Helenaveen indoor terrein

manderspaul

"Rangers lead the way"
4 jan 2015
779
586
Trophies
35
Hallo vriendjes,

Na zeer lang uitstel(iets met een verbouwing ofzo) weer eens naar een, voor mij nieuw, terrein gegaan.
En dit keer(stiekem een beetje vanwege het weer) afgelopen zaterdag naar Helenaveen afgereisd.
Aldaar bevindt zich namelijk een CQB terrein in een loods van maar liefst 7500 vierkante meter groot.
Moet eerlijk zeggen dat dat naar mijn idee op papier groter klinkt als dat het daadwerkelijk was.

Enfin, Deze terrein wordt gebruikt door de organisatie: Airsoft Trainings Center(ATC).
De locatie was makkelijk te vinden en qua parkeergelegenheid zat het ook wel goed, ja kan de auto praktisch bij de voordeur parkeren.

Het aanmelden ging vlot en moeiteloos en je kreeg bij binnenkomst een lekker kopje koffie van het huis(groot pluspunt voor ATC).

Omkleedruimte is qua grootte prima en ruim genoeg waardoor je niet hutje mutje op elkaar staat gefrot.
Het terrein was vandaag een klein stukje kleiner ivm een brand afgelopen periode. Dit mocht de pret echter niet drukken.

Het veld staat vol met verschillende huisjes gemaakt van houten platen, een paar auto's, een paar trailers, etc etc. Doordat vrijwel alle huisjes van houten platen waren leek het af en toe wel of je in een bouwmarkt liep maar als ze de huisjes zouden schilderen of iets dergelijks lijkt me dat probleem ook snel opgelost. In de meeste huisjes stonden wel wat spullen voor de aankleding. Denk hierbij aan bijvoorbeeld: een bureau met stoel en computer en wat kasten etc etc.

Qua gameplay was het deze dag alleen maar team deathmatch en capture the flag. Er zouden in de middag wat gavere missies worden uitgezet maar dit ging helaas niet door. Dit zou, volgens ATC, komen doordat er te veel klachten waren geweest over spelers die hun hits niet namen. Ikzelf heb hier niets van gemerkt, iedereen die ik raakte nam zijn/haar hit. Waarschijnlijk gevalletjes van "Mijn replica schiet op 1200 meter nauwkeurig dus hij moet af zijn". Je kent het wel. Nja daardoor besloot ATC om de missies simpel te houden. Ach ja, ik heb mij, ondanks het feit dat ik niet echt een CQB speler ben goed vermaakt.

In de pauze kon je eten halen bij de safety. broodjes hamburgers, kroketten etc. Ook veel variatie qua drinken was er te verkrijgen.

Doordat er tegen het eind aan enkele spelers van team rood naar huis waren gegaan, ben ik maar bij team rood aangesloten( @Jan , hebben wij hier niet een badge voor op dit forum XD ).

Vanuit de safety kan je door de ruiten naar het speelveld kijken. Echter kan dit ook andersom. Dus toen er opeens wildvreemden(met hun kindertjes) vanuit de safety naar je staan te loeren, krijg je toch wel even het idee dat je in een dierentuin zit.

Al met al een leuke dag met wat gave acties door de kleine ruimtes en het close contact. Ook lekker kunnen sneaken naar de enemy base en aldaar nog wat leuke pistol en knive kills kunnen maken. Helaas ook wel weer een mooie bult op mijn wang maar ja, dat hoort bij deze sport.

In de pauze kon je eten halen bij de safety. broodjes hamburgers, kroketten etc. Ook veel variatie qua drinken was er te verkrijgen.

Conclusie:

Locatie: 8 (gemakkelijk te vinden middels navigatie)
Parkeergelegenheid: 8 (veel parkeerplaatsen, vlak bij de ingang)
Grootte speelveld: 6 (redelijk klein en smal veld maar wel veel huisjes dus korte hoeken)
Aankleding: 6 (praktisch alle huisjes zijn van houten platen gemaakt en stralen dit nog uit. Een laagje verf kan wonderen doen)
omkleedruimte: 7 (lekker ruim en veel tafels en banken)
Facilitaire voorzieningen: 5 (helaas maar 1 toilet dat al behoorlijk oud leek te zijn)
Personeel: 8 (zeer vriendelijk personeel wat actief in het veld loopt te marshall'en)
gameplay: 6 (houd je van simpelweg ballen knallen zonder te veel na te hoeven denken, zit je hier goed)
Eten en drinken: 8 (je kan bij aankomst eten bestellen voor in de pauze, hamburgers etc. ook verschillende drankjes zijn er te halen)
prijs: 6 (net zoals bij de meeste terreinen +-25 euro voor spelen met eigen gear. Qua eten/drinken ook normale horeca prijzen)

Een kleine voldoende als ik zo 1,2,3 ff terugkijk. Ik heb mij goed vermaakt en dat voor een outdoor speler.
Mocht je in de buurt wonen, zou ik er nog wel eens vaker heen gaan. Echter zou ik verder naar boven van Nederland wonen, denk ik dat je in die regio's meer maar waarschijnlijk ook grotere en wellicht betere CQB locaties tegenkomt.
 
Hier van uit het redelijk noorden, kan ik je vertellen, dat groter dan Helenaveen je ze naar mijn weten niet gaat vinden. Ik denk dat dit samen met Lochem wel een van de grootste is. Arnhem is een stuk kleiner, en C4 is (/ was ?) ook niet zo groot.

Daarbij denk ik dat je op dit veld, voor een CQB baan, nog wel de langste vrije banen hebt :rolleyes:

Over het doeken en houten framepjes gehalte ben ik het met je eens. De meeste CQB locaties zijn wel bekend met dit fenomeen, maar heleneveen is hier bijna volledig mee opgebouwd. (al kan ik me voorstellen dat de organisatie met "kosten" als argument komt)
 
  • Leuk
Waarderingen: Twinfromhell
Goed om te lezen @manderspaul !! Uitgebreid verslag, bedankt voor het plaatsen. De balancer badge hebben we zeker ;) Die komt jouw kant op gehehe.

Zonder er geweest te zijn denk ik inderdaad wel dat @Eviltwin-NL een goed punt heeft. Lochem was een mooie ruime locatie, maar ook daar kom je op één dag al snel op dezelfde plekken. Dat heb je binnen nu eenmaal sneller dan buiten.

Jammer van de missies en de klachten. :( De hele dat CTF en TDM lijkt me ook niet het meest enerverende airsoft spel dat er is.
 
Groter als Helenaveen ga je inderdaad in Nederland indoor niet vinden.

Wel goed dat je 2 keer lunch gehad hebt! dat is mij nog nooit opgevallen daar ;)

Grootste verbetering die door is gedaan is dat de zandbak vervangen is door straatwerk (ben er zelf nog niet geweest sinds dit is aangepast)

Ik weet dat ATC nog veel plannen heeft met dit veld. oa verdiepingen in huisjes. Helaas is de brand een financiële strop geweest.
 
Laatst bewerkt:
Toen ik er lang gelee was vond ik zand (lees stof) ook nadeel. Bij lunchpauze zag je de stof gewoon hangen. Als alles nu bestraat is, is dat zeker een pluspunt.
 
Toen ik er lang gelee was vond ik zand (lees stof) ook nadeel. Bij lunchpauze zag je de stof gewoon hangen. Als alles nu bestraat is, is dat zeker een pluspunt.

Grotendeels is betraat toen ik er was. Echter waren er nog wel wat ruimtes met een zandvloertje. Echter ervaarde ik dit niet als vervelend of iets dergelijks.In de pauze dan ook totaal geen last van gehad.
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick
Ook ik ben dit weekend hier voor de eerste keer geweest!

Leuk veldje, goede actieve Marshalls die alles in de gaten houden en erg gesteld zijn op spelerfeedback. faciliteiten zijn er wel, eventueel de toiletten kunnen een upgrade gebruiken.

Eten was zeker in orde, een shop aanwezig is altijd een plus, gametypes zijn redelijk standaard maar het werkt goed op dat veld. Er zijn niet zo zeer gamebreaking chokepoints dus een slim team kan wel altijd iets forceren bij tegenslag.

ik raad het zeker aan


ze kunnen alleen niet zo goed fotos maken :p
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter
fotos zijn niet hun sterke punt inderdaad. Nu komt dat ook ten dele omdat het een redelijk vlot indoor veld is. Als die verrekte airsofters blijven dan ook gewoon niet even stilzitten grrr. Helenaveen atc is een prima veld. Het is niet bijzonder, maar altijd solide en altijd een goede dag.
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor
Wij (groepje van 4 a 6 pers.) hebben altijd veel lol bij Helenaveen. De marshalls/medwerkers zijn stuk voor stuk leuke & goede mensen. Ze kunnen ook streng zijn wanneer het op regels aankomt, dus ook daarover niks te klagen! Ook de vaste klanten ('thuis-team'?) zijn begaan met de rest van de spelers en dragen bij aan een goede sfeer.

De enkele keer dat de ervaring misschien 'wat minder' was, kwam door een paar onsportieve spelers, maar dat weerspiegelt nou eenmaal de maatschappij van tegenwoordig ;)

De opzet van het veld is (naar mijn mening) heel gaaf: goede balans tussen open stukken en kleine 'close by' hoekjes en gangen. Volgens mij veranderen ze ook vrij vaak kleine stukken in het veld, waardoor het elke keer weer even goed opletten is :)

Oh en de foto's, mja dat is een soort bijkomende luxe. Als ze de ruimte en tijd hebben maken ze goede foto's. Sowieso al een goede zaak dat ze in ieder geval foto's maken :)
 
over de fotos was maar een grapje he heren, fotos zijn leuk maar dat is de reden niet dat ik ga airsoften :D
 
  • Leuk
Waarderingen: lj.nl
Ben er afgelopen tijd geweest 2 keer geweest.
Vond het de eerste keer geweldig, was 15 tegen 15 gok ik en je kon nog redelijk flanken.
2e keer was 23 tegen 23 en eigenlijk net iets te druk maar nog steeds goed vermaakt.
Grootste veld waar ik ben geweest indoor en minste dode ruimtes waar je niks aan hebt.
Bv ghosttown is ook niet klein maar omdat alles in hal 2 afspeelt is het een kleine locatie
 
Ook ik ben te spreken over Helenaveen! Ben daar eerst naar toegegaan om met m'n nieuwe HK416 te spelen, maar had al snel door dat ik het toch eigen wel gaaf vind om met mijn sidearm daar te spelen. Kun je toch nog net ietsje agressiever spelen! Ik vond het vooral chill dat je daar echt veel ruimte had om je spullen uit te stallen.
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor
@Bax is het nog steeds een halve zandbak? Wat door het spelen veranderd in stofbak?
 
Aan één zijde is nog zand en in een aantal huisjes. Vond het zelf wel fijn want je kunt dan wat geruislozer verplaatsen :)
 
Ben sinds vrijdag op dit forum te vinden (beginner op dit forum), maar ik speel zelf vaker in Belgie!

Mijn vraag in mijn ''even voorstellen'' was dan ook waar jullie meestal heen gaan in Nederland om te gaan airsoften!

Is Helenaveen echt een aanrader, want het is namelijk best wel een stukje rijden vanuit Limburg?:cool:

PS: als ik jouw bericht zo lees klinkt het interessant!

Groetjes!

Henk;)
 
Ben sinds vrijdag op dit forum te vinden (beginner op dit forum), maar ik speel zelf vaker in Belgie!

Mijn vraag in mijn ''even voorstellen'' was dan ook waar jullie meestal heen gaan in Nederland om te gaan airsoften!

Is Helenaveen echt een aanrader, want het is namelijk best wel een stukje rijden vanuit Limburg?:cool:

PS: als ik jouw bericht zo lees klinkt het interessant!

Groetjes!

Henk;)

Als je van hardcore cqb houdt is Helenaveen echt de moeite! ik ben reeds 2 keer geweest de laatste maand ook belgisch limburg.
 
  • Leuk
Waarderingen: Henk scheve
Ben sinds vrijdag op dit forum te vinden (beginner op dit forum), maar ik speel zelf vaker in Belgie!

Mijn vraag in mijn ''even voorstellen'' was dan ook waar jullie meestal heen gaan in Nederland om te gaan airsoften!

Is Helenaveen echt een aanrader, want het is namelijk best wel een stukje rijden vanuit Limburg?:cool:

PS: als ik jouw bericht zo lees klinkt het interessant!

Groetjes!

Henk;)

Ik rijd er vanuit Friesland heen omdat dit toch wel de leukste Indoor locatie van NL is.