Hotel boeken met voor/na skirm.

Thijs-Jan

Well-Known Member
19 nov 2017
62
62
Trophies
7
Hallo,

ik heb me voor volgend jaar ingeschreven voor de skirm bij ACS op de 20e januari. Na de vorige keer daar was ik redelijk vermoeid. En dat heb ik goed gemerkt in de auto naar huis.

Is het toegestaan om op een hotelkamer te overnachten met een replica en gear in de kamer?
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Nee is het korte antwoord, het lange antwoord is dat je zou kunnen proberen een evenement aan te maken hiervoor maar deze zal hoogst waarschijnlijk niet worden geaccepteerd. Je kan het proberen en als ze het wel accepteren dan mag het dus wel.
 
Zoals ik het heb begrepen niet. Je mag je AA's thuis bewaren.
De enige manier waarop het volgens mij mag, is als je toestemming krijgt van het hotel en het daar ook nog in de kluis kan.

Rebel snipe't net m'n reactie. Maar zo doende
 
Voor na een skirm: Het lange antwoord is dat het volgens mij wel zou mogen, en toch ook weer niet. Het is niet verboden te rusten als dat is ter bevoordering/garantie van het veilig deel kunnen nemen aan het wegverkeer. In die zin zou een overnachting in een hotel kunnen.
Echter zul je dan wel daar een fatsoenlijke onderbouwing voor moeten hebben en daar wordt het in Nederland een lastig verhaal. Nederland is tenslotte maar klein, in 3 a 4 uur ben je van noord naar zuid gereden.
Om in een hotel te overnachten is het een redelijke eis dat je niet op een tijd thuis kunt komen die rond je normale bedtijd ligt. Een skirm die om 1700 eindigt zal je hierdoor dus nooit kunnen gebruiken als excuus voor een hotel, eindigt het evenement pas om bv 1900 of later zou dit wel kunnen.
Verder zal je op een hotelkamer niet je koffer of foedraal mogen openen (je overnachting geld tenslotte als onderdeel van je vervoer en ten tijde van vervoer mag je je replica niet voorhanden hebben) en zal deze ook continu bij je moeten blijven. Je kunt dus geen hapje gaan eten terwijl de koffer op je kamer ligt. Dus eet wat op het evenement of stop om te tanken en koop een broodje.

Lang verhaal kort, ik denk dat het in principe mag met een goede reden maar dat 99% van de skirms in Nederland vroeg genoeg stoppen zodat dat niet als reden opgedragen kan worden.

Overnachting in een hotel in Nederland de nacht voor een evenement ga je nooit het belang van aan kunnen tonen.
 
In de letter van de wet:
Je mag alleen je aa tussen de volgende bestemmingen brengen: huis, buitenland, schietvereniging, onderhoud/verkooppunt met cat I erkenning, nabv geregistreerde onderhoud/event plaats.
De reis tussen 1 van deze 2 punten moet zo kort/snel mogelijk en mag niet met omwegen (m.u.v. overmacht als omleiding vanwege werkzaamheden of ongeval).

Bij een hotel stoppen is een omweg aangezien je toch moet afwijken van je route. En daarom dus niet toegestaan.
 
Dank voor de antwoorden. Dus ik kan eigenlijk het beste ff bij Gasselte in de auto op de parkeerplaats mijn ogen dicht doen. Dan ben ik nog niet onderweg :)
 
heel suf maar officieel is dat ook een nee als ik me niet vergis
 
Waarom zou dat niet mogen, je bent in principe nog op de skirm, met die reden zouden mensen ook niet mogen overnachten op een skirm locatie tijdens een meerdaagse skirm.
 
ik bedoelde hem meer in de zin van dat je technisch gezien aan je reis begint maar als het goed is valt een parkeer terein ook onder een orga

gewoon doen
 
ik bedoelde hem meer in de zin van dat je technisch gezien aan je reis begint maar als het goed is valt een parkeer terein ook onder een orga

gewoon doen

Ben het met je eens dat ergens langs de weg weer een grijs gebied is, maar op het terrein van de orga zelf nog zie ik het probleem niet. Soms moeten we ook niet al teveel vragen stellen XD.
 
  • Leuk
Waarderingen: chris93
Hallo,

ik heb me voor volgend jaar ingeschreven voor de skirm bij ACS op de 20e januari. Na de vorige keer daar was ik redelijk vermoeid. En dat heb ik goed gemerkt in de auto naar huis.

Is het toegestaan om op een hotelkamer te overnachten met een replica en gear in de kamer?

Vermoeidheid op de terugweg herken ik , tuurlijk ik ben 50+ en slaap met cpap i.v.m slaapaneu , dus ik ben bekent met het fenomeen vermoedheid , dus niet zomaar een beetje moe , mijn oplossing zou zijn probeer fitter te worden als je gezondheid dat toestaat , sportschool wandelen , gezond eten en langzaam nog wat conditie opbouwen dan rij je fluitend naar huis, ik zie te vaak op een skirm mensen die vanuit hun luie stoel en of pc als een dwaze door het bos heen denderen , ook nog eens te weinig water drinken en dan om 2 uur in de middag volledig uitgeteld zijn , je staat er ook vaak niet bij stil hoeveel je mee shouwt op een dag replica , magazijnen, side arm drinken ammo eten enz.

Dus mijn tip voor het nieuwe jaar is fitter worden , wellicht wat kilo,s er af en ik doe met je mee want bij mij is er ook winst te boeken op dat terrein .

Groet

Robin
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo en ChaoSState
Goeie vraag! Het antwoord is eigenlijk al gegeven. Officieel: nee.

Replica's mogen op het thuisadres van een NABV'er zijn, op een erkende skirmlocatie én op de locatie van een erkende shop. Het vervoeren van en naar een skirmlocatie of airsoftshop hoeft géén evenement voor aangemaakt te worden.

Ga je bij een vriend sleutelen? Maak dan wel een privé-evenement aan op MijnNABV. Ze keuren die binnen 24 uur goed, mits hij goed onderbouwd is en wettelijk is toegestaan (niet voor fictie-films, etc.).

Daarnaast mag een replica niet 'overnachten' op een locatie bij een Niet-NABV'er (ookal kun je daar wel een evenement voor aanmaken voor overdag). Dus je zou een event aan kunnen maken op een hotel-adres, en als je dat goed onderbouwd kán 'ie goedgekeurd worden. Echter, het overnachten mag niet, dus dan zou je alsnog 's nachts je replica naar huis moeten brengen ;)
 
Wat je wel kan doen als je bijvoorbeeld bij een weekend skirm bent. Is de replica's bij vrienden op locatie laten, en dan zelf gaan overnachten in hotel.

Maar het probleem zal meer liggen bij Thuis naar skirm of van Skirm naar thuis.. Daar is dit geen oplossing voor :p
 
Goeie vraag! Het antwoord is eigenlijk al gegeven. Officieel: nee.

Replica's mogen op het thuisadres van een NABV'er zijn, op een erkende skirmlocatie én op de locatie van een erkende shop. Het vervoeren van en naar een skirmlocatie of airsoftshop hoeft géén evenement voor aangemaakt te worden.......

je vergeet het in/uitvoeren (valt van/naar reizen skirm in het buitenland ook onder zie hier:
Artikel 17d
artikel 17a, eerste lid, voor het doen binnenkomen of doen uitgaan van airsoftapparaten die zodanig zijn verpakt dat zij niet voor onmiddellijk gebruik kunnen worden aangewend.

verder m.b.t. vervoer:
Artikel 17f
  • 1Van het verbod van artikel 13, eerste lid van de wet wordt voor het vervoeren van airsoftapparaten vrijstelling verleend aan personen die in de uitoefening van een beroep of bedrijf zaken vervoeren.
  • 2De vrijstelling in het eerste lid geldt slechts:
    • a.voor zover het vervoer plaats vindt in opdracht van degene die bevoegd is het airsoftapparaat voorhanden te hebben en te vervoeren;

    • b.indien de ontvanger bevoegd is het airsoftapparaat voorhanden te hebben; en

    • c.voor zover uit tijdens het vervoer aanwezige documenten blijkt dat aan de in het eerste lid, alsmede aan de in dit lid onder a en b genoemde voorwaarden is voldaan.
Artikel 17g
  • 1Van het verbod van artikel 13, eerste lid van de wet wordt voor het vervoeren van airsoftapparaten vrijstelling verleend aan personen in dienst van erkenninghouders.
  • 2De vrijstelling in het eerste lid geldt slechts indien:
    • a.het airsoftapparaten betreft waarop de erkenning betrekking heeft;

    • b.het vervoer plaatsvindt in opdracht van de erkenninghouder, dan wel de beheerder in het bedrijf waaraan de erkenning is verleend;

    • c.het vervoer noodzakelijk is voor de goede uitvoering van de handelingen waarop de erkenning betrekking heeft;

    • d.de erkenninghouder, onderscheidenlijk de beheerder bevoegd is de airsoftapparaten te vervoeren; en

    • e.uit tijdens het vervoer aanwezige documenten blijkt dat aan de in het eerste lid, alsmede aan de in dit lid onder a tot en met d genoemde voorwaarden is voldaan.
Dit is de wettekst. Hierop zijn de regels van de NABV gemaakt en evt verder beperkt/beter uitgelegd.

NABV statuten art 14 lid 3 of het NABV Huishoudelijk reglement art 21 lid 3
Leden die één of meerdere airsoftapparaten voorhanden hebben dienen:
b. tjdens het vervoer het airsoftapparaat zodanig te hebben ingepkt dat het niet voor onmiddelijk gebruik kan worden aangewend.
 
Laatst bewerkt:
Daarnaast mag een replica niet 'overnachten' op een locatie bij een Niet-NABV'er (ookal kun je daar wel een evenement voor aanmaken voor overdag). Dus je zou een event aan kunnen maken op een hotel-adres, en als je dat goed onderbouwd kán 'ie goedgekeurd worden. Echter, het overnachten mag niet, dus dan zou je alsnog 's nachts je replica naar huis moeten brengen ;)
Zelfs overnachten bij een NABV'er mag volgens de NABV niet gek genoeg. Is een oud ACN lid wel eens over gebeld. Die had het event ook wel een beetje ongelukkig benoemd waardoor het event opviel in de hele lijst ;)

Ben altijd wel benieuwd of de NABV hier een ontheffing voor krijgt bij First Look e.d.
 
waarom zou je niet bij een andere nabv lid mogen overnachten als je je AA in zijn opslag plaatst en je voor beide dagen een event aanmaakt met dat je daar naartoe gaat? en zou het wel mogen als je er voor die tijd naartoe gaat om hem voor €1 te verkopen en daarna voor hetzelfde bedrag terug zou kopen. het lijkt me namelijk niet echt een probleem want het is dan alsnog opgeslagen op de juiste manier en vervoert op de juiste manier.
 
Zelfs overnachten bij een NABV'er mag volgens de NABV niet gek genoeg. Is een oud ACN lid wel eens over gebeld. Die had het event ook wel een beetje ongelukkig benoemd waardoor het event opviel in de hele lijst ;)

Ben altijd wel benieuwd of de NABV hier een ontheffing voor krijgt bij First Look e.d.

Vreemd! ..Iets met Ribs ‘n Guns of zoiets was het, Jan? ;)

waarom zou je niet bij een andere nabv lid mogen overnachten als je je AA in zijn opslag plaatst en je voor beide dagen een event aanmaakt met dat je daar naartoe gaat? en zou het wel mogen als je er voor die tijd naartoe gaat om hem voor €1 te verkopen en daarna voor hetzelfde bedrag terug zou kopen. het lijkt me namelijk niet echt een probleem want het is dan alsnog opgeslagen op de juiste manier en vervoert op de juiste manier.

Haha! Dat lijkt me dan wel. Vreemd dat het bij een NABV’er niet mag overnachten zeg..
 
waarom zou je niet bij een andere nabv lid mogen overnachten als je je AA in zijn opslag plaatst en je voor beide dagen een event aanmaakt met dat je daar naartoe gaat? en zou het wel mogen als je er voor die tijd naartoe gaat om hem voor €1 te verkopen en daarna voor hetzelfde bedrag terug zou kopen. het lijkt me namelijk niet echt een probleem want het is dan alsnog opgeslagen op de juiste manier en vervoert op de juiste manier.

Vond ik dus ook ontzettend vreemd. Nergens staat vast gelegd van wie de AA's zijn. Ze kunnen allemaal van de NABV'er zijn waar ik overnacht. Zolang ze opgeslagen zijn op de correcte manier is er niets aan de hand. Ik meen dat ik de NABV hier ook een keer over heb zien communiceren.

En idd bigshot. Beer, ribs en airsoft oid. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris
Ga je bij een vriend sleutelen? Maak dan wel een privé-evenement aan op MijnNABV. Ze keuren die binnen 24 uur goed, mits hij goed onderbouwd is en wettelijk is toegestaan (niet voor fictie-films, etc.).

Vraag, hoe zit het met sleutelen op een adres van een niet-NABVer? Dit daar ik thuis in Amsterdam niet al het benodigde gereedschap heb en hier geen ruimte (lees grote afgesloten tuin die aan de eisen voldoet verder) om te testen. Op de NABV website en met google kon ik dit niet goed vinden.
 
Vraag, hoe zit het met sleutelen op een adres van een niet-NABVer? Dit daar ik thuis in Amsterdam niet al het benodigde gereedschap heb en hier geen ruimte (lees grote afgesloten tuin die aan de eisen voldoet verder) om te testen. Op de NABV website en met google kon ik dit niet goed vinden.

Gewoon toegestaan hoor! Als je dat netjes omschrijft in je aanmelding, is dat geen enkel probleem.
 
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman