Hopup Issues :l

NielsHoffland

Well-Known Member
27 jul 2017
1.148
490
Trophies
23
Hallo iedereen!

Na het fiasco met de Gearbox doet alles het weer en is als nieuw nog bedankt Valmijaan Ik ging net even test schieten om de hopup en scope aftestellen alleen had ik ineens geen hopup effect meer, de BB's bogen na een meter of 10 sterk af naar beneden. Na het bijdraaien van de hopup in beide richtingen zag ik geen verschil. Ik heb nu de hopup uitelkaar gehaald en goed schoon gemaakt incl de barrel. Na het inelkaar zetten en invetten van de Bucking met plastic lubricant spray van Nuprol heeft de hopup weer effect, alleen heb ik nu een ander probleem. De BB's die uit de barrel komen schieten meteen naar links en omhoog dit gebeurd vaak in salvo's dus een paar BB's schiet hij strak 60M en de andere gaan naar de maan.:confused:
 
Heb je een chrono? En doet het probleem zich ook voor bij single shot?

Ik verwacht namelijk dat de BBs die richting de maan gaan een veel lagere FPS hebben. Daardoor krijgen ze overhop.

Wat meer informatie kan helpen
-heb je dit met alle magazijnen (en merken) ?
-Vol en leeg?
-En Tijdens Naar voren en achter duwen?
 
in salvo's naar de maan hmm
Klinkt voor mij als een luchtlek vanwege wat evil aangeeft
Effe alles goed nalopen lijkt me het handigst hiero
 
Heb je een chrono? En doet het probleem zich ook voor bij single shot?

Ik verwacht namelijk dat de BBs die richting de maan gaan een veel lagere FPS hebben. Daardoor krijgen ze overhop.

Wat meer informatie kan helpen
-heb je dit met alle magazijnen (en merken) ?
-Vol en leeg?
-En Tijdens Naar voren en achter duwen?


Hmm, bedankt voor de tips! Ik zal even gaan kijken ik heb namelijk wel wat feeding problemen met mijn replica. Dit heb ik eigenlijk sinds ik een Maple Leaf macrone erop heb gezet. Ook als ik schiet moet ik het magazijn constant aanduwen omdat hij anders niet feed. Ik heb een chrono en daarmee schiet hij eigenlijk constant tussen de 353 en 358. Maar ik zal het nog eens gaan testen met .25's
 
Net even getest en een aantal antwoorden op je vragen en nu schoot hij redelijk stabiel 325FPS met .25. Ik heb ongeveer 250BB's geschoten en een aantal daarvan door de chrono. Hij bleef dus stabiel 325 met af en toe een daling naar 250FPS dus dat kan een BB zijn die naar de maan gaat. Alleen tijdens het schieten gaan de BB's alle kanten op in Fullauto in semi valt het wel mee en lijken ze redelijk recht te vliegen met af en toe uitschieters.

Andere magazijnen heb ik niet zo veel, ik heb Specna arms magazijnen maar die feeden totaal niet ook niet als ik de magazijnen beweeg en aandruk. Een ander magazijn die wel een beetje feeden gingen na mijn idee de BB's nog veel meer alle kanten op. De enige mag die redelijk feed is de meegleverde Hi-cap van Amoeba. Ik ben nog van plan om de goede Amoeba Midcaps te kopen heb namelijk perongeluk de verkeerde en dus slechte amoeba midcaps besteld en die feeden totaal niet.

Het maakt geen verschil of ik een vol magazijn erin doe of eentje die bijna leeg is.

Als ik BB's wil feeden moet ik het magazijn naar achter en omhoog duwen, naar voren heeft geen effect.
 
invetten van de Bucking met plastic lubricant spray van Nuprol heeft de hopup weer effect.:confused:
Ik heb altijd geleerd dat je geen vet in de barrel wilt hebben. Is dit geen onderdeel van het probleem?
 
Ik heb altijd geleerd dat je geen vet in de barrel wilt hebben. Is dit geen onderdeel van het probleem?

Hmm, ik hoor daar altijd verschillende dingen over. Mensen die alleen de bucking insmeren, of inderdaad helemaal niks. Ik heb alleen de buitenkant gedaan maar ik kan het altijd even proberen. :)
 
Probeer eens de hopup en alles uit elkaar alles schoobmaken incl de barrel en dan alles weer in elkaar.
Op de bucking inderdaad niet veel silicone gebruiken, klein beetje aan de buiten kant.
 
Probeer eens de hopup en alles uit elkaar alles schoobmaken incl de barrel en dan alles weer in elkaar.
Op de bucking inderdaad niet veel silicone gebruiken, klein beetje aan de buiten kant.

Oke, zal het gaan proberen.


Btw wat ik vergeten was te vermelden en wel belangrijk is denk ik. Ik kan in mijn Hopup geen andere Nub plaatsen, hij heeft namelijk een voorgevormde hopup arm. Dus zonder veel DIY werd zal de speciale mapleleaf nub niet erop kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Zou misschien een andere Hopup werken? Een waar ik dus wel de Nub van mapleleaf in kan leggen. Ik heb op internet gezien dat heel veel mensen in de AM-013 een Prowin gebruiken.
 
Zou misschien een andere Hopup werken? Een waar ik dus wel de Nub van mapleleaf in kan leggen. Ik heb op internet gezien dat heel veel mensen in de AM-013 een Prowin gebruiken.
Heb je nog een back-up liggen waar je de hop-up van over kan zetten? Dan kan je dat testen. Is een paar minuten werk om over te zetten :)
 
Heb je nog een back-up liggen waar je de hop-up van over kan zetten? Dan kan je dat testen. Is een paar minuten werk om over te zetten :)

Nee helaas niet, ik heb maar 1 M4, de andere hopup die ik heb is van een sniper. En dat past niet helemaal :p
 
Update: Ik heb de hele hopup uitelkaar gehaald en schoongemaakt, daarna alles inelkaar gezet zonder enige smering. Alles lijkt weer als normaal zolang ik met .25 schiet dus ik ben tevreden. Alleen zijn de groupings niet super maar goed als ik Full auto schiet, maar dat gebruik ik toch meestal niet. Jammer genoeg feeden mijn magazijnen behoorlijk slecht behalve de stock Hicap. Dus ik moet een paar van die goede Amoeba magazijnen hebben, weet iemand een site waar deze goedkoop te krijgen zijn?

Het probleem wat ik met de magazijnen heb is dat ze niet ver genoeg in mijn replica zitten. Dus ik moet magazijnen er nog extra induwen zodat ze goed feeden en bij Midcaps feed het totaal niet. Iemand ideeén? :)
 
ehh je mag release checken en op skirms vragen of je mags mag testen en effe googlen op je replica/mag compability

verder kan je nog tape om je mags doen.
tot slot als je je groopings te groot vind en je weet dat alles echt goed schoon is heb je aan maple leaf/edgi/prometheus leuke barrels
 
ehh je mag release checken en op skirms vragen of je mags mag testen en effe googlen op je replica/mag compability

verder kan je nog tape om je mags doen.
tot slot als je je groopings te groot vind en je weet dat alles echt goed schoon is heb je aan maple leaf/edgi/prometheus leuke barrels

Ik heb bij Critical hit de amoeba midcaps van Michiel geleend om even mee te schieten. Het leek erop dat die wel goed feeden, dus die wil ik graag kopen. Alleen kan ik ze alleen vinden voor 15 euro of meer per stuk en ik heb gehoord dat ze veel goedkoper zijn in italié. Maar ik heb nog geen site gevonden. Ik had midcaps gevonden maar dat bleken de slechte amoeba midcaps te zijn dus die worden momenteel weer terug gestuurd.

Die amoeba highcap die meegeleverd is zit behoorlijk los in de behuizing. ik kan mij niet herrineren dat dat in het begin ook al was. Zijn er eventuele componenten die hier voor zorgen? Die misschien niet goed zijn geinstalleerd of defect zijn. Ik heb namelijk nog steeds 1 onderdeel over waar ik geen idee van heb waar het moet.

Over die tape lijkt mij niet ideaal er is namelijk behoorlijk was speling en ik ben bang dat die tape na 1 of 2 reloads er gewoon weer vanaf is.

Ik zal even een foto maken van het component en een filmpje van de speling.
 
Wat zijn de "slechte" amoeba mid caps? Ik bedoel amoeba maakt meerdere dus beetje moeilijk het te begrijpen. Je hebt de plastic Amoeba mags met een rubberen uitsteeksel voor sneller wisselen van mags, zijn dit de slechtere, want daar heb ik echt nog geen problemen mee gehad.
 
Wat zijn de "slechte" amoeba mid caps? Ik bedoel amoeba maakt meerdere dus beetje moeilijk het te begrijpen. Je hebt de plastic Amoeba mags met een rubberen uitsteeksel voor sneller wisselen van mags, zijn dit de slechtere, want daar heb ik echt nog geen problemen mee gehad.

https://www.airsoftcenter.nl/amoeba...class?search=Amoeba magazijn&description=true

Deze magazijnen zonder de dummie kogels. Je hebt ook de Amoeba magazijnen met Dummie kogels en die zijn intern beter.
 
dat was mijn gedachte ook een beetje iets te variabel

die tape is een tijdelijk iets voor wanneer je wat heb gevonden ;)(of in mijn geval blijvend omdat ik geen feeding issues wil)
voor zover ik weet slijt alles in dus ook je mag insert kan je niet veel aan doen.

ik zelf heb lonex flash mags en die feeden aardig wat miss ook handig om eens naar te kijken
 
dat was mijn gedachte ook een beetje iets te variabel

die tape is een tijdelijk iets voor wanneer je wat heb gevonden ;)(of in mijn geval blijvend omdat ik geen feeding issues wil)
voor zover ik weet slijt alles in dus ook je mag insert kan je niet veel aan doen.

ik zelf heb lonex flash mags en die feeden aardig wat miss ook handig om eens naar te kijken

Heb je een linkje naar die mags? Misschien toch interresant al ben ik niet zo'n fan van Hi-caps