Hoe betrouwbaar zijn de Joulemetingen van webshops?

Kwakeendje

New Member
12 apr 2020
2
0
Trophies
1
Beste lezer,

Ik wil beginnen met airsoft, en specifiek een eerste AEG kopen. Mijn probleem is alleen dat je bij online webshops (vooral shogun) vaak een range ziet, zoals 330-370fps, maar met 1.1 Joule. Mijn vraag is dus of deze metingen vaak accuraat en up to date zijn (met .3g BBs dus), en zo niet, hoe ik er anders achter kan komen.

Mvg,
Kwakeendje
 
De metingen zoals opgegeven op websites beschouw ik als vrijwel 0% betrouwbaar zonder schriftelijke garantie. Zeker als de opgegeven waardes tegen het randje aan zitten.

Als je iets op het oog hebt is het beter om eerst (online) reviews/gebruikers ervaringen op te zoeken.
 
Hangt ook van het merk af. Een Tokio Marui zal altijd rond de 0.9 joule zitten. Vooral bij gbb of co2 moet je de joule of fps waarden met een korrel zout nemen.
Een kleine tip, mocht je een replica willen kopen, koop niet bij Shogun, bagger service. Mocht je een replica op het oog hebben of hulp nodig hebben met zoeken, stuur mij maar een pm. Dan help ik je wel.
 
Hangt ook van het merk af. Een Tokio Marui zal altijd rond de 0.9 joule zitten. Vooral bij gbb of co2 moet je de joule of fps waarden met een korrel zout nemen.
Een kleine tip, mocht je een replica willen kopen, koop niet bij Shogun, bagger service. Mocht je een replica op het oog hebben of hulp nodig hebben met zoeken, stuur mij maar een pm. Dan help ik je wel.

Erg bedankt! Ik zit nu te kijken naar de betaalbare (210-230) specna arms modellen, vanwege de makkelijk uitwisselbare veren, en zie dat die met een van de inbegrepen veren 310 FPS halen. Volgens mij met .2g. is dit dan met .3g bbs onder de 1.2 Joule? Of hoe kan ik daar makkelijk achter komen zonder het apparaat zelf te hebben?

Opnieuw erg bedankt voor alle hulp!
 
Erg bedankt! Ik zit nu te kijken naar de betaalbare (210-230) specna arms modellen, vanwege de makkelijk uitwisselbare veren, en zie dat die met een van de inbegrepen veren 310 FPS halen. Volgens mij met .2g. is dit dan met .3g bbs onder de 1.2 Joule? Of hoe kan ik daar makkelijk achter komen zonder het apparaat zelf te hebben?

Opnieuw erg bedankt voor alle hulp!

Als het goed is komen die onder de 1.2 joule uit.
Specna arme zijn mooie beginner replicas. Ze hebben ook een lijn waarin een gate titan inzit. Die zijn iets duurder, maar ook het geld waard. Een gate titan is goede mosfet met mooie opties en features erin.
 
Also koop die gewoon op gunfire, je betaald in NL een hoop extra omdat het dan in een NL winkel is gekocht. Specna's komen met een M90 die bijna gegarandeerd onder de 1.2 joule komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix en Roy Pie
Gemiddelde Specna Arms replica bij Gunfire vandaan doet tussen de 390 en 410FPS met de m110 veer en rond de 310 en 330fps met de M90 veer.
Dit is mijn ervaring met verschillende nieuwe standaard geleverde Specna Arms replica's.
Uitzonderingen daar gelaten.
Dit word gemeten met 0.20 bb's

Mvg Roy aka Smitty
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Meeste getallen kloppen van geen kant, maar geven wel een beetje aan of ie meer richting de 300 of juist 400 fps met .2 gram bbs gaat (360fps met 0.2 gram is ook 1.2 joule)

Inderdaad zijn er veel modellen met een quick spring change en specna is er een van. Stoppen zelfs een 300 fps veer er bij zodat je sowieso kan spelen.

Op een later tijdstip na een paar skirms kan je nog kijken of je er iets meer uit wilt persen qua performance