Hi capa 5.1 upgrade hulp

Het is dezeflde setup maar alleen een bucking verschil, zou voor 60 graden iig gaan gezien je toch wel .28 of iets dergelijks wil verschieten en dan een hardere bucking het voordeel heeft. Het range vs accuracy verhaal van ML is kinda BS, beide zijn gewoon nagelijk, mogelijk zelfs dat eentje overall gewoon wat beter was.
 
Ik ben wel benieuwd, hoeveel effect heeft dit nou echt qua range en accuracy op de TM hi Capa 5.1? Heb er zelf 1 helemaal stock op aanraden van meerdere mensen hier en omdat hij zo heerlijk ligt in de hand. Voor een sidearm vind ik hem stock al best ver schieten en accuraat, dus benieuwd hoeveel deze upgrade echt oplevert?
 
Het is dezeflde setup maar alleen een bucking verschil, zou voor 60 graden iig gaan gezien je toch wel .28 of iets dergelijks wil verschieten en dan een hardere bucking het voordeel heeft. Het range vs accuracy verhaal van ML is kinda BS, beide zijn gewoon nagelijk, mogelijk zelfs dat eentje overall gewoon wat beter was.
Ik zag dat een met een i key was maakt die wat uit dan kwa range?
 
Ktm, het gaat er een beetje om wat je doel is.

Sneller schieten met minder recoil = short stroke + lichte slide + lichte blowback housing + meer dan 100% recoil spring
Accuraat = innerbarrel + hopup + loading nozzle
Harder schieten met zelfde druk = langere tightbore innerbarrel (ik gebruik een 6 inch en heb een tracer op in mijn outerbarrel)
Zwaarder gas/hogere druk = andere slide + blowback housing + loading nozzle + hammer spring.
Hpa = alleen magazijn hpa tappen, hoef je niks voor te upgraden, alleen druk niet hoger dan 100 psi

Meest betrouwbaar = niks aan veranderen en goed onderhoud elke maand.

Ken ook iemand die gewoon onderdelen is gaan bestellen en de hele gun zelf heeft gebouwd zonder een replica te hebben.q,
 
Laatst bewerkt:
Jawel .dan steekt de inner barrel een beetje uit .het verlicht mechanisme van de tracer begint niet gelijk bij de aansluiting maar ergens halverwege.
Ik zou via de volgende website een mail sturen wat je wilt en dan stuurt hij suggesties en de onderdelen op. Hij is qua prijs ook wel aardig.

http://www.eliteshootingcentre.co.uk
 
  • Leuk
Waarderingen: Twinfromhell
En ktm, wat heb je besteld? Of ben je nog aan het rondkijken?

Denk dat je het meeste merkt van dingen zoals hogere recoil spring en lichtere blowback housing. Andere hopup unit en barrel merk je nauwelijks als je deze upgrade omdat deze stock al heel goed zijn.

Wat ook een hele fijne upgrade is is en outerbarrel met inwendig 11 mm tread en hier een xcoretech x301 tracer in draaien

Ook is je sights upgrade vaak een hele goede besteding. Je kan een mount en reddot halen of gewoon de standaard sights verranderen voor betere
 
En ktm, wat heb je besteld? Of ben je nog aan het rondkijken?

Denk dat je het meeste merkt van dingen zoals hogere recoil spring en lichtere blowback housing. Andere hopup unit en barrel merk je nauwelijks als je deze upgrade omdat deze stock al heel goed zijn.

Wat ook een hele fijne upgrade is is en outerbarrel met inwendig 11 mm tread en hier een xcoretech x301 tracer in draaien

Ook is je sights upgrade vaak een hele goede besteding. Je kan een mount en reddot halen of gewoon de standaard sights verranderen voor betere
Nee niets meer besteld de complete hopup was uitverkocht dus..
 
Ik denk dat je met hopup echt de minste winst maakt. Maar laat maar weten wat jou conclussies zijn.
 
Ik zit hier nu ook naar te kijken. mede omdat ik zelfs met de hop up helemaal dicht nog net niet genoeg hop heb om .25's te tillen.
Of zou er dan iets anders mis zijn? De range is overigens gewoon prima, maar het is alleen geen range waarbij je 'wow' zegt.
 
Ik gebruik een volledig stock TM 5.1 high capa.
Schiet met 0,28 en heb nog over op de hopup.

Range is natuurlijk een beetje afhankelijk van je eigen interpretatie.
40 meter is op zich zeer netjes voor een stock side arm.
Dat haal ik wel.
60 meter zal voor mij wow zijn. Maar is niet echt realistisch toch?
 
Ik heb ook een stock TM 5.1 HC. En schiet ook met .28.. Range is ongeveer tot 35meter heel accuraat en tot 40 meter nog redelijk accuraat (4cm spread op 38 echte meters met 10 schoten)
 
allright, dan heb ik denk ik te hoge verwachtingen, want de 40 meter haalt hij wel. Vind alsnog wel dat ik wat hop te kort kom.
Opzich klopt het wel dat je een TM niet hoeft up te graden. Maar een Hi Capa is bijna gemaakt om volledig uit te bouwen. (zie de race pistols)
Dusja, in de toekomst zal er bij mij vast nog wel het een en ander aan veranderen.
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor
Maar een Hi Capa is bijna gemaakt om volledig uit te bouwen. (zie de race pistols)

Akkoord, maar ik ben van mening dat als je 200 euro voor een TM betaald dat je beter eerst kan spelen tot het TM magic fairy dust uit de hopup verdwenen is.
 
Ik dump hem hier even;

Zijn er ook Nederlandse shops met een threaded outerbarrel voor de TM Hi- Capa 5.1 ivm. een tracer unit.
 
Ik dump hem hier even;

Zijn er ook Nederlandse shops met een threaded outerbarrel voor de TM Hi- Capa 5.1 ivm. een tracer unit.

Ben ook op zoek naar een betaalbare oplossing hier voor.