Hopup Issues :l

hiero:https://unit13shop.eu/nl/m4/lonex-flash-magazine-for-m4-series-360-rounds/a-22230-20000115

mijn theorie achter highcaps is deze: wat is het verschil tussen iemand met 5 midcaps en iemand met 2 highcaps.
als je meer kan vinden dan het is stiller en bij midcaps moet je meer herladen/ kan beter feeden dan ben je goed bezig

Thanks, die 2 punten zijn inderdaad de enige punten die ik zou kunnen maken :p Maar ik speel liever met Midcaps voor meer realisme, en ik ben niet van het sprayen. Dus dan heb ik genoeg aan 4 midcaps en als het moet kan ik ze snel even optoppen en weer door gaan.
 
Begadi heeft goedkope amoeba mags. Heb ze in 4 verschillende replicas gehad en feeden als een trein
 
Een stukje klittenband in je magwel doet ook wonderen tegen speling. Daar kan je ook gelijk je mag een kant mee op duwen. Als je je mag naar voren moet duwen, plak je je klittenband aan de achterkant van je magwel :)

Mijn g&p heeft ook een stukje in de magwel zitten tegen de speling
 
Begadi heeft goedkope amoeba mags. Heb ze in 4 verschillende replicas gehad en feeden als een trein
Heb jij dan de versie met Dummy rounds? Of zonder, want die zonder dummy rounds heb ik al. Maar die feeden dus helemaal niet.

Een stukje klittenband in je magwel doet ook wonderen tegen speling. Daar kan je ook gelijk je mag een kant mee op duwen. Als je je mag naar voren moet duwen, plak je je klittenband aan de achterkant van je magwel :)

Mijn g&p heeft ook een stukje in de magwel zitten tegen de speling

Hmm, dat klikt ook goed voor de langere termijn! Ga ik dat is even proberen. Bedankt voor de tip!
 
Update: Ik heb nog even wat meer getest met de amoeba midcaps. Alle magazijnen feeden als ik ze extra aanduw. Eventueel klitteband kan dit oplossen hoop ik. Maar wat ik merk met highcap is dat deze goed feed en als de opgedraaide BB's bijna opzijn dat hij gaat misfeeden, waarschijnlijk door gebrek aan druk ofzo. Bij de midcaps gaat het minder goed, als ik ze aanduw feeden ze maar krijg ik op semi ongeveer 2 feeds en dan 2 mis feeds enz. En na ongeveer 50 van de 130 BB's feed hij bijna niet meer wederom gebrek aan druk denk ik. heeft iemand een idee of oplossing? :) hopelijk is dit het laatste probleem.

En het vermiste onderdeel is gevonden! Heb even met Ares Amoeba contact opgenomen en hij hoort tussen de Gearbox en Upperreciever. Ik ga die er even inzetten maar ik denk niet dat dat verschil gaat maken voor het feeden.

Ook is er nog een klein probleempje, mijn motor connector gaat regelmatig los. Waardoor ik de motor plate er weer af moet draaien terug moet duwen en weer terug draaien. Thuis irritant maar geen probleem, alleen in het veld is dit wel een probleem.
 
Hey niels,

Die motor conector gewoon even een beetje dicht klemmen met een tang.
Niet te veel maar gewoon dat ie wat strakker er op komt.
 
Ik heb even contact opgenomen met de FB groep Amoeba Owners! En daar hadden ze het antwoord, gewoon de feeding lips van mijn bucking iets afgesneden en hij feed perfect. Helaas alleen nog het probleem met de magazijnen die niet ver genoeg erin zijn komen, maar klitteband is onderweg :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Hé Niels, zelf heb ik een helse zoektocht meegemaakt naar het juiste magazijn voor mijn G&G GC16 Warthog. Ik had de originele G&G Midcaps (http://www.com-bat.nl/mid-cap/542-gg-m4-120rds-zwart-polymeer.html) en die voelen heel degelijk aan en wobbelen totaal niet. Echter, ik kreeg steeds meer last van feeding-problemen. Heb toen van iemand de Amoeba (http://www.com-bat.nl/mid-cap/193-ares-m4-midcap-140rds.html) geleend en dat loste voor mij alles op.

Maar, zo zie je maar weer dat het echt per replica, per magazijn en per hopup verschilt. Het is inderdaad echt even proberen hoe/wat voor jou het beste werkt.

Uiteindelijk heb ik mijn hopup vervangen (Stock G&G naar Lonex) en dat gaf voor mij de oplossing waardoor nu werkelijk alles feed, wat heerlijk is uiteraard!

Wat ik me wel nog kan herinneren bij mijn zoektocht is dat op de website van Begadi een waarschuwing staat dat de Amoebas niet altijd feeden, maar er een oplossing voor is. Kijk eens of dat jou helpt:
https://www.begadi.com/catalog/sheets/begad-docs-ares-amoeba-midcap-modification-de.pdf

Succes man!
 
Ik heb even contact opgenomen met de FB groep Amoeba Owners! En daar hadden ze het antwoord, gewoon de feeding lips van mijn bucking iets afgesneden en hij feed perfect. Helaas alleen nog het probleem met de magazijnen die niet ver genoeg erin zijn komen, maar klitteband is onderweg :)

Fijn dat je een oplossing hebt gevonden, en deze ook met ons deelt :).

Mooie bijkomstigheid dat het een relatief makkelijke oplossing is ;)
 
Hé Niels, zelf heb ik een helse zoektocht meegemaakt naar het juiste magazijn voor mijn G&G GC16 Warthog. Ik had de originele G&G Midcaps (http://www.com-bat.nl/mid-cap/542-gg-m4-120rds-zwart-polymeer.html) en die voelen heel degelijk aan en wobbelen totaal niet. Echter, ik kreeg steeds meer last van feeding-problemen. Heb toen van iemand de Amoeba (http://www.com-bat.nl/mid-cap/193-ares-m4-midcap-140rds.html) geleend en dat loste voor mij alles op.

Maar, zo zie je maar weer dat het echt per replica, per magazijn en per hopup verschilt. Het is inderdaad echt even proberen hoe/wat voor jou het beste werkt.

Uiteindelijk heb ik mijn hopup vervangen (Stock G&G naar Lonex) en dat gaf voor mij de oplossing waardoor nu werkelijk alles feed, wat heerlijk is uiteraard!

Wat ik me wel nog kan herinneren bij mijn zoektocht is dat op de website van Begadi een waarschuwing staat dat de Amoebas niet altijd feeden, maar er een oplossing voor is. Kijk eens of dat jou helpt:
https://www.begadi.com/catalog/sheets/begad-docs-ares-amoeba-midcap-modification-de.pdf

Succes man!

bedankt voor de tips! Ik zal zeker even gaan kijken naar de magazijnen. Maar gelukkig heb ik alles kunnen fixen met het korter maken van de lipjes. Toch grappig dat 1 mm plastic zulke grote problemen veroorzaakt!

Over dat probleem van de amoeba's wist ik nog niet, ik zal even kijken of ik dit ook moet gaan toepassen!

Fijn dat je een oplossing hebt gevonden, en deze ook met ons deelt :).

Mooie bijkomstigheid dat het een relatief makkelijke oplossing is ;)

Ja klopt, dat zo iets kleins toch grote problemen veroorzaakt. Ik had op het punt gestaan om een andere hopup te gaan kopen, maar dat is gelukkig niet meer nodig. Scheelt weer wat geld wat naar de Hi capa kan gaan :)
 
Heb jij dan de versie met Dummy rounds? Of zonder, want die zonder dummy rounds heb ik al. Maar die feeden dus helemaal niet.





Hmm, dat klikt ook goed voor de langere termijn! Ga ik dat is even proberen. Bedankt voor de tip!

Zonder dummie rounds. De plastic mag met een magpull eraan. Zijn in een vfc scar gegaan, amoeba honeybadger, tippmann, aps m4 (11.1 lipo en high speed motor hielden ze zelfs bij). Jammer dat ze bij jou niet feeden want zijn over t algemeen goede mags
 
Zonder dummie rounds. De plastic mag met een magpull eraan. Zijn in een vfc scar gegaan, amoeba honeybadger, tippmann, aps m4 (11.1 lipo en high speed motor hielden ze zelfs bij). Jammer dat ze bij jou niet feeden want zijn over t algemeen goede mags

Hey, ondertussen heb ik dus die bucking korter gemaakt en alles feed weer. Dus het lag niet aan de magazijnen! :)
 
https://www.airsoftcenter.nl/amoeba-magazijn-m4-midcap-140rds-s-class?search=Amoeba magazijn&description=true

Deze magazijnen zonder de dummie kogels. Je hebt ook de Amoeba magazijnen met Dummie kogels en die zijn intern beter.

Sorry, maar wat een bs. Ik gebruik de sportline mags en voor 4.70 per magazijn heb ik er geen enkel probleem mee. En zover ik kan zien is de proline, met de dummy rounds achter een doorzichtig stukkie plastic, exact hetzelfde.. op de dummy rounds na..
 
Sorry, maar wat een bs. Ik gebruik de sportline mags en voor 4.70 per magazijn heb ik er geen enkel probleem mee. En zover ik kan zien is de proline, met de dummy rounds achter een doorzichtig stukkie plastic, exact hetzelfde.. op de dummy rounds na..

Zelf geen ervaring mee, dit is wat ik gelezen heb op andere topics op dit forum. Dus kan best zijn dat het voor jou werk, hoeft nog niet te betekenen dat het voor iedereen werkt.
 
Same here, gebruik al tijden de sports line zonder problemen.
Heb beide mags open naast elkaar gehad maar zag inwendig geen verschil.
 
  • Leuk
Waarderingen: campesteijn
Hmm, bedankt voor de tips! Ik zal even gaan kijken ik heb namelijk wel wat feeding problemen met mijn replica. Dit heb ik eigenlijk sinds ik een Maple Leaf macrone erop heb gezet. Ook als ik schiet moet ik het magazijn constant aanduwen omdat hij anders niet feed. Ik heb een chrono en daarmee schiet hij eigenlijk constant tussen de 353 en 358. Maar ik zal het nog eens gaan testen met .25's

Ik heb ook (in mijn geval double feed) problemen sinds ik een maple leaf macarone 50' in mijn Classic Army M4 EC2 heb gezet. Geen idee waardoor dat komt. Misschien is deze bucking iets te zacht??