hoe berg jij je replica's op

Dit staat in de regelementen van het NABV.
Artikel 20, Verplichtingen van de leden:
Lid 3.

Het apparaat, indien niet in direct gebruik, op te slaan in een deugdelijke opslag met sluitwerk om ervoor
te zorgen dat deze niet direct voor bedreiging of afdreiging beschikbaar is.

Een gewone kast met slot (deugdelijke sluiting) voldoet hier voor, Mits jij maar de enige bent met toegang hier voor.
Hoeft dus geen officiële wapen kast te zijn.
 
Ik heb een oude mitrailleur kist van de landmacht. Heb het houtwerk aan de binnenkant verwijderd en sloten bevestigd. M'n replica's liggen ondersteboven in de kist (met pistol grips naar boven dus).
 
ja ik weet wat de regels zijn maar wil graag weten hoe jullie dit toepassen?\
Ik heb het zo opgeborgen..
S8jwyW2.jpg

mJ00ofW.jpg

Als het maar niet direct voorhanden is
 
Daar heb ik geluk mee, want ik heb mijn wapenkluis bewaard. Beetje overkill, maar staat wel leuk.

Hunter kluizen kun je vanaf een paar honderd euro tweedehands vinden op forums.

Heb dat ding 2 verhuizen meegesleurd.
 
Daar heb ik geluk mee, want ik heb mijn wapenkluis bewaard. Beetje overkill, maar staat wel leuk.

Hunter kluizen kun je vanaf een paar honderd euro tweedehands vinden op forums.

Heb dat ding 2 verhuizen meegesleurd.
 

Bijlagen

  • 20B8BCCE-5CAE-4ADB-AD80-2617C443993C.jpeg
    20B8BCCE-5CAE-4ADB-AD80-2617C443993C.jpeg
    992,5 KB · Weergaven: 642
Zo dat is wel krap. . Maar wel heel degelijk

Dat vertekent een beetje denk ik, want er pastte een Mosin Nagant M91/30 + AK-74 + 3 handwapens in.

Maar ik begrijp je, ik ben het forum aan het afstruinen en er zitten een paar hoarders hier op het forum! Je kunt er natuurlijk max 3 grote AA’s met accessoires indoen. Maar dat zal voor mij ook voldoende zijn.
 
Is dit volgens de regels toegestaan? Ik ken meer mensen die dit doen maar een eventuele inbreker kan nog steeds zo al je replica's meenemen...

Het gemiddelde slot dat je op een kast hebt zitten hebben ze meestal ook er binnen een minuut af.

Dit staat er in de huishoudelijke reglementen:
upload_2019-2-3_12-27-33.png


Definieer hier maar eens uit dat een koffer met slot geen deugdelijke opslag is.
 
Dan zit dat wel goed idd. Voel me nog beter met het stevige sluitwerk op mijn kist maar dat is persoonlijk ;)

Het gemiddelde slot dat je op een kast hebt zitten hebben ze meestal ook er binnen een minuut af.

Dit staat er in de huishoudelijke reglementen:
Bekijk bijlage 2147

Definieer hier maar eens uit dat een koffer met slot geen deugdelijke opslag is.
 
Dan zit dat wel goed idd. Voel me nog beter met het stevige sluitwerk op mijn kist maar dat is persoonlijk ;)

Geheel mee eens, volgens mij is de NABV eerlijk gezegd niet blij met een koffer als opslag werk. Echter het is dus in de reglementen niet zo gedefinieerd dat het niet is toegestaan.

Hebbie dr nog 1 over ??? Gaaf hoor haha

Heb zelf ook een oude Russische houten munitie kist als opslag gewoon bij een dump te koop. Had ze gevonden door online te zoeken naar munitiekisten.

http://www.dumpcompany.com/nl/kisten-munitiekist/g-26
 
Het gemiddelde slot dat je op een kast hebt zitten hebben ze meestal ook er binnen een minuut af.

Dit staat er in de huishoudelijke reglementen:
Bekijk bijlage 2147

Definieer hier maar eens uit dat een koffer met slot geen deugdelijke opslag is.

Inderdaad, opslag (qua definitie) is te generiek beschreven. Hij is met zijn koffer dan niet in overtreding.

Bij vuurwapens staat er duidelijk een kluis. En als deze lichter is dan 200kg, dan moet hij ook nog eens verankerd zijn aan een stevige muur of vloer. Munitie moet ook in een aparte kluis.

Dus dit is mss wel een puntje voor de NABV. Maar mss houden ze het zo vaag om niet iedereen op de kosten te jagen. Want ga je iets specificeren, dan gaat er iemand geld aan verdienen met de verkoop er van.
 
Je kunt trouwens iedere kist/koffer/kast simpel met beugels verankeren aan een muur.

Je zou zelfs je AA’s in het open kunnen hangen met een beugel ervoor. Net als ik een wapenwinkel. Niemand die er dan ze uit kan halen.

Hoop nu niet behoorlijk wat gf’s pissig te maken, als hij ze nu in de woonkamer wilt ophangen.
 

Bijlagen

  • 823BBCE7-5E43-4704-97C3-A8B85638617B.jpeg
    823BBCE7-5E43-4704-97C3-A8B85638617B.jpeg
    158,2 KB · Weergaven: 1.017
Terug
Bovenaan