HK G36 K lastig te vinden?

CrimsonGuard

Member
20 jun 2021
9
2
Trophies
2
IK heb mijn oog op de G36 K laten vallen als mijn eerste airsoft replica, maar nu heb ik begrepen dat die niet zo veel meer geproduceerd wordt door Umarex en dus lastig te vinden is? Klopt dit inderdaad? En waar kan ik het beste zoeken? (of wellicht zijn er nog andere fabrikanten die hem aanbieden?)
 
Bij mijn eerste snelle zoektocht kom ik hem tegen bij Krale en als het langere model ook goed is, dan zijn er daar meer aanbieders van.
 
Hebben ze daar dan misschien een verkeerde foto geplaatst? Het model lijkt nogal af te wijken van het model op de website van Umarex zelf:

2.6441_G36K_links_ret_800_400_0.jpg

https://www.umarex.com/products/airsoft/electric/2.6441.html




En bedoel je met de langere versie dan deze?
2.6440_G36_links_ret_977_400_0.jpg

https://www.umarex.com/products/airsoft/electric/2.6440X.html
 
Oeh, dat zou ik je niet durven zeggen, dan zou je ze even moeten bellen/mailen.

De G36C ("Carbine) is de "Normale" versie (deze zie je het meest; heb ik eventueel ook nog voor je in de kast staan) en de "K" versie is de verkorte ("K" = "Kurz") uitvoering van de G36:
H%26K_G36_Variants.jpg

Er zijn een aantal uitvoeringen van de G36; van boven naar beneden: G36C, G36K, G36E, G36, MG36 and SL8

En veel fabrikanten (Specna Arms, Cyma, ...) verzinnen er vaak, naast de "Echte"varianten, ook nog wat eigen verzinsels bij.
Naar mijn weten doet Umarex dit soorgaans niet (temeer omdat ze vaak ook de originele markings dragen en dan moet de rest ook wel kloppen natuurlijk).
 
De G36 C vindt ik overigens ook mooi, maar klopt het dat die wat meer geschikt is CQB? Of werkt die ook goed voor een open veld? (of maakt dat voor airsoft niks uit?)
 
Bij airsoft maakt de lengte van je loop helemaal niets uit; een langere loop maakt de accuraatheid niet beter, dat is inherent aan de gebruikte munitie (plastic balletjes).

Je kunt dus gewoon kiezen wat je zelf het mooiste en prettigste vind: ikzelf ben dol op mijn MP5, schiet ook buiten heerlijk en zit nooit in de weg, maar ik hield (helaas heb ik hem niet meer) evenveel van mijn HK416 GGBR.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Dat is duidelijk (en eigenlijk ook logisch). Het gaat dus meer om wat goed voet en er leuk uit ziet. Ik heb een beetje gekeken naar wat de KSK gebruikt, en als ik de foto's zo zie is dan lijkt dat meestal een G36 K te zijn met wat extra/andere parts (handguard rail, top rail)

Klopt het trouwens dat het op alle modellen mogelijk is om een 2e handvat aan de voorkant te plaatsen?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix
Klopt het trouwens dat het op alle modellen mogelijk is om een 2e handvat aan de voorkant te plaatsen?

Als je in deze doelt op een foregrip, welke je bevestigd aan je underrail, zou het mogelijk moeten zijn zolang je replica dus voorzien is van een underrail aan de onderkant.
 
Zie ik het dan goed dat die underrail er niet op zit bij het model van de webshop en die op het eerste plaatje dat ik heb geplaatst? OP het 2e plaatje is hij namelijk duidelijk zichtbaar en bij de andere niet. Of kun je dat soort rails zelf ook plaatsen?
 
Hebben ze daar dan misschien een verkeerde foto geplaatst? Het model lijkt nogal af te wijken van het model op de website van Umarex zelf:

2.6441_G36K_links_ret_800_400_0.jpg

https://www.umarex.com/products/airsoft/electric/2.6441.html




En bedoel je met de langere versie dan deze?
2.6440_G36_links_ret_977_400_0.jpg

https://www.umarex.com/products/airsoft/electric/2.6440X.html

Als je op deze linkjes doelt, deze modellen hebben beide een underrail. Alleen is de bovenste volgens mij een M-Lok rail (niet zeker) en de onderste variant heeft een standaard picatinny rail.
 
Als ik op de umarex link klik dan zie ik dat de Gearbox een efcs trigger unit heeft.
Dat zijn de mosfets van ares.

Na een Google search "ares g36k" kom ik bij Kotte Zeller uit in Duitsland.

https://www.kotte-zeller.de/ares-he...-efc-system-ebb-blowback-s-aeg-6mm-bb-schwarz

Dit is ook de versie waar je op het begin op doelde.

Enige nadeel (of niet) is dat ze in Duitsland alleen s-aegs mogen verkopen boven 0.5 joule.

Je zou evt met een efcs control unit de 2 round burst of full auto functie kunnen activeren, maar dat zou je even na moeten vragen mocht je voor die versie gaan.

Verder is Kotte Zeller een prima winkel, heb er al meerdere aankopen gedaan, groot en klein.
 
Enige nadeel (of niet) is dat ze in Duitsland alleen s-aegs mogen verkopen boven 0.5 joule.

Je zou evt met een efcs control unit de 2 round burst of full auto functie kunnen activeren, maar dat zou je even na moeten vragen mocht je voor die versie gaan.

Ik ben een absolute beginner en heb echt geen idee waar je het hier over hebt :p Zou je dit kunnen toelichten?
 
https://www.taiwangun.com/assault-rifle-aeg/cm-011-high-speed-cyma?from=listing&campaign-id=19 Dit niet iets? Heel betaalbaar en met een degelijke set internals die je er normaal zelf in zou moeten zetten.

Dat is een flink prijsverschil met de G36 K versie die Kotte-Zeller verkopen (de link die de persoon voor je had geplaatst). Zijn de internals daarvan dan weer nog beter? Of zit het prijsverschil in wat anders?


Ik zag dat ze ook de G36 K versie hebben, maar heb begrepen dat J.G. niet zo'n goede fabrikant is, klopt dat?

https://www.taiwangun.com/assault-rifle-aeg/608-2-j-g-works?from=listing&campaign-id=22

Ik kan me bijna niet voorstellen dat je een goede replica rond de €100 kan vinden. Zijn die niet veel duurder?
 
Laatst bewerkt:
In Duitsland zijn automatisch (knop ingedrukt houden: PIEUW-PIEUW-PIEUW) schietende replica's niet toegestaan, alleen semi-automatisch (knop ingedrukt houden: PIEUW), tenzij de mondingsenergie van de replica lager is dan 0,5J; je komt ze daar dus eigenlijk alleen tegen bij kinderspeelgoed.

Vaak kun je, bij de wat duurdere merken, een semi-only relatief eenvoudig weer full auto maken met een modificatie (ander plaatje erin, stopje weghalen, ...), maar dat is niet altijd zo eenvoudig; dan kun je meestal beter vragen of ze ook een "Export"-model kunnen leveren (waar full auto dus al gewoon inzit) of gewoon een replica niet in Duitsland bestellen.

Cyma maakt, uit eigen ervaring, op zich wel degelijk spul voor een lage prijs, met JG heb ik minder goede ervaringen (al is het prijsverschil tussen die twee op zich al een duidelijke indicatie: JG is een stuk goedkoper, maar de kwaliteit ook).

Je mag er inderdaad van uitgaan dat een goedkope "Goede" primary (= geweer) ongeveer begint bij €150 à €200, daaronder zou ik laten liggen, tenzij je iets wilt hebben dat snel kapot mag gaan.

De echt goedkope zijn meestal van echt goedkoop plastic, de duurdere zijn van ABS en nog duurder van metaal.

Voor een goede secondary (= pistool) moet je rekenen op ongeveer €100 als begin, al ben ik in het verleden regelmatig positief verrast door replica's van €50 die toch langer dan een seizoen meegingen; dus het kan soms wel, maar verwacht geen wonderen.

Vergeet niet dat je vaak op de tweedehands airsoftmarkt ook leuke replica's kunt tegenkomen voor niet al teveel geld; kijk daar ook eens rond.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Holierhoek en Prinzie
Dat is een flink prijsverschil met de G36 K versie die Kotte-Zeller verkopen (de link die de persoon voor je had geplaatst). Zijn de internals daarvan dan weer nog beter? Of zit het prijsverschil in wat anders?

Ik kan me bijna niet voorstellen dat je een goede replica rond de €100 kan vinden. Zijn die niet veel duurder?

Je mag er inderdaad van uitgaan dat een goedkope "Goede" primary (= geweer) ongeveer begint bij €150 à €200, daaronder zou ik laten liggen, tenzij je iets wilt hebben dat snel kapot mag gaan.

Ok, eerste antwoord is: its complicated.

Tweede antwoord is: Nee, een goedkope replica is niet perse een slechte replica. Er zijn alleen veel meer slechte goedkope replica's, dan duurdere.

Het prijsverschil met die van Kotte Zeller zit erin dat deze uit Duitsland komt en daardoor een stuk duurder is. Dat komt doordat alle replica's bij hen moeten worden ''gekeurd'' en moeten worden gemarkeerd als ze meer dan 0,5 Joule schieten. Dat betekend dat Duitsland een eigen markt is, waar bovendien dus voor elke replica een extra handeling moet worden gedaan (niet de keuring, maar wel het markeren). Dat betekend: hogere prijzen.

Plus die va K&Z is een ares als ik het goed heb en dat is een duurder merk (en echt niet perse beter dan Cyma).

Staar je niet blind op prijs, er is geen magische grens waar replica's ineens goed worden. Duurder is niet perse beter en ik denk dat Cyma dat telkens weer bewijst.

Cyma is een budget merk, maar in tegenstelling tot veel andere budgetmerken die vooral kopiëren en verder niks, is Cyma echt ook aan het innoveren. Naast eigen ontwerpen zie je ook dat Cyma steeds meer 'preupgraded' replica's op de markt brengt. Zoals die Cyma cm.011 die ik heb gelinkt. Dit zijn echt value voor money replica's, precies waar Cyma eigenlijk altijd al sterk in was. Maar waar je eerst toch echt ook zelf aan de slag moest met hun replica's, doen ze het dus nu steeds meer voor je.

13.1 Gears (schieten sneller), full steel piston rack (gaat langer mee), high torque motor (schiet sneller), dat zijn allemaal heel mooie upgrades die er nu al gewoon inzitten. En dat allemaal voor maar 110 euro.

Ik zou het zeker als optie overwegen.
 
Bedankt voor alle info! Er is me toch weer het een en ander duidelijk geworden. Ik denk dat ik voor de highspeed Cyma ga. Klinkt als een mooi basis om mee te starten.
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix