Hk 416 openen.

Madmaus

Well-Known Member
16 dec 2018
46
6
Trophies
3
Ik heb recent mijn eerste Airsoft replica aangeschaft.
Hier moet een nieuwe veer in tzt dus ik ben al even aan het kijken hoe die open moet.
Helaas loop ik direct al tegen een uitdaging aan.
Ik krijg hem niet open (boven van onderkant verwijderen voor toegang tot barrel).
In dit filmpje (
) is het 10 seconden werk maar de 2 delen zitten vast.
De pinnen zijn los.
Er wordt gezegd sqeeze here en dat doe Ik maar hij komt niet los.
Er zit een mm speling in maar hij klikt niet los. Ik ga ook niet super veel kracht zetten.
Het lijkt alsof hij ergens blijft hangen.
Wat mij ook opviel is dat de hopup zichtbaar blijft. Er zit een klepje wat naar beneden kan klikken en daarachter zit de hopup. Maar er zit ook nog een schuifje (zie foto) voor. Dat schuifje heb ik open gekregen maar blijft open staan (Geen idee of dat hoort). Het klepje gaat wel gewoon open en dicht.
 

Bijlagen

  • 20190121_201347.jpg
    20190121_201347.jpg
    935,3 KB · Weergaven: 235
Laatst bewerkt:
Voor de "bolt" die open blijft staan, aan de andere kant zit de bolt release knop, als je deze indrukt schiet hij weer naar voren.

32638d1434203024-416d-bolt-catch-release-hkbutton.jpg


Succes verder met mijn voormalige handkanon, helaas kan ik je met het open krijgen niet verder helpen. :D
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix
Voor de "bolt" die open blijft staan, aan de andere kant zit de bolt release knop, als je deze indrukt schiet hij weer naar voren.

32638d1434203024-416d-bolt-catch-release-hkbutton.jpg


Succes verder met mijn voormalige handkanon, helaas kan ik je met het open krijgen niet verder helpen. :D
Ha Roel:)

Dat was hem inderdaad.
Hij is open. Top bedankt voor je reactie.
Ik heb nog een hoop te leren merk ik al
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix en RoelTheWorld
Weet zo'n dingetje van; je moet het maar net weten... Aldoende leert men. Ondertussen al een paar keer mijn replica uit elkaar gehad maar het in elkaar zetten blijft toch elke keer weer een puzzel.

Succes!
 
Gaat goedkomen

Ik ga binnenkort zelf de veer proberen te installeren.
*fijn zonder quick release spring*
 
Met een quick release heb je binnen 2 minuten de veer erin, zelfs op een skirm makkelijk te doen. Nu moet toch de hele gearbox open.
Het is wel te doen hoor, gelukkig hoeft het niet wekelijks.
 
Lijkt me sterk dat je binnen 2 minuten de hele gb uit de replica hebt en weer terug. Anyway die 5 minuten extra die het me extra kost zonder QSC vind ik niet zo erg, daarbij is het slimmer als je op een skirm niet nog je replica hoeft open te trekken. Zo is er trouwens altijd wel een snellere manier, zoals een ICS split GB met QSC.
 
Ik doelde op de quick release van Specna Arms.
Die is zeker snel uit te voeren )
 
Ik doelde op de quick release van Specna Arms.
Die is zeker snel uit te voeren )

Heeft de 416 alleen niet ;), daarbij heeft dit systeem rond de buffertube een zwakke constructie en heb ik er al meerdere zien breken, dus ik haal ze nooit. Zeker omdat het een feature is die je 50 euro meer kost en bijna niemand regelmatig gebruikt, dan is de simpele QSC shell al genoeg.