het "af-en -toe-wel-heerlijke-Pang-regel" topic

PANG!!!!!!!

  • HIT!

  • Hit Hit Hit!

  • Auw Hit!

  • Auw! G*dv3rD#mm@ Hit zeg ik toch!


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

manderspaul

"Rangers lead the way"
4 jan 2015
779
586
Trophies
35
Hallo allemaal,

Afgelopen weekend wezen CQB'en en aldaar stiekem toch best veel ge-pang-t. echter ook wat Pang's mogen ontvangen.

Nu weet ik dat er in Airsoftend Nederland best veel haat is naar de Pang regel.
Dit is naar mijn idee volkomen onterecht. Je pangt immers niet voor jezelf maar voor tegenstander.
Stukje sportiviteit lijkt mij. Ja, je hebt mensen die hun hits dan niet nemen, of pangen van veel te ver weg etc etc. Ja, ik heb alle anti-pang praatjes wel gehoord ondertussen.

Maar de reden dat ik dit topic heb gestart is omdat ik wel eens benieuwd ben naar jullie POSITIEVE pang regel ervaringen. Oftewel: Laat hier vooral volop verhalen stromen over hoe episch je een tactical pang hebt uitgevoerd en misschien zelf wel verrast bent door dat ene klote woordje in het midden van je stealth actie, omdat er toevallig iemand in dat hoekje stond waarvan je 100% zeker dacht te weten dat daar niemand stond.

Maak hier AUB geen pang klaag topic van, alleen de positieve pang verhalen zijn welkom!

Ik ben benieuwd!

En om af te sluiten.....
 
  • Leuk
Waarderingen: lj.nl
Hoewel ik grotendeels geen voorstander ben van de pang-regel. Heb ik zelf wel een situatie gehad waarbij het gezond verstand zij "Beter even pang roepen."

Het ging als volgt. Het was tijdens een skirm bij the Chambers. Samen met een teamgenoot liep ik door een kelder achtig gedeelte (echt heel donker) van een van de gebouwen. We waren bezig om de tegenpartij eruit te drijven. Wat goed lukte op ééntje na.
Deze persoon zat aan de andere kant van een kamer aan het einde van een gang. Na wat salvo's heen weer door de deuropening vanaf de linkerkant van de deur ben ik snel doorgeschoven naar de rechterkant van de deurpost. En mijn teamgenoot sloot aan aan de linkerkant. Vervolgens zijn we doodstil gaan wachten.
De tegenstand had niet gezien dat ik van kant gewisseld was want opeens kwam er heel langzaam een loop door de deuropening steken in de richting van mijn teamgenoot. Ik heb daarop een paar tellen gewacht en toen een stap opzij gezet en gepangt omdat hij op dat moment bijna met z'n neus in mijn loop stond (overdreven, maar t was close :p). Hij schrok en complimenteerde en bedankte mij toen om de actie.
 
Zoals ik in een ander topic al eens had benoemd:

Ghost Town, zaal 2 naar zaal 3 in de hoek. Tegenstander komt de hoek om terwijl ik met mijn M4 geschouderd sta richting de "deuropening". Hij staat op 2cm van mijn replica vandaan in de loop te staren.

Pang!

Hij blij en ook gecomplimenteerd ivm de pang.
 
  • Leuk
Waarderingen: McGarrett en manderspaul
Ook Ghost Town, met het clearen van de achterste zaal, zat ik verstopt in het kleine kamertje achterin de gele container (mensen die hier geweest zijn kennen dit plekje ongetwijfeld). Verstopt achter het houten schot, dus schoten door het kleine raampje kunnen hooguit ricochets zijn en die tellen uiteraard niet.

Op een gegeven moment zal ik zo'n beetje de laatste van het verdedigende team zijn geweest, en men kreeg door dat ik nog in het hoekje zat.
Ik hoor zeker 5 man in de container overleggen hoe ze mij kunnen pakken zonder zelf geraakt te worden en zonder granaten (want nederland he).
Ineens vliegt de deur open, sprint er een naar binnen en roept keihard 'PANG' terwijl ik met m'n Glock een paar schoten op zijn vest los.

Ik neem m'n hit maar, hij was sportief genoeg om niet blind schietend op mij af te komen en na hem stonden nog 4 mensen te wachten wat te doen. Mooie actie zei ik hem nog, een boks en terwijl ik de container uit loop staat het hele vijandige team mij nog na te staren...
 
In arnhem pbw vind ik het wel mooi geregeld. In principe geen pang regel maar bij voorkeur op arm lengte afstand pangen. Gewoon gezond verstand gebruiken en niet op verre afstand pangen das gewoom ieritant.
 
Mooi topic!

Helenaveen CQB: met pistool de kleine ruimtes clearen. Kort hoekje om: oog in oog met een tegenstander die ook (met pistool) snel de hoek om kwam: allebei tegelijk *PANG*!
Lachen, niemand een pijnlijke hit, *boks* en beide terug naar onze spawns. It's a gentlemans game :)
 
Mijn eerste airsoft ervaring bij delta airsoft, CQB met (gelukkig) de pang regel!
Ik kom super geconcentreerd uit spawn gelopen richting enemy team. Aangezien het al wat later in de avond was en de lichten nog niet aan stonden, was het voornamelijk goed luisteren. Ik ga het hoekje om en vrijwel direct daarna staat de enemy speler naast mij, op een meter afstand. "Pang"!, Ik schrok mij een ongeluk, aangezien ik toch echt die kant op had gekeken. Ik neem m'n hit al lachend en noem hem een ninja. Desbetreffende speler was na de match nog trots én ik kon er prima om lachen.
Wat een toffe sport :)

Edit Spelling
 
  • Leuk
Waarderingen: manderspaul en Robbie
Ik stond een keer op Bunker Hill en iemand kwam op een meter of 7 met z'n hoofd boven een heuveltje uit aanlopen en had me niet gezien.
Ik roep "pang" omdat ik hem niet van zo dichtbij in z'n gezicht wilde schieten en krijg eerst nog commentaar omdat de afstand te groot was.
Toen ik hem uitlegde dat het een "pang" op 7m was of een paar bb's in z'n gezicht was hij toch wel blij met het eerste.
 
  • Leuk
Waarderingen: manderspaul
Gezond verstand. Ik ga niet moeilijk doen als iemand me pangt, ook al is het van te ver weg. Dat betekend dat zij rekening houden met me en niet lomp en onbenullig gaan doen.

Wel vindt ik combat zonder pang-regel mooier. Helaas is dat gewoonweg nog niet slim omdat niet iedereen met een beetje souplesse op je voet of rug schiet maar alsnog gelijk full-auto begint te blaffen.
 
  • Leuk
Waarderingen: BoomSmurf
Ik heb persoonlijk geen hekel aan de pang-regel. Vind het goed dat ie er is, al weet ik zelf dat het een regel is die tot verwarring kan leiden.

Daarbij kun je op 1 of andere manier mensen die geconcentreerd zijn veel harder laten schrikken door 'PANG" te roepen dan door de trekker over te halen. Ik schrik zelfs soms ook meer van iemand die pangt dan dat hij/zij bb's op mij afvuurt. Aan het eind kunnen mensen er altijd om lachen, want het hoort er gewoon bij. :cool:
 
Mijn mooiste uitgevoerde pang (in mijn korte Airsoft ervaring tot nu toe)
was in Lelystad (nog hele veld) in het dichtbegroeide stuk kwamen mijn neefje en ik een hoek om en ik zag iemmand net heel trots met zijn pistool vooruit staan en te genieten van zijn gemaakte kill (Ik denk dat I nog een tegenstander daar verwachtte)
Mijn neefje gaf mij dekking mocht hij omdraaien, had hij hem op een paar bb getrakteerd (mijn vinger was namelijk van de trekker (i.v.m.evt schrikreactie van mij)
En ik sloop erheen legde aan met de M4 en Toen ik op nog geen 30-60cm stond zei ik heel zacht pang)
Hij schrok heel erg, (nam zijn hit gewoon)
Toen begon I nog van als ik iets eerder was geweest (Ik stapte op zij en wees mijn neefje aan) Toen liep die echt vloekend weg hij baalde als een stekker :)

Onze dag was met die ene kill(en reactive) al helemaal goed :p


Tot op heden nog geen pang ontvangen (maar die komen vast nog wel :p)
 
Leuk al die Pang verhalen.
Wist wel dat er ook een positieve kant aan de pang regel zit.
Ga zo door!
 
Ondanks mijn eerder uitgesproken mening over het feit dat van mij de pang regel mag verdwijnen is de gedachte erachter natuurlijk prima!

We spelen een spelletje... het is NATUURLIJK niet de bedoeling dat iemand serieus gewond raakt tijdens dat spelletje, maar tegelijk is het ook wel een spelletje dat realisme probeerde te benaderen...

Op het moment dat ik gepanged wordt en dat was overduidelijk een hit geweest ben ik de tegenpartij meer dan dankbaar dat er gepanged is! Hoe je het ook wendt of keert een BB binnen 5 meter (of misschien zelfs 10) is niet fijn... gelukkig wordt het doorgaans ook wel op die manier toegepast, maar het zijn uiteraard altijd de momenten wanneer er misbruik wordt gemaakt van een bepaald gegeven waardoor de discussies ontstaan...

Om dan ook een positief gebruik van de pang regel te delen :) dit was in een game waarbij we eigenlijk hadden afgesproken geen pang regel te gebruiken... we waren met een klein groepje en iedereen had full face bescherming. Gelukkig werdt er in het spel wel gepanged, anders had ik denk wel iets meer en waarschijnlijk ook wel wat grotere blauwe plekken overgehouden aan deze avond :p (en de rest ook...)

Groet,
Peter
 
  • Leuk
Waarderingen: manderspaul
Ook Ghost Town, met het clearen van de achterste zaal, zat ik verstopt in het kleine kamertje achterin de gele container (mensen die hier geweest zijn kennen dit plekje ongetwijfeld). Verstopt achter het houten schot, dus schoten door het kleine raampje kunnen hooguit ricochets zijn en die tellen uiteraard niet.

Op een gegeven moment zal ik zo'n beetje de laatste van het verdedigende team zijn geweest, en men kreeg door dat ik nog in het hoekje zat.
Ik hoor zeker 5 man in de container overleggen hoe ze mij kunnen pakken zonder zelf geraakt te worden en zonder granaten (want nederland he).
Ineens vliegt de deur open, sprint er een naar binnen en roept keihard 'PANG' terwijl ik met m'n Glock een paar schoten op zijn vest los.

Ik neem m'n hit maar, hij was sportief genoeg om niet blind schietend op mij af te komen en na hem stonden nog 4 mensen te wachten wat te doen. Mooie actie zei ik hem nog, een boks en terwijl ik de container uit loop staat het hele vijandige team mij nog na te staren...

It was me :D *boks*