H E L P

Dat is een m4 replica, maar van een redelijke nieuwe fabrikant en gemaakt van niet al te best plastic. Dan zou ik eerder voor deze gaan: http://gunfire.pl/product-eng-1152203169-SA-B02-carbine-replica-Half-Tan.html Je kan daar rail cover opzetten en een foregrip, dan ziet die er bijna zo uit als de eerste.
Super bedankt! Heb hier echt veel aan. En ook stukken goedkoper. Mocht ik eraan toe zijn zal ik zeker nog eens advies vragen. Eerst 18e mn skills maar eens laten zien in Gasselte en evt daar ook wat contacten opdoen. Heb dr zin in mn eerste Skirm.
 
Mensen. Hoe zit het met de kou tijdens een Skirm. Kan me er niet echt een voorstelling van maken. Heb mn eerst beetje loadout al binnen/besteld (nog geen AA). Heb momenteel Camo Broek,Zomerjas,Bril,Pet en Hoed en handschoenen. Heb nog een veldfles met riem en een Mesh Mask besteld. Is dat een goede start? Thanks.
 
Ik zie geen goede schoenen in het rijtje :eek: stevige stapperts.
Kou zou ik me niet druk over maken, heb tijdens de pauze een goede jas maar tijdens de skirm had ik laatst toen er nog sneeuw lag een thermo top met men camo erover en mn plate carrier en dan heb je het echt niet koud!
 
Ik zie geen goede schoenen in het rijtje :eek: stevige stapperts.
Kou zou ik me niet druk over maken, heb tijdens de pauze een goede jas maar tijdens de skirm had ik laatst toen er nog sneeuw lag een thermo top met men camo erover en mn plate carrier en dan heb je het echt niet koud!
Goede schoenen heb ik ook. Zijn dan wel "oude" veiligheids schoenen. Maar zijn goed stevig en lopen heerlijk. Thanks voor je reactie. Kan niet wachte tot de Skirm.
 
Ik doe even een Maffootje, kopieëren van een wat langere post die ik al eerder heb gemaakt als quote. Goede info met betrekking tot koud weer!

Oh, en alsjeblieft... investeer in een goede bril. Spaar liever een maandje door zodat je ook een degelijke bril kunt kopen, in plaats van dat je daarop gaat beknibbelen om een duurdere replica te kunnen kopen. Je hebt maar één paar ogen (en enkels, maar schoeisel is al aangehaald). We weten allemaal hoe tof en spannend en leuk je eerste (en tweede en derde en vierde en...) nieuwe replica is, maar die bril is belangrijker!

Ik werk het liefste met laagjes.

Zowel in de zomer als winter een goede base layer. In de winter is dat thermoondergoed en in de zomer juist iets verkoelend. Under Armor en Craft hebben hiervoor prima spul voor beide seizoenen. In de zomer laat ik de broek achterwege, en draag eigenlijk alleen het shirt.

Vervolgens mijn UBACS en broek. Een UBACS is feitelijk een longsleeve shirt, dus mocht het te koud zijn, kan er met gemak nog iets overheen als een trui, fleecevest of fleecejas.

Mocht een extra laagje zoals een fleecevest of trui onvoldoende zijn, dan neem ik liever mijn softshell. Wind- en waterdicht en heeft toch ventilatiemogelijkheden. Een plate carrier hierover zit ook nog comfortabel.

Regenkleding in de vorm van bilaminaat of trilaminaat broek en jas zijn te adviseren.

Mijn schoeisel blijven mijn Salomon Quest 4D GTX Forces, maar wil dan nog weleens van wandelstokken naar de KL wintersokken grijpen.

Iets op je bol, in de vorm van een mutsje of pet is, wat mij betreft, een must! Bij geklede personen is het hoofd de plek waarbij je relatief gezien de meeste warmte verliest.

Probeer ook regelmatig te eten en voldoende water te drinken. In de kou vergt het gewoon wat meer energie van je lichaam om warm te blijven, en ook dat moet aangevuld worden. De vette hap van de organisatie is ontzettend verleidelijk tussen de middag. Een MRE doet echter ook wonderen en is binnen 6 minuten klaar (ongeveer de wachttijd bij de frietkraam voor je aan de beurt bent om te vertellen :p). Of je neemt gewoon bammetjes van thuis mee met een appeltje of banaantje.

De herfstzak van mijn slaapzak gaat in de zomerzak en vormt de heerlijke winterzak. In combinatie met het KL slaapmatje een heerlijk bedje! Slapen met zo min mogelijk aan, kleren in het voeteneind van de slaapzak en de volgende ochtend heb je lekker warme kleding!

Al met al: laagjes. Te veel? Dan doe je wat uit. Te weinig? Dan doe je wat aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Ik doe even een Maffootje, kopieëren van een wat langere post die ik al eerder heb gemaakt als quote. Goede info met betrekking tot koud weer!

Oh, en alsjeblieft... investeer in een goede bril. Spaar liever een maandje door zodat je ook een degelijke bril kunt kopen, in plaats van dat je daarop gaat beknibbelen om een duurdere replica te kunnen kopen. Je hebt maar één paar ogen (en enkels, maar schoeisel is al aangehaald). We weten allemaal hoe tof en spannend en leuk je eerste (en tweede en derde en vierde en...) nieuwe replica is, maar die bril is belangrijker!
Ik heb een goede bril. Ook volgens de regels blabla 166 ofzo. Heb hem vanuit mn werk in Aluminium dus is zeker een goede bril. Ik ga zeker niet besparen op veiligheid. Vandaar ook een Mesh Mask. AA komt later wel.