hoe zien jullie eruit?

Olivier Duijvesteijn

Well-Known Member
7 jan 2019
315
36
Trophies
7
ik zou het leuk vinden als beginnend airsofter om een te zien hoe jullie er uit zien in vol tenue zodat ik weet wat er zoal gebruikt word aan kleuren en combinaties dus kom maar op met die foto's
 
  • Leuk
Waarderingen: Goovscoov en RG.
IMG_0726.JPG


Dit is mijn enige foto waar je echt een groot deel van mijn outfit kan zien. Vanaf komende week in Pencott Greenzone te bewonderen overigens dus in deze oufit ga je me niet snel meer tegenkomen op het veld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Goovscoov
Mijn uitrusting en replica's zijn gebaseerd/geïnspireerd op de TF55 (zie patches) van de Korps Commando Troepen. Load-out is nog niet af. Er komt nog een helm en comss aan en mijn replica's krijgen nog mooie attachments en andere kleuren. Ik wil naar een zwart/coyote tan mix voor mijn replica's. Je zal merken dat je nooit klaar bent met je outfit haha! Maar op het moment:
48922708_925486300992053_1965830613260828672_o.jpg
49566348_925488904325126_7776254966213115904_o.jpg
49132545_925485527658797_4462518943789088768_o - Copy.jpg
 
Laatst bewerkt:
Tja, verschillende mogelijkheden bij mij maar ga meestal als sniper. Hier wat foto's van verschillende danstenue versies.

1) Als struik verkleed.
2) In Joegoslavisch Mountain Pattern tenue.
3) In English Oak a la Billy Bob Joe met shotgun.
4) Nog een keer maar met MP-5.
5) Tenue zwart met team HRT (CQB) bij H.E.L.-shooter.
6) FIOD CQB tenue.
7) In tenue van de Frisian Defense Forces met een Galil.

46495572_1961217580660055_1628762095266824192_n.jpg

13903399_10205237356732053_2437711529529234660_n.jpg
23622313_1505073202941164_7287786782261116279_n.jpg
21765240_10207929996806372_570732915914166951_n.jpg
15055810_10205902616683136_8027355745047480377_n.jpg
GEDC0055.JPG
33444.JPG
 
Heel leuk om te zien! Bedankt begin maar eens met een camo broek als ze mijn maat hebben en een zwart vest.

Wat is trouwens beter hand replica op je borst/buik of been holster
En qua hoofddeksel zie ik helmen en petten is hier wat verplicht of is dat een keus die bij de outfit past
 
  • Leuk
Waarderingen: Bartb112
Heel leuk om te zien! Bedankt begin maar eens met een camo broek als ze mijn maat hebben en een zwart vest.

Wat is trouwens beter hand replica op je borst/buik of been holster
En qua hoofddeksel zie ik helmen en petten is hier wat verplicht of is dat een keus die bij de outfit past

Ik heb zelf mijn sidearm aan een riem hangen in mijn zij. Dat werkt prima voor mij, alleen heb ik nooit iets anders geprobeerd. Qua verplichtingen ben je alleen verplicht om een goedgekeurde veiligheidsbril te dragen.
 
Heel leuk om te zien! Bedankt begin maar eens met een camo broek als ze mijn maat hebben en een zwart vest.

Wat is trouwens beter hand replica op je borst/buik of been holster
En qua hoofddeksel zie ik helmen en petten is hier wat verplicht of is dat een keus die bij de outfit past

Ongetwijfeld zullen ze een broek in je maat hebben ;)

Sidearm op borst/buik/been is meer persoonlijke voorkeur, wat voor jou het beste werkt. Voor mij werkt het beste aan mijn battle belt ipv een beenholster.
Hoofdbescherming oid, is in Nederland vaak ook persoonlijke voorkeur en niet perse verplicht.
 
Laatst bewerkt:
Buitenom een goedgekeurde bril zijn er weinig regels qua uitrusting. Bespaar in ieder geval niet op oogbescherming en schoeisel. Verder is alles persoonlijke keuze really.
 
  • Leuk
Waarderingen: Olivier Duijvesteijn
Raad zelf altijd wel een helm en mondbescherming aan mocht je CQB gaan doen. Gaat toch iets harder dan outdoor. Hoewel ik outdoor ook al menig tandje heb zien sneuvelen.
 
Raad zelf altijd wel een helm en mondbescherming aan mocht je CQB gaan doen. Gaat toch iets harder dan outdoor. Hoewel ik outdoor ook al menig tandje heb zien sneuvelen.
Waarom gaat cqb (wasr staat dat voor),harder dan outdoor? En ik draag een bril dus zoek ook iets wat dan past op later moment wil ik een inzet op sterkte nemen
 
Cqb staat voor Close quater battle.
Of te wel op korte afstand gevechten.

In airsoft taal betekent dat dus dat je meestal een kleiner speelveld hebt, wat meestal uit kleine opgezette huisjes bestaat met veel cover er tussen.

De kans dat je hier op korte afstand voor je knar word geknald is redelijk groot.
Gezicht masker is hier dus sterk aan te raden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Olivier Duijvesteijn
Cqb staat voor Close quater battle.
Of te wel op korte afstand gevechten.

In airsoft taal betekent dat dus dat je meestal een kleiner speelveld hebt, wat meestal uit kleine opgezette huisjes bestaat met veel cover er tussen.

De kans dat je hier op korte afstand voor je knar word geknald is redelijk groot.
Gezicht masker is hier dus sterk aan te raden.
Ik begrijp
 
Momenteel geen foto's beschikbaar, maar ben zelf voor een heel budget gear setje gegaan. FMA Helmet en Primal Gear plate carrier van Gunfire en zwarte broek, schoenen en shirt. Kwam uit op ongeveer 150,- en perfect geschikt voor CQB

Als ik binnen speel ga ik meestal voor een beenholster, daar draag ik dan ook de pouches voor m'n pistol (aangezien de vest heel klein is). Maar als ik sidearm only speel draag ik 'm gewoon op een riem. Voor buiten heb ik hem meestal op m'n vest hangen.

Zoals al veel vermeld is een goede bril zeer belangrijk, vergeet ook geen mondmasker (tenminste, als je geen tanden wilt verliezen) en binnen ook nog iets op je hoofd zetten (eventueel kan een muts hier ook de job klaren). Schoeisel is ook belangrijk, niet alleen buiten maar ook binnen kan dit goed van pas komen.

Ik ben zelf ook nog maar een maandje geleden begonnen en heb al enkele skirms gedaan, en in mijn eerste maand toch al een pittig bedrag gespendeerd aan 5 replica's en heel wat gear. Ik gebruik niet vaak alles, maar neem vaak wel iemand mee en dan is een 2e setje altijd wel handig.

Veel plezier met het airsoften :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Olivier Duijvesteijn
Raad zelf altijd wel een helm en mondbescherming aan mocht je CQB gaan doen. Gaat toch iets harder dan outdoor. Hoewel ik outdoor ook al menig tandje heb zien sneuvelen.
Goede tip inderdaad! Draag altijd voldoende gezichtsbescherming naast de verplichte oogbescheriming, of het nu gaat om indoor of outdoor. Dit kan beginnen bij een simpele pet en balaklava tot een volledig masker. Een Mesh-mask is aan te raden, zoiets moet je
in je standaard uitrusting mee naar het veld nemen vind ik. Ik heb er zelf ook altijd een bij in mijn tas.

Echter draag ik outdoor vrijwel nooit mijn mesh-mask. Maar om mijn tanden te beschermen heb ik dan een mondbeschermer in van SISU. Deze kan je heel makkelijk ten alle tijden zelf op maat maken. Ik heb zelf de 1.6mm. Deze voel je nauwelijks zitten en is erg comfortabel en je kan er gewoon mee praten en drinken.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Olivier Duijvesteijn
Ik heb zelf ook een bitje maar ik vraag me toch af of dat genoeg is mocht ik daar geraakt worden. Bovendien is het alleen de bovenkant van mijn gebit. Het bitje wat ik draag is van hard materiaal en moest ik voorheen 's nachts dragen ivm mijn beugel en is dus speciaal gemaakt voor mijn gebit (dus ideaal).

Ik heb zelf een bivakmuts de kans gegeven maar ik krijg het meteen al veel te warm.
 
  • Leuk
Waarderingen: Goovscoov