Heckler & Koch HK G36C Sportsline

Paashaas

Active Member
15 apr 2022
34
12
Trophies
2
h&k.JPG

Leuk, airsoften. Misschien wel net zo leuk, winkelen !
Links en rechts wat rond geneusd voor ik in een duitse webshop eindigde waar ik uiteindelijk koos voor de Heckler & Koch HK G36C Sportsline. Puur gebaseerd op de looks van het geweer, en dat het een korter model was.
Waar ik niet op lette, was dat er geen full-auto functie opzat.
Het model wat ik gekocht heb, heeft ondanks de schakelaar van uit naar semi-auto, en naar full-auto, alleen maar een semi auto stand. Blijkt dat je in duitsland geen full-auto stand mag hebben op een airsoft geweer boven de 0,5 joule.
De webwinkel kon (wilde?) me niet verder helpen om de G36C aan te passen.
Dus, de hamvraag is : Is hier iets aan te doen ?


23470
 
Hi Paashaas,

Welkom op de forum! Je hebt inderdaad zelf je onderzoek al gestart en het klopt inderdaad dat de airsoft replica's in Duitsland niet full-auto mogen schieten, dit heeft te maken met de F-mark certificering welke airsoft replica's nodig hebben in Duitsland. Let hier dus ook op, mocht je ooit voor airsoftevenementen door Duitsland moeten rijden (en dus niet eens in Duitsland speelt) heb je dus F-mark gecertificeerde replica's nodig. Andere replica's worden mogelijk ingehouden door de Duitse politie.

Als het goed is, is deze functie onbruikbaar gemaakt op de selectorplate, wanneer je voor jou model een nieuwe selectorplate aanschaft (welke wel beschikt over full-auto, dus geen F-mark of Duitse selectorplate) dan krijg je je full-auto mogelijkheid weer terug. Want inderdaad, aan de buitenkant van de replica denk je dat de functies er gewoon opzitten alleen zijn ze intern onbruikbaar gemaakt.
 
Bedankt Prinzie, dan gaan we eens op jacht naar een selectorplate !
 
Ook deze even updaten....
Ik heb de selectorplate gevonden, aangeschaft en ingebouwd.
Werkte ook nog in het begin.
Maar of het nu aan de ombouw, of aan de goedkoopheid (150 euro) van replica ligt weet ik niet, na een paar keer op full auto te zetten begon hij storingen te geven. Nu werkt de functie zelfs niet meer.