Helemaal vers

Olivier Duijvesteijn

Well-Known Member
7 jan 2019
315
36
Trophies
7
Goede middag
Ook ik ben helemaal vers in de airsoft wereld wil dit al jaren en gaat er nu eindelijk van komen zit ook vol met vragen ben 47 en woon in breda.
Zitten hier ook mensen uit breda?
Wat voor bril/masker is het beste als je een bril draagt? En ik ben aan het zoeken naar een replica tussen de 250 en 400 die ik beetje bij beetje goed kan upgraden en waar koop je die dan alle suggesties welkom hoop jullie snel te raken uuh zien bedoel ik groet olivier
 
Welkom Olivier!
Ik woon in de buurt van Breda/Roosendaal. Het veld Dark Forest (Ulicoten, dus bij Ulvenhout de afrit pakken en zit je er zo) is een veld waar ik het afgelopen jaar vaak te vinden was (ik beoefen deze sport overigens ook nog maar een klein (half)jaartje).

Ik heb helaas geen goed antwoord op je bril/masker vraag, ik draag zelf lenzen. Ik zou voor goggle-achtige oplossing gaan denk ik? Heb zelf een bril van Swisseye.
Wat betreft de replica vraag zijn er hier aardig wat mensen die ontzettend veel verstand er van hebben en je een goede mening en ervaring kunnen meegeven. Ook zijn er genoeg post te vinden hier die je al wellicht een eerste beeld kunnen geven. Je kan natuurlijk ook altijd langs een shop gaan in de buurt. Voor mij is Qtac in Wouw heel dichtbij (ik denk voor Breda ook). De vraag is natuurlijk ook wat voor soort platform je zoekt. Bijvoorbeeld assault, support, DMR of sniper? En ook daarbinnen heb je weer allerlei soorten en smaken. En speel je graag buiten of binnen? Dat kan ook nog een rol spelen in je keuzen (wellicht niet als beginnend airsofter).

Ikzelf heb voor mijn eerste replica wat meer geld weggelegd dan 400eu en ben begonnen met een "high-end" replica omdat ik op zoek was naar een goede, betrouwbare replica die goed tot uitstekend meekomt zonder gelijk te gaan upgraden.

Ook heb ik mijn replica's persoonlijk gekozen omdat ik met de echte varianten in Amerika op de schietbaan heb mogen schieten, vond het dus tof om dit ook mijn keuze in airsoft te maken. Voor mijn primary kwam ik uit op een VFC HK416D v2. Mijn sidearm maakte me niet heel veel uit qua prijs en performance voor het begin (dit wordt mijn eerste eigen upgrade project), als het maar een Glock17 was omdat ik met de echte heb geschoten. Ik heb er eentje van WE.
 
Laatst bewerkt:
Welkom Olivier,

ben zelf bril dragend en heb daarom al een tijdje geleden gekozen voor de Bolle X1000 (rx) variant, deze heeft een hoekig glas waaronder je montuur past (als het niet te groot is)

Voor wat het waard is; mijn montuur van ruwweg 13cm breed en glazen van 3cm hoog past er goed binnen. Heb alleen de inkepingen aan de zijkant (voor de brilpootjes) iets groter gemaakt, voor minder druk op de brilpoten.

Ben recent wel overgestapt naar dag lenzen en een bolle x810. Werkt super. Beslaat niet.
 
Een side arm op gas hoe lang kan je daar mee schieten? En kan je dat gas laten zitten bij weinig gebruik?
Mijn ervaring is 2 a 3 volle magazijn aan BB's (28stuks) als je het magazijn met groene/rode gas vult, CO2 heb ik geen ervaring mee tot nu toe. Dat laten zitten, geen idee eigenlijk...ik heb er geen lekker gevoel bij om dat gas in mijn koffer/magazijnen te laten zitten voor een lange periode. Ik druk het resterende gas altijd vrij uit de magazijnen (doormiddel van een knop op je magazijn) als ik klaar ben met spelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Olivier Duijvesteijn
Dus dat gas gaat in de replica?
Of toch in het magazijn?
Ik dacht magazijn leeg opnieuw vullen met gas en bb's
Opnieuw het gas vullen naast de bb's kan natuurlijk altijd. Loop je het risico minder dat je sidearm niet functioneert omdat er ineens gas tekort is maar nog wel BB's in het magazijn. Maar een gas magazijn gaat langer mee dan de BB's om het zo maar te zeggen. Het gas gaat niet in de replica direct, wel er doorheen. Je kan gas/co2 in je magazijnen hebben of een HPA replica waarbij je replica aangesloten zit op een co2 tank(je) met een slang.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Olivier Duijvesteijn
Ok bedankt ga ik allemaal eens nakijken
Wat voor airsofter ik ben nog geen idee ik denk zelf assault en liefst buiten
Goed is om wellicht een paar keer als introduce aan te melden bij een aantal velden, of als je je NABV pas al hebt met een huurkit te spelen. Hiermee kan je daarover iets beter beoordelen, al moet je niet teveel verwachten van de meeste huurkits. Of heb je dit al wel eens gedaan en ben je zo de stap gaan maken? Op deze manier rollen vele in de sport waaronder ikzelf.
 
Nee die ervaring heb ik niet.
Maar weet zeker dat ik dit super ga vinden wil alleen graag starten met leuke spullen
Ik zie staan fps maar zit hier op een skirm ook een limiet aan?
 
  • Leuk
Waarderingen: Goovscoov
Nee die ervaring heb ik niet.
Maar weet zeker dat ik dit super ga vinden wil alleen graag starten met leuke spullen
Ik zie staan fps maar zit hier op een skirm ook een limiet aan?
Snap ik en helemaal terecht ook!

Ja, hiervoor zijn zeker limieten en regels en deze gaan (tot het grote plezier van oh zo vele) veranderen in april dit jaar.
Voor verschillende platformen zijn verschillende regels wat betreft FPS of straks joule. Dit is voor de meeste velden 360 fps voor AEG's en 500FPS voor snipers. Over regels gesproken, het begint allemaal met het aanvragen van een NABV pas etc. Lees je vooral even in op o.a. deze links:
https://www.airsoftclubnederland.nl/regels-airsoft-nederland/
https://www.nabv.nl/over-airsoft/wetgeving
https://www.nabv.nl/over-airsoft

en de starter guide van @Maffo : https://airsoftclubnederland.nl/community/threads/maffos-beginners-handleiding-tot-airsoft.3471/
 
Laatst bewerkt:
Welkom op het forum! Ik zou bij het begin beginnen en de rest laten voor later. Dus sidearm kan je laten, upgrades kunnen ook wachten. Wel goed is het om een replica te kopen waarvan je weet dat je deze later goed kan upgraden. Hoe weet je of een replica goed te upgraden is? Meestal telt: hoe populairder het model, hoe beter te upgraden. Maar belangrijker is of een replica gebruik maakt van TM spec onderdelen. TM spec staat voor aan Tokyo Marui specificaties voldoende onderdelen. TM is de ontwerper voor vele basis onderdelen die in een aeg zitten, maar niet elk onderdeel in elke replica voldoet hieraan. Soms is een replica geheel anders intern, soms zijn maar delen uniek. Veel upgrade onderdeel fabrikanten maken hun onderdelen op tm spec, omdat ze hiermee de grootste markt hebben. Dus als je wilt upgraden, let hierop.

Over je fps vraag, kijk even in het nabv veiligheidsregelement: https://www.nabv.nl/docs/default-so...ligheidsreglement-nabv-2017v2-2.pdf?sfvrsn=16

De fps regels gaan volgend jaar april iets veranderen, maar daar zal je als starter (hopelijk) niet al teveel last van hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Olivier Duijvesteijn
Welkom op het forum! Ik zou bij het begin beginnen en de rest laten voor later. Dus sidearm kan je laten, upgrades kunnen ook wachten. Wel goed is het om een replica te kopen waarvan je weet dat je deze later goed kan upgraden. Hoe weet je of een replica goed te upgraden is? Meestal telt: hoe populairder het model, hoe beter te upgraden. Maar belangrijker is of een replica gebruik maakt van TM spec onderdelen. TM spec staat voor aan Tokyo Marui specificaties voldoende onderdelen. TM is de ontwerper voor vele basis onderdelen die in een aeg zitten, maar niet elk onderdeel in elke replica voldoet hieraan. Soms is een replica geheel anders intern, soms zijn maar delen uniek. Veel upgrade onderdeel fabrikanten maken hun onderdelen op tm spec, omdat ze hiermee de grootste markt hebben. Dus als je wilt upgraden, let hierop.

Over je fps vraag, kijk even in het nabv veiligheidsregelement: https://www.nabv.nl/docs/default-so...ligheidsreglement-nabv-2017v2-2.pdf?sfvrsn=16

De fps regels gaan volgend jaar april iets veranderen, maar daar zal je als starter (hopelijk) niet al teveel last van hebben.

+1 dank @Maffo ! Alleen wat betreft de sidearm, eens eens maar ik vond het zo cool dat ik er dus wel gelijk eentje heb genomen, wat ook een afweging kan zijn. En als je het budget hebt.:cool: In airsoft, wat mij persoonlijk betreft, gaat het vaak ook om de looks :)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Olivier Duijvesteijn
Hartelijk welkom in de wereld van Airsoft (ik ben zelf ook nieuw in Airsoft) was al bezig met rondneuzen wat ik wou hebben. En mede dankzij hier toch voor een andere AA dan ik in gedachten had gekozen. Niet veel duurder en duidelijke feedback vanuit hier deed de doorslag. Momenteel wacht ik nog op NABV. Want net rond Kerst de aanvragen gedaan en dan is het een drukke periode. Dus komende weken verwacht ik wel wat. Inmiddels begonnen aan Project Wapenkast (Archiefkast waar geperforeerde achterwand in komt om wapens aan te hangen en lades).
 
Snap ik en helemaal terecht ook!

Ja, hiervoor zijn zeker limieten en regels en deze gaan (tot het grote plezier van oh zo vele) veranderen in april dit jaar.
Voor verschillende platformen zijn verschillende regels wat betreft FPS of straks joule. Dit is voor de meeste velden 360 fps voor AEG's en 500FPS voor snipers. Over regels gesproken, het begint allemaal met het aanvragen van een NABV pas etc. Lees je vooral even in op o.a. deze links:
https://www.airsoftclubnederland.nl/regels-airsoft-nederland/
https://www.nabv.nl/over-airsoft/wetgeving
https://www.nabv.nl/over-airsoft

en de starter guide van @Maffo : https://airsoftclubnederland.nl/community/threads/maffos-beginners-handleiding-tot-airsoft.3471/
Nabv is aangevrazgd maar ben me aan het orienteren waar je zoal het beste je spullen kunt kopen hoe zit dat met het buitenland qua invoer e.d?
En is de kwaliteit goed?
 
Puur afhankelijk van de producten die je wilt bestellen. Kleding en bescherming heb ik bij Gunfire en Airsoftpro vandaan. Deze zijn redelijk goedkoop, maar voor een beginner meer dan voldoende kwaliteit om het spelletje te leren kennen en ook om daarin door te groeien. Replica's heb ik besteld bij Bunker501 (Nederlands) Airsoftshop (Belgie) en Rainbow8 (China). Ik ben puur gaan zoeken naar winkels die de producten konden leveren die ik voor ogen had. Ik heb een redelijke basis AEG (Specna Arms SA-H02) met upgrades maar ben vooral bezig met mijn secondaries; TM Hi-Capa 5.1 (Goverment Model en Gold Match) met een flinke lijst aan upgrades.

Nu vind ik het leuk om de techniek zelf te ontdekken dus door ze uit elkaar te halen en er achter te komen wat de upgrades doen met de replica. Mocht dat je niet liggen dan zou ik alsnog een TM Hi- Capa aanraden omdat deze uit de doos al heel goed zijn, anders een Glock model om dezelfde redenen. Als je meer de assault wilt uithangen in het veld zou ik eerst het spelletje leren kennen en gaan voor een goede basis en niet te veel uitgeven. Een relatief goedkope AEG met upgrades kan zomaar accurater schieten dan een duurdere niet geüpgraded AEG.
 
Puur afhankelijk van de producten die je wilt bestellen. Kleding en bescherming heb ik bij Gunfire en Airsoftpro vandaan. Deze zijn redelijk goedkoop, maar voor een beginner meer dan voldoende kwaliteit om het spelletje te leren kennen en ook om daarin door te groeien. Replica's heb ik besteld bij Bunker501 (Nederlands) Airsoftshop (Belgie) en Rainbow8 (China). Ik ben puur gaan zoeken naar winkels die de producten konden leveren die ik voor ogen had. Ik heb een redelijke basis AEG (Specna Arms SA-H02) met upgrades maar ben vooral bezig met mijn secondaries; TM Hi-Capa 5.1 (Goverment Model en Gold Match) met een flinke lijst aan upgrades.

Nu vind ik het leuk om de techniek zelf te ontdekken dus door ze uit elkaar te halen en er achter te komen wat de upgrades doen met de replica. Mocht dat je niet liggen dan zou ik alsnog een TM Hi- Capa aanraden omdat deze uit de doos al heel goed zijn, anders een Glock model om dezelfde redenen. Als je meer de assault wilt uithangen in het veld zou ik eerst het spelletje leren kennen en gaan voor een goede basis en niet te veel uitgeven. Een relatief goedkope AEG met upgrades kan zomaar accurater schieten dan een duurdere niet geüpgraded AEG.

Als je moet kiezen tussen een replica m4 of een g36e blowback wat zou dan beter zijn?