[HPA] DMR - G&G CM16 SRXL

quazoosl

Active Member
Trophies
3
De beslissing was eigenlijk al gemaakt, maar het laatste dagje skirmen met een haperende replica was de druppel. Ik ga HPA, en ik maak er meteen een DMR van. Met de corona crisis mooi wat tijd om de boel te upgraden voordat we weer kunnen spelen. Geen ervaring met HPA, dus ben erg benieuwd, input wordt gewaardeerd.

Update 24-03-2020: Suppressor en barrel extension binnen. Deze week vulling klussen.
CM16-2020-03-24.jpg


Huidige status:
G&G CM16 SRXL
  • Maple Leaf Macaron 60° flat hop bucking
  • Maple Leaf Omega Flat nub
  • Krytac rotary hop-up unit
  • Krytac Ø6.03 x 416mm barrel (i.c.m. outer barrel extender)
  • Acetech Predator S suppressor
Ik speel tot nog toe met 0.28g BB's op 1.02-1.06 Joule.

In huis gehaald:
  • Valken 0.8L 207 bar tank
  • Wolverine Storm reduceerventiel met slang
  • Acetech AC6000 chrono (wil de boel natuurlijk wel even goed kunnen testen)
  • Barrel extender en suppressor
Komt er aan:
  • Polarstar Kythera volledig mechanische enigine (pre-order, ik verwacht begin april in huis)
  • Pouch voor de fles
  • 300 bar duikfles (nog laten keuren)
Open eindjes, graag input:
  1. Gewicht BB's: Nu van plan om 0.36g en 0.40g te ga proberen.
  2. Foam rings (om en om) voor optimale geluidsdemping (suppressor inwendig Ø32.4mm)
  3. Bijvullen veldfles vanuit duikfles. Ik overweeg verschillende opties:
    • Reduceerventiel + slang, wellicht in de vorm van een paintball vulstation
    • Overdrukventiel + slang.
Verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden? (naast dat ik uit moet kijken met hoge druk)
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een suggestie, maar is een wolverine MTW replica niks? De reaper M variant is een single shot only en volledig mechanisch. Dan heb je je g en g als backup.
 
Ik waardeer het idee, maar dat is voor mij geen optie. Als m'n replica er mee ophoudt stap ik liever over op m'n pistol dan op een slecht werkende replica. En dit is goedkoper.
 
Ik waardeer het idee, maar dat is voor mij geen optie. Als m'n replica er mee ophoudt stap ik liever over op m'n pistol dan op een slecht werkende replica. En dit is goedkoper.

Voordeel van de mtw is dat die er nooit mee ophoudt en geen alignment issues kan hebben doordat hij ontworpen is voor hpa. Veel succes met de build!
 
Voordeel van de mtw is dat die er nooit mee ophoudt en geen alignment issues kan hebben doordat hij ontworpen is voor hpa. Veel succes met de build!
Helemaal eens met @Kevinvr mtw is de ak onder de airsoft replica's.
Voor het geld vindt ik het de beste replica die er is. Gemaakt uit blok alu waar echte wapens ook van gemaakt worden.
Stock eigenlijk een beast, misschien leuk voor backup/main als je klaar bent met de g&g.

Waar kom je vandaan @quazoosl ? Als je ooit in de buurt van Geldermalsen bent kan ik je hem wel een keer laten proberen.
 
Zal een hele mooie replica zijn, maar dat is wel een stuk duurder, en ik heb de engine al besteld. M'n volgende primary wordt een sniper. (Waarschijnlijk een SRS Silverback). Ik heb op dit moment wat meer aan input op de open eindjes ;)

@Thomaskrop Dank voor het aanbod, gezien ik in het noorden woon wordt dat em waarschijnlijk niet. Ik ben wel benieuwd, kom er vast nog wel eens eentje tegen op een skirm.
 
Zal een hele mooie replica zijn, maar dat is wel een stuk duurder, en ik heb de engine al besteld. M'n volgende primary wordt een sniper. (Waarschijnlijk een SRS Silverback). Ik heb op dit moment wat meer aan input op de open eindjes ;)

@Thomaskrop Dank voor het aanbod, gezien ik in het noorden woon wordt dat em waarschijnlijk niet. Ik ben wel benieuwd, kom er vast nog wel eens eentje tegen op een skirm.
Je weet niet wat je mist xD

Nee joh, ik hoop dat t allemaal lukt en dat t een goed werkende replica wordt
 
De kythera is - eindelijk - binnen! Aansluiting voor aan de grip-line zat er niet standaard bij, dus maar besteld. En de inbus nodig voor al het afstellen blijkt 0.05 inch. Het lijkt aslof alle airsoft producenten alleen inbusjes proberen mee te leveren waar ik al 30 van heb liggen. Maargoed, meteen maar een hele inbus set met achterlijke - Engelse - maten besteld, want nu gaat me dit gewoon niet meer gebeuren.

Komende week zet ik de boel in elkaar, ga ik alignment checken en bijstellen/afstellen waar nodig. 4 Juli vuurdoop op het veld.
 
Laatst bewerkt:
De beslissing was eigenlijk al gemaakt, maar het laatste dagje skirmen met een haperende replica was de druppel. Ik ga HPA, en ik maak er meteen een DMR van. Met de corona crisis mooi wat tijd om de boel te upgraden voordat we weer kunnen spelen. Geen ervaring met HPA, dus ben erg benieuwd, input wordt gewaardeerd.

Update 24-03-2020: Suppressor en barrel extension binnen. Deze week vulling klussen.
CM16-2020-03-24.jpg


Huidige status:
G&G CM16 SRXL
  • Maple Leaf Macaron 60° flat hop bucking
  • Maple Leaf Omega Flat nub
  • Krytac rotary hop-up unit
  • Krytac Ø6.03 x 416mm barrel (i.c.m. outer barrel extender)
  • Acetech Predator S suppressor
Ik speel tot nog toe met 0.28g BB's op 1.02-1.06 Joule.

In huis gehaald:
  • Valken 0.8L 207 bar tank
  • Wolverine Storm reduceerventiel met slang
  • Acetech AC6000 chrono (wil de boel natuurlijk wel even goed kunnen testen)
  • Barrel extender en suppressor
Komt er aan:
  • Polarstar Kythera volledig mechanische enigine (pre-order, ik verwacht begin april in huis)
  • Pouch voor de fles
  • 300 bar duikfles (nog laten keuren)
Open eindjes, graag input:
  1. Gewicht BB's: Nu van plan om 0.36g en 0.40g te ga proberen.
  2. Foam rings (om en om) voor optimale geluidsdemping (suppressor inwendig Ø32.4mm)
  3. Bijvullen veldfles vanuit duikfles. Ik overweeg verschillende opties:
    • Reduceerventiel + slang, wellicht in de vorm van een paintball vulstation
    • Overdrukventiel + slang.
Verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden? (naast dat ik uit moet kijken met hoge druk)
Wat voor duikfles heb je en wat voor aansluiting zit daar dan op ik ook nieuw met hpa en wil graag zelf bijvullen en waar laat je zo'n fles (van marktplaats) keuren?
 
Erg gaaf wat je doet! ik volg je draad met veel plezier! heb zelf dezelfde CM16 in stock nog. zit ook te denken aan HPA, dus hou je draadje goed up-to-date, misschien ga ik hem in de toekomst gebruiken voor mn eigen ombouw!
 
Wat voor duikfles heb je en wat voor aansluiting zit daar dan op ik ook nieuw met hpa en wil graag zelf bijvullen en waar laat je zo'n fles (van marktplaats) keuren?
Bij een duikcentrum, sommige zijn wel bekend met airsoft. Ik heb het zelf 1x verteld en toen ben ik een half uur bezig geweest met uitleggen wat airsoft is en dat het legaal is, sindsdien zeg ik gewoon dat ik duik.
 
Het zijn in principe paintballflesjes, dus zo noem ik ze maar haha. Scheelt inderdaad uitleggen.
Helaas konden(of wilde) ze die niet direct vullen, dus laat ik enkel mn duikflesje vullen.
 
Terug
Bovenaan