elke keer naar een airsoft winkel te gaan of bij eens veld laten vullen wanneer je pech hebt kan t niet eens bij elke veld en sta je daar met een lege fles en je sniper die het niet meer doet.

Iemand ervaring? Ik wil eigenlijk geen duikfles erbij aanschaffen heb eigenlijk gezien dat t met een fietspomp kan? Iemand ervaring daarmee?

Meschien een laten reactie, maar de meeste teams kopen twee tweede hands scuba tank's. Een tank gebruiken ze om de HPA tanks zo vol mogelijk mee te doen en de anderen tank om de HPA tank aan te vullen tot het maximale punt. De reden daar achter is dat druk altijd probeert te balanceren.





( een video waarin ze het laten zien hoe je een tank moet bij vullen met een scuba tank en fill station)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Toevallig vandaag ook mijn 15 liter scuba tank gevuld , het mooie is je hebt buiten aan de muur een vulstation en gooit er wat 50 cent muntstukken in je je vult hem weer tot de nok aan vol , hier in Vinkeveen heb je zo'n unit , best handig .De winkel hoeft hiervoor niet open te zijn dus al wil je midden in de nacht je tank vullen dan kan het . :rolleyes:
 
  • Leuk
Waarderingen: Bowssss