Hopup Issues :l

Ik heb ook (in mijn geval double feed) problemen sinds ik een maple leaf macarone 50' in mijn Classic Army M4 EC2 heb gezet. Geen idee waardoor dat komt. Misschien is deze bucking iets te zacht??

Geen idee, ik heb nu dat hij om en om feed en niet feed. Ik heb nu een Prommy (Purple volgensmij) gekocht. Ben benieuwd of dit beter werkt.
 
Double feeds komt doordat de nozzle naar achteren komt te staan na de cycle, wat relatief normaal is als je bekijkt hoe de nub voor de tappet plate is gestationeerd op de sector gear tov de tanden. Als de bucking lips niet genoeg druk geven dan wordt een bb door de mag spring voorbij de feeding lips gedrukt en de tweede komt voor de nozzle te liggen die normaal de bb feed. Dit is te fixen door een laagje teflon tape rond de feeding lips te doen zodat deze meer druk geeft en er geen bb zomaar langs kan vallen.

Mis feeding kan een nozzle issue zijn door bijv. lengte (is deze aftermarket?), maar kan ook aan de hop up en mag liggen (verschillende mags geprobeerd?, al mags bewogen?) of het ergste geval de hop up chamber zelf.
 
Mis feeding kan een nozzle issue zijn door bijv. lengte (is deze aftermarket?), maar kan ook aan de hop up en mag liggen (verschillende mags geprobeerd?, al mags bewogen?) of het ergste geval de hop up chamber zelf.

Ik heb inderdaad een aftermarket Nozzle in de gearbox zitten. maar ik denk niet dat die het probleem is. Of tenminste dat hoop ik :)
Ik ga even proberen of de Bucking verschil maakt, anders ga ik komende skirm even magazijnen testen van mensen. Het is iritant dat hij af en toe niet feed, maar het is geen ramp. Eerst even alle makkelijke en goedkope opties uitsluiten, daarna ga ik wel kijken naar de duurdere opties.Ben van plan om een Prowin in de Am013 te zetten, maar daar wacht ik nog even mee..

Bedankt voor de tips!
 
Stock nozzle opgemeten tov de aftermarket? letterlijk 0.1mm kan uitmaken, was iemand met feeding problemen op een M249, 0.1mm minder en alles was weg, zelfde geldt voor de Specna Arms, M4 at 21.4 mm geeft feeding issues, 21.0 mm Mp5k nozzle en je hebt nul feeding issues. #lengthmatters XD. Ik zou dat eerst checken is goedkoopste fix. Idd eerst goedkope dingen proberen voordat je dure items gaat kopen. Dunno waar je woont maar heb nog een prowin liggen die je kan lenen om te proberen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo
Naast de lengte van de nozzle zoals @Rebelattack al aangeeft heb ik ondervonden dat misfeeds ook veroorzaakt kunnen worden doordat de bucking (en dan met name de lip) te ver uitsteekt in de feedtube van de hopup unit. Dus dat wanneer in van onderen in je hopup unit kijkt je de lip van de bucking ziet zitten.

Dit kan komen doordat je bucking niet ver genoeg over je barrel heen zit of omdat je barrel te ver in de hopup unit zit.
 
Stock nozzle opgemeten tov de aftermarket? letterlijk 0.1mm kan uitmaken, was iemand met feeding problemen op een M249, 0.1mm minder en alles was weg, zelfde geldt voor de Specna Arms, M4 at 21.4 mm geeft feeding issues, 21.0 mm Mp5k nozzle en je hebt nul feeding issues. #lengthmatters XD. Ik zou dat eerst checken is goedkoopste fix. Idd eerst goedkope dingen proberen voordat je dure items gaat kopen. Dunno waar je woont maar heb nog een prowin liggen die je kan lenen om te proberen.

Volgensmij was hij iets langer dan de vorige, dus dat kan een probleem zijn.... Maar eerst even de bucking testen :) En ik woon in Uden Noord-brabant en ben de 15e bij critical hit te vinden.

Naast de lengte van de nozzle zoals @Rebelattack al aangeeft heb ik ondervonden dat misfeeds ook veroorzaakt kunnen worden doordat de bucking (en dan met name de lip) te ver uitsteekt in de feedtube van de hopup unit. Dus dat wanneer in van onderen in je hopup unit kijkt je de lip van de bucking ziet zitten.

Dit kan komen doordat je bucking niet ver genoeg over je barrel heen zit of omdat je barrel te ver in de hopup unit zit.

Dat was inderdaad het probleem in het begin. Toen heb ik de bucking korter gemaakt en daardoor feeden hij een stuk beter. Daarvoor feeden hij namelijk helemaal niks... Alleen heb ik erondertussen al best veel afgehaald waardoor ik nu dus een andere bucking wil gaan testen.



bedankt voor de tips allemaal! :)
 
Heb ook in mijn Specna een nieuwe gearbox gezet. Was gearbox van APS. Wat bleek dat nozzle te lang was waardoor hij continue misfeed.Combinatie van originele hop-up unit en APS gearbox werkt prima. Zodra je hop up vervangt dan begint ie problemen te geven. In ieder geval had ik in mijn APS Replica nieuwe hop-up toen schoot ie niet meer. Zodra nozzle vervangen was waren problemen opgelost.